Applestore nere för uppdatering

Permalänk
Medlem

Applestore nere för uppdatering

Ja, som topic lyder. Nu är det dags igen. Vågar man hoppas på ny Mac Mini?

Edit: verkar som att det bara är svenska Applestore som är nere.

Permalänk
Medlem

Tidigare då de bara uppdaterat sortimentet har väl aldrig hela affären varit stängd? Om allt är nere är det snarare frågan om en uppdatering av själva servern (i funktion eller utseende eller nåt magiskt)

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Hmm verkar inte som minin uppdaterats nu heller.. Det är ju sorgligt det här.
Min farsa vill köpa en mini (då har vi två macar i familjen )
men han vill ju ha den uppdaterade isåfall. Som det är nu så vet man ju tyvärr inte vad man får ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

När de släppte nya iMac var hela Applestore nere.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Som det är nu så vet man ju tyvärr inte vad man får ..

Om man köper nu, så vet man väl precis vad man får. Den MacMini som finns att köpa nu blir ju inte sämre av att det eventuellt kommer en uppdatering.
Fast som alltid när det gäller Apple vill man ju helst köpa snart efter en produktuppdatering eller "prisjustering". Och just Mini har ju varit med ett tag, och det ryktas ju om att den ska få sig en knuff uppåt (men jag vet inte vad Apple själva har sagt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
När de släppte nya iMac var hela Applestore nere.

Men hur stor är chansen att nåt bara ska "provsäljas" i Sverige ett tag först?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
Om man köper nu, så vet man väl precis vad man får. Den MacMini som finns att köpa nu blir ju inte sämre av att det eventuellt kommer en uppdatering.
Fast som alltid när det gäller Apple vill man ju helst köpa snart efter en produktuppdatering eller "prisjustering". Och just Mini har ju varit med ett tag, och det ryktas ju om att den ska få sig en knuff uppåt (men jag vet inte vad Apple själva har sagt).

Jo, men det är ju så att den har smyguppdaterats. Vissa får hårddisk på 5400RPM istället för 4200RPM och dubbla grafikminnesmängden (64 istället för 32). Sjävklart så vill man ju ha den uppdaterade varianten. Det är ju dock ganska osäkert att beställa just nu, då specen på kartongen fortfarande är den gamla, vilket gör att man kan få en gammal version av den. Sjävklart vet jag att man får det man betalar för och minimumprestanda är ju den som står på kartongen, men det faktum att man KAN få en bättre version gör att iallafall jag väntar på att den ska uppdateras även på kartongen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

det där med hårddiskarna, så har det varit hela tiden, verkar vara lite "lotto" över vad man får. dock finns det raporter om att vissa fått mac minis med snabbare cpu, samtidigt vare ett bra tag sen folk började rapportera det så man undrar ju om det inte komemr en uppdatering snart eller om det bara var falska rykten

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
det där med hårddiskarna, så har det varit hela tiden, verkar vara lite "lotto" över vad man får. dock finns det raporter om att vissa fått mac minis med snabbare cpu, samtidigt vare ett bra tag sen folk började rapportera det så man undrar ju om det inte komemr en uppdatering snart eller om det bara var falska rykten

Jo det är sant.. hmm, svårt det här alltså..
För Apple borde ju ha sålt ut sina gamla mac minis vid det här laget, i och med att dom faktiskt har skeppat ut nya modeller till vissa.. (eller rättare sagt, med snabbare cpu, snabbare hårddisk och 64 mb vram istället för 32)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hmm, jag beställde en Mini förra veckan, eller förrförra, den minsta 1.25Ghz modellen, fick en 1.33 med en
Hitachi HTS541040G9AT00, som enligt en snabb googling är en 5400RPM. VRAM är dock 32MB. Aja, lite tur då iaf.