Permalänk
Melding Plague

ATI GPU över 1GHz

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI GPU över 1GHz</b></font> <small class="small">onsdag 26 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
En grupp finska överklockare har genom att använda flytande kväve lyckats med bedriften att klocka en GPU över 1GHz, något de är först i världen med. Kortet de använde var det nyligen lanserade ATI X1800 XT:
<br />
<br /><i>"Crazy Finnish overclockers Sampsa Kurri and Ville Suvanto managed to achieve a core clock speed of 1003MHz and a memory speed of 1881MHz effective, over 940MHz DDR with maximum system stability and no visual artefacts."</i>
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.bit-tech.net/news/2005/10/26/ati_breaks_1ghz_gpu_s..." target="_blank">Bit-Tech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var det inte detta jag läste om för typ. Ett par dagar sedan?

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem

får väl säga grattis till våra finska vänner

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gimpster
Var det inte detta jag läste om för typ. Ett par dagar sedan?

Hehe jo, typ 1 vecka+ gammalt. Det är väl Sampsa det handlar om, och så vitt jag vet så var det inte alls artefaktfritt...som det skrivs i dessa artiklar, om han inte gjort detta två gånger...hmm

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

haha, sjukt och otroligt nice

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Hedersmedlem

Det var som tusan, nåja det är fortfarande blixtrande snabbt

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Snyft... vill byta hårdvara nu.. blir snart deprimerad när man ser hastigheterna..

Vi får väl skicka en sån här tröja till finarna http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

Permalänk
Medlem

3Dmarks?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

ATI har ett press release uppe på sin sida om det: http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.asp?compid=105421&rel...

Permalänk
Medlem

imponerande

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Avstängd

wow undra hur dom presterar i sli?
jag klarade just 10k gränsen i 03an! men två sådana kort lär ju få 40k typ.

Permalänk

"ATI X1800XT väntas finnas i Sverige våren/sommaren 2006"

Sorry, men minns min väntan på mitt x800xt PE kort som tog 7 månader att få...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
"ATI X1800XT väntas finnas i Sverige våren/sommaren 2006"

Sorry, men minns min väntan på mitt x800xt PE kort som tog 7 månader att få...

Jag väntade bara fyra månader på mitt:(

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
wow undra hur dom presterar i sli?
jag klarade just 10k gränsen i 03an! men två sådana kort lär ju få 40k typ.

Lycka till med att få två ATI kort i SLI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Lycka till med att få två ATI kort i SLI

Jo det kan han lycka till med för det finns inget SLI till ati kort:-))

Det heter CROSSFIRE på atis plattform:-)

MvH albanen:)

Jo men grymt är det alltså:-)

Antar att nvidia kommer att börja skaka nu när dom märker hur högt ati kan gå med sin nyaste gpu som förvisso knappt går att köpa än:-(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Har itne så stor koll på det här kortet, vad är orig clock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Har itne så stor koll på det här kortet, vad är orig clock?

625/1500 tror jag den ska ligga på i sitt orginal utförande

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
625/1500 tror jag den ska ligga på i sitt orginal utförande

Ok!
Tackar för den infon och ditt snabba svar

Permalänk
ASUS Nordic

Nvidia har ett nytt kort på g, som kommer finnas tillgänligt före X1800XT. Låt oss se vad man kan hitta på med det

Permalänk
Medlem

Läste detta med för ett tag sen, det var någon i forumet som postade en tråd om det tror jag.. Sampasa där med..

Permalänk

nvidia knäcker så är det bara. som kinc han skriver. nvidia är snabbare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
nvidia knäcker så är det bara. som kinc han skriver. nvidia är snabbare.

Ehh jaha, och??

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Nvidia har ett nytt kort på g, som kommer finnas tillgänligt före X1800XT. Låt oss se vad man kan hitta på med det

Jag läste också om det på XS.org, det skall bli kul att se vad dom har att erbjuda. Nu vet dom ju iallafall vad X1800XT går för, och vad dom måste klå

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Brutalt kasst att inte lägga till länk till muropaketti.
http://www.muropaketti.com/3dmark/r520/ghz/
Nyheterna blir fler men sämre =/

Permalänk
Medlem

Finland FTW! Men fan, om det vore artefakt-fritt så skulle de ju kunna slå rekord i 3DMark hur lätt som helst... förutsatt att de har två och crossfire då

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum