Alla moderna grafikkort testade

Permalänk
Melding Plague

Alla moderna grafikkort testade

<font style="font-size: 10pt"><b>Alla moderna grafikkort testade</b></font> <small class="small">onsdag 26 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index0508.html" target="_blank">Digit-Life</a> har publicerat den sextiofjärde versionen av deras artikelserie där grafikkort testas i olika spel. Den senaste versionen bjuder på prestandatester från 33 olika grafikkort i olika grafikinställningar och upplösningar i spel som Far Cry och Doom III. Exempel på grafikkort är modeller i GeForce 7000-serien, Radeon X1000-serien, GeForce 6000-serien och Radeon X000-serien. En bra sammanfattning för att se hur moderna grafikkort presterar.
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index0508.html" target="_blank">Digit-Life</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

lol hade man presenterat dessa resultat i någon form av akademiskt sammanhang hade de skötit dig. Så fruktansvärt oöversiktligt, nä dra till HE
Totalt oöversiktligt och osammanhängande. Katastrof.
"En bra sammanfattning för att se hur moderna grafikkort presterar." Eller hur..

Nåja, graferna var ju gångbara, GO ATI go!!!!!! LOL

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

har beställt en Connect3D X800GTO och självklart blir man glad när man ser dess placering på listan..

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk
Medlem

Tester kan man självklart ha uppfattningar om. Jag tycker presentationen är sevärd och tydlig.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
lol hade man presenterat dessa resultat i någon form av akademiskt sammanhang hade de skötit dig. Så fruktansvärt oöversiktligt, nä dra till HE
Totalt oöversiktligt och osammanhängande. Katastrof.
"En bra sammanfattning för att se hur moderna grafikkort presterar." Eller hur..

Nåja, graferna var ju gångbara, GO ATI go!!!!!! LOL

kan inte klaga på upplägget, allt följde ju ett system där du direkt fick översikt av innehållet i stället för massa bilder som skulle scrollas igenom, sedan klickade man sig ju bara in på dom resultaten man ville checka... onödiga inlägg finns det gott om ändå, så länge du inte har något att säga om själva testen eller resultaten tycker jag att du kan bespara oss resten tack.

Till ämnet så var det god uppdelning på testerna, bra att ha som måttstock, hoppas dom fortsätter att uppdatera dom där testerna då ett ev grafikkortsbyte blir aktuellt för mig någon gång på senvåren 06.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte upplägget var bra. Lättöverskådligt.

Jag nöjd med resultatet. Nu slipper man uppgradera ännu en gång

Visa signatur

QX6700 @ 4,0GHz | EIZO S2410W 24.1" | Vapochill LS + Reserator | SLI 8800GTX @ stock | Corsair XMS2 2x1GB PC8500 | EVGA 680i | 2x73GB Raptor raid | Creative X-Fi Xtrememusic + Logitech Z-5500 | Logitech G15 | 06: 17560 |

Permalänk
Medlem

Ja det vore ju fan sjukt om du skulle va tvungen att uppgradera. vilken tur.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem

Har ni hört det finns inga moderna AGP kort

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

Klart ditt finns moderna AGP kort, T.ex det jag har Funkar utmärkt är väl ca 2år gammalt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de använde de nyaste drivrutinerna till ATI. För jag tkr det ser ut som x1800XT presterar sämre än jag sett i de nyare testerna med det kortet.

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Klart ditt finns moderna AGP kort, T.ex det jag har Funkar utmärkt är väl ca 2år gammalt.

Uhm, mitt PS2 funkar utmärkt, och det är fyra år gammalt. Är det modernt bara därför?

Ditt kort är stenålders, även om det funkar okej och du kan hänga med i dom flesta spelen någorlunda.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!