[Xorg] dubbla skärmar plus tv-ut

Permalänk
Medlem

[Xorg] dubbla skärmar plus tv-ut

Hej,
Jag använder dubbla skärmar plus min tv-ut port på mitt nvidia 6600GT. Och jag behöver hjälp med xorg config filen, det är så att just nu kör jag med twinview men vill helst inte göra det inte med xinerama heller, jag vill ha en tredje lösning men jag får ej det att fungera. Nu vart det rörigt men ska försöka förklara hur jag menar.

Förut när jag abra hade dubbla skärmar och ingen tv-ut port så hade jags om två X servar igång samtidgt en per skärm. Det är så jag vill ha det nu men hur jag än försöker så går det inte att få det fungera med tv-ut porten också. Någon som sitter/har suttit i samma sitts och har en sådan config fil som fungerar på det sättet jag söker så kan inte du dela med dig.
Även hjälp om hur jag ska fixa min xorg.conf fil mottages gärna.

Min nuvarande xorg.conf fil kan hittar här

/Hoppas jag var tillräckligt tydlig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För det första tror jag inte du kan ha två stycken Serverlayout sektioner, baka ihop allt till en.
Jag använder dual head, det strulade men löste sig med att jag la till Screen 1 i den andra Device sektionen, inte helt säker på hur det blir med twinview men testa nåt sånt här:

Section "Files" FontPath "unix/:7100" # local font server # if the local font server has problems, we can fall back on these FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Type1" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/CID" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi" # paths to defoma fonts FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID" EndSection Section "Module" Load "bitmap" Load "dbe" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "record" Load "type1" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "keyboard" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "se" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection ################### TV ##################### Section "Device" Identifier "NVTV" Driver "nvidia" BusID "PCI:1:0:0" # sample twinview setup #Option "TwinView" # be sure to replace the HorizSync and VertRefresh with correct values # for your monitor! #Option "SecondMonitorHorizSync" "31-82" #Option "SecondMonitorVertRefresh" "55-120" #Option "TwinViewOrientation" "RightOf" #Option "MetaModes" "1600x1200,1600x1200; 1280x1024,1280x1024; 1024x768,1024x768" Option "ConnectedMonitor" "TV" Option "TVOutFormat" "SVIDEO" Option "TVStandard" "PAL-B" EndSection Section "Monitor" Identifier "TV" HorizSync 30-50 VertRefresh 60 Screen 1 EndSection Section "Screen" Identifier "TV screen" Device "NVTV" Monitor "TV" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection ################## TV ##################### Section "Device" Identifier "NVIDIA Corporation NV31 [GeForce FX 5600]" Driver "nvidia" BusID "PCI:1:0:0" # sample twinview setup Option "TwinView" # be sure to replace the HorizSync and VertRefresh with correct values # for your monitor! Option "SecondMonitorHorizSync" "31-82" Option "SecondMonitorVertRefresh" "55-120" Option "TwinViewOrientation" "LeftOf" Option "MetaModes" "1600x1200,1600x1200; 1280x1024,1280x1024; 1024x768,1024x768" Option "ConnectedMonitor" "crt,crt" EndSection Section "Monitor" Identifier "Generic Monitor" Option "DPMS" HorizSync 30-75 VertRefresh 50-85 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "NVIDIA Corporation NV31 [GeForce FX 5600]" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1600x1200" "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "dual head configuration" Screen 0 "Default Screen" 0 0 Screen 1 "TV screen" LeftOf "Screen0" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" Option "Xinerama" "off" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Lunke min nuvarande xorg.conf fungerar, så två server layouter fungerar men det jag menar är att jag ej vill använda twinview eller xinerama och din ser ut att använda det men ska testa den och se hur det blir.

Edit: Sådär testade din xorg.conf fil nu, resultat vart inte så lyckat, fick varken igång tv:en eller den sekundära skärmen. Sedan så använde den sig utav twinview vilket jag vill att den ej ska göra.

Visa signatur