Ang. placering av tv-skrivbord m.m

Permalänk

Ang. placering av tv-skrivbord m.m

Hejsan.

Jag har en liten fråga angående xorg konfiguration.

Situationen är följande:
Jag håller på ganska mycket med videoredigering på min dator. Jag har en vanlig skärm, och en PAL-tv som är inkopplad via svideo.
Jag vill att tv:n ska få ett eget skrivbord som jag kan interagera mellan.

Systemet är gentoo med ett nvidia-kort.

[EDIT:]

Jag vill dessutom kunna köra 1280x800 på min vanliga monitor och 1024x768 på min tv.

Tackar i förväg!

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Har du testat att bara få igång båda skärmarna till datorn?
Du vill varken ha klon eller widescreen skrivbord?

Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "NEC" ModelName "NEC MultiSync LCD1765" HorizSync 31.5 - 81.1 VertRefresh 56.0 - 75.0 # Option "dpms" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor1" VendorName "NEC" ModelName "NEC MultiSync LCD1765" HorizSync 31.5 - 81.1 VertRefresh 56.0 - 75.0 # Option "dpms" EndSection Section "Device" Identifier "nvidia0" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA" BoardName "NVIDIA 6800GT" Option "RenderAccel" "true" # Option "AllowGLXWithComposite" "true" EndSection Section "Device" Identifier "nvidia1" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA" BoardName "NVIDIA 6800GT" Option "RenderAccel" "true" # Option "AllowGLXWithComposite" "true" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "nvidia0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 Option "TwinView" "yes" Option "TwinViewOrientation" "LeftOf" Option "MetaModes" "1280x1024,1280x1024" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen1" Device "nvidia1" Monitor "Monitor1" DefaultDepth 24 Option "TwinView" "yes" Option "TwinViewOrientation" "RightOf" Option "MetaModes" "1280x1024,1280x1024" EndSection

http://www.simplyrender.com/Files/README.txt
står massa om twinview i detta dokumentet.

Testa hur det hjälper dig.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox