TV-kort för PCI Express

Permalänk
Melding Plague

TV-kort för PCI Express

<font style="font-size: 10pt"><b>TV-kort för PCI Express</b></font> <small class="small">måndag 31 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
ATI:s populära TV-kort Rage Theater 550 Pro kommer snart i PCI Express-version, enligt <a href="http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20051029/etc_the..." target="_blank">Akiba PC Hotline</a>. Kortet kommer att tillverkas av <a href="http://www.powercolor.com/global/product_theater550pro_pcie.h..." target="_blank">PowerColor</a> och priset är ungefär samma som PCI-versionen. Detta får ses som något positivt för anhängare av PCI Express då de flesta andra TV-kort fortfarande enbart existerar för de äldre PCI-platserna. Användare som gillar total kontroll över sin hårdvara bör dock hålla sig undan då PCI Express-gränssnittet redan har stöd för Trusted Computing och därför DRM i olika former. Tillsammans med ett operativsystem med samma stöd är det enkelt för tillverkare att se till så produkten inte kan spela in vissa program och liknande.
<br />
<br /><a href="http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20051029/etc_the..." target="_blank">Akiba PC Hotline</a> har bilder på kortet.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

DRM = Jag spyr.

Permalänk

vad är DRM?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
DRM = Jag spyr.

Då är vi två

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Discokungen

Men vafan.... Det är ju fullt lagligt att spela in från TVn... Varför inte låta oss svenskar göra det åtminstone?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

är DRM hårdvaru styrt?
För annars borde ju bara en lite *fix ta handom det

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk

Om jag har förstått det rätt så kommer DRM att sitta i ALL hårdvara i framtiden så hårdvaru hacka bort det blir så gott som omöjligt.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Om jag har förstått det rätt så kommer DRM att sitta i ALL hårdvara i framtiden så hårdvaru hacka bort det blir så gott som omöjligt.

Ingenting är omöjligt som Gunde säger.... är bara en tidsfråga, de säger att allt är omöjligt att hacka, som deras region DVD skydd m.m.

Men som sagt förstår inte hur de ska kunna "styra" vad man kan spela in... för hårdvaru skyddet måste ju få någon signal att det här är "olagligt" att spela in å det här är "lagligt". och det är där man går å hackar sen

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem

ofT: Så länge man se på filmen eller lyssna på skivan går det även att kopiera

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Analoga mottagare kommer det knappast vara något problem med, men tex canal digital vill förhindra att deras filmer skall finnas tillgängliga för nerladdning i identisk kvalitet 2 minuter efter filmens slut.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara