Test av Creative X-Fi Fatal1ty

Permalänk
Melding Plague

Test av Creative X-Fi Fatal1ty

<font style="font-size: 10pt"><b>Test av Creative X-Fi Fatal1ty</b></font> <small class="small">måndag 31 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.bit-tech.net" target="_blank" >Bit-Tech</a> har tagit en titt på en ny version av ljudkortet X-Fi från Creative. Detta kort säljs främst med spelentusiaster i tankarna och det märks även på kartongen som pryds av Jonathan ”Fatal1ty” Wendels ansikte. Med i kartongen får man kortet, en 3,5-tums in/ut-modul, fjärrkontroll och mjukvara samt kablar. Det märks att kortet är designat för audiofiler, med tanke på alla funktioner och inställningar. Kortet har tre olika grundinställningar för spel, underhållning och skapande av musik. Genom dessa kan man ställa in kortet precis som man vill, för den funktion som ska användas.<br /> <br />I spel använder kortet X-RAM, vilket i testet gör att man kan använda dubbla antalet röster i Battlefield 2, med endast 5 fps mindre prestanda. Än så länge finns det tydligen inte särskilt många spel som kan använda denna funktion, dock ska det komma fler i framtiden. Priset som ligger runt 270 dollar gör även att man får tänka både en och två gånger innan man lägger ut pengar på det här kortet istället för att använda det integrerade. <br /><br /><I>”As we have seen, the performance of the Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS is top notch. It is feature-rich and is a genuine step forward in PC audio - if you are in the market for a top quality soundcard that excels in all areas, then the X-Fi Fatal1ty FPS comes highly recommended.”</I> <br /><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://www.bit-tech.net/hardware/2005/10/31/creative_xfi/1.ht..." target="_blank" >Bit-Tech.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Han har en duktig agent, den där Wendel...

Permalänk

synd att inga tester testar hur suroundljudet är när man spelar

Permalänk

Wow vad phett grymt att ha ett ljudkort byggt av Fatal1ty himself!

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

"Fatal1ty", ett sånt skrattretande ultratöntigt namn.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
"Fatal1ty", ett sånt skrattretande ultratöntigt namn.

Håller fullständigt med dig,, blir till att dra över det namnet med en svart tusch när man får hem det

Permalänk
Medlem

Jag tror ni är lite avundsjuka får att ni inget har att komma med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

som sagt, jääkligt bra agent.. eller manager

tycker det är synd att det inte fanns fler "bra" spelare som lämnar sitt namn till sådana grejer

Permalänk

Först ett moderkort, sen processor- och grafikkortskylare och nu detta. Att han aldrig ger sig. Snart kan man väl köpa en komplett Fatal1ty dator.

Permalänk

Jag har aldrig fattat vad skillnaden mellan Fatal1ty och vanliga X-Fi går ut på. Någon som vet?

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Jag har aldrig fattat vad skillnaden mellan Fatal1ty och vanliga X-Fi går ut på. Någon som vet?

minnet?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Surfa lite så får du svaret. Läs artikeln t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Jag har aldrig fattat vad skillnaden mellan Fatal1ty och vanliga X-Fi går ut på. Någon som vet?

64MB av X-RAM. Vad är X-RAM frågar du då.

Taget från Creatives hemsida.

Citat:

X-RAM allows developers to deliver even higher quality audio samples that can be loaded into dedicated audio RAM rather than system RAM, which would affect overall performance. In certain implementations it can further boost performance beyond the standard Sound Blaster X-Fi technology.

I ren svenska betyder det att du får kanske fem mer FPS. Jag hoppas ingen är (ursäkta) dum nog att betala ca 2 115,61 kr för fem ynka FPS.

Citat:

Johnathan "Fatal1ty" Wendel
"When I'm competing I need top-class performance and the most realistic sound to help me know where my opponent is and Sound Blaster X-Fi really delivers for me...there is nothing faster or better."

Nej, jag är inte avundsjuk. Tycker endast det är oerhört trist när folk säljer sig på detta viset.
Skulle jag gjort det? För rätt summa. Men jag skulle nog aldrig kunna stå för ett sådant uttalande.