Permalänk
Medlem

iTunes

Har ett storproblem med iTunes nämligen.
Halva av min musiksamling står det att den inte kan hitta musikfilen.

Vad är det som är fel? :@

Visa signatur

Soduda @ Poison

Permalänk
Medlem

Du har flyttat filerna från den plats de låg då du la till dem i iTunes. Lägg tillbaks dem på samma plats, eller ta bort dem ur iTunes och lägg till dem på nytt.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Har du en mac och kör itunes har du tagit bort filerna eller flyttat hårddisk.
Har en windows så kanske du bytt namn eller flyttat dem till en annan mapp? eller ovanstående.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte flyttat dom.
När jag tagit bort och lagt till på nytt fungerar allt i en timme typ. Sen blir det koas :S

Visa signatur

Soduda @ Poison

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soduda
Nej, jag har inte flyttat dom.
När jag tagit bort och lagt till på nytt fungerar allt i en timme typ. Sen blir det koas :S

Du har inga folder actions eller liknande associerade?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Du har nånting som gör att filsökvägarna inte stämmer. Det är såvitt jag vet det enda som ger såna effekter (jag antar att du inte är inne och hackar manuellt i iTunes-databasen). Är det en nätverksdrive eller flyttbar disk som kopplas till och från? Eller nåt annat program som meckar med filnamnen?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Jag har en mapp som heter Downloads där jag lägger mina filer

Jag använder endast ett program för att lyssna på musik, iTunes. Men jag har både Winamp och Windows Media Player installerat

Visa signatur

Soduda @ Poison

Permalänk
Medlem

Flyttar du någonsin runt filerna i downloads-mappen manuellt? Det skulle nämligen sabotera för iTunes katalog.

Jag tycker det är enklast att låta iTunes sköta filhanteringen av musiken, eftersom det bara är där jag spelar dem. iTunes är beroende av korrekta ID3-taggar, så det brukar man ibland få fixa när man lägger till dem. Sen sorterar iTunes låtarna i mappar efter mönstret "Artist\Album\01 - Låtnamn.mp3", och där får de ligga.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soduda
Winamp

Winamp?
Varför postar du i så fall inte i rätt forum?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, jag har samma problem, men jag har flyttat mapparna jag inte vill ha kvar till papperskorgen.

Borde inte itunes uppdatera sig och fatta att inte mapparna ligger där?

Finns säkert något bra sätt att fixa det här på, men jag har inte hittat något.

Det finns absolut inget program som man kan bli så vansinnig på som itunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzze
Lånar tråden lite, jag har samma problem, men jag har flyttat mapparna jag inte vill ha kvar till papperskorgen.

Borde inte itunes uppdatera sig och fatta att inte mapparna ligger där?

Finns säkert något bra sätt att fixa det här på, men jag har inte hittat något.

Det finns absolut inget program som man kan bli så vansinnig på som itunes.

Se till att du tar bort musik du inte vill ha kvar i iTunes först och sedan slänger mapparna så slipper du sådana problem.

Permalänk
Medlem

AAARRRGGGGHHHHHH

Jag har hur mycket som helst att plocka bort manuelt, men det finns väl inget annat val.

Itunes är ett riktigt skitprogram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzze
AAARRRGGGGHHHHHH

Jag har hur mycket som helst att plocka bort manuelt, men det finns väl inget annat val.

Itunes är ett riktigt skitprogram

Varför inte använda ett annat, "bättre", program då?

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag ska.

Har kört ephpod förut och är nöjd med det, tänkte bara att jag skulle ge itunes en chans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzze
AAARRRGGGGHHHHHH
Jag har hur mycket som helst att plocka bort manuelt, men det finns väl inget annat val.
Itunes är ett riktigt skitprogram

Markera allt med prick framför (hittas ej) och ta "äpple + backspace" och saken är biff…
Vissa användare är riktiga skitanvändare

Eller oxå kör du "samla ihop" igen med arkivet där du har det…
Vissa användare är riktiga skitanvändare

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

iTunes är som en Porsche 911:
Vet man inte hur man skall handskas med den brutala kraften så åker man lätt av vägen och kraschar. Har man däremot koll på grejorna så kör man ifrån det mesta.

Snygg är den också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielF
iTunes är som en Porsche 911:
Vet man inte hur man skall handskas med den brutala kraften så åker man lätt av vägen och krashar. Har man däremot koll på grejorna så kör man ifrån det mesta.

Snygg är den också

iTunes är snarare som klamydia efter tvångssex med en ful kvinna. Ett skitprogram som man får med när man försöker ladda ner QuickTime som man egentligen inte heller vill ha, men måste ladda ner för att kunna kolla på vissa filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
iTunes är snarare som klamydia efter tvångssex med en ful kvinna. Ett skitprogram som man får med när man försöker ladda ner QuickTime som man egentligen inte heller vill ha, men måste ladda ner för att kunna kolla på vissa filmer.

Ouch, mitt i solar plexus...

Gillar du inte Porsche?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielF
Ouch, mitt i solar plexus...

Gillar du inte Porsche?

Jo, men inte klamydia.

Permalänk
Medlem

Antingen älskar det, eller också hatar man det. Tycker man inte om iTunes är det bättre att låta bli det, än att använda det och gå runt och vara sur.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
Antingen älskar det, eller också hatar man det.

Annorlunda uttryckt:
…antingen förstår man hur det är tänkt, och då är det räkmacka, eller oxå förstår man inte programmet, och då pissar man i motvind…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag gillar iTunes. Programmet spelar, rippar, konverterar och bränner musik. Kanon! Men det finns ju helt klart coolare hackerelitprogram för att rippa och bränna - hemmabyggen med mer inställningar än ett videoredigeringsprogram av bättre modell - men jag har dålig erfarenhet av dessa. iTunes fungerar alltid bra.

Där emot tillåter jag inte att iTunes sorterar min musik, men det är ju liksom valfritt om man vill ha den funktionen eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Annorlunda uttryckt:
…antingen förstår man hur det är tänkt, och då är det räkmacka, eller oxå förstår man inte programmet, och då pissar man i motvind…

Sådana kommentarer är onödiga... Tro det eller ej, man kan faktiskt tycka illa om ett program utan att för den skullen vara tappad bakom flötet. Eller måste man per automatik prisa allt som har med Apple att göra utan någonsin få ifrågasätta deras produkter? Snälla söta rara, ta av dig skygglapparna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
…man kan faktiskt tycka illa om ett program utan att för den skullen vara tappad bakom flötet.

Visst är det så, men väldigt många "Arrg… €%"#% iTunes" är helt enkelt att man vill göra precis tvärt om än vad programmet är gjort för att göra…
…så din kommentar i övrigt missar med många många meter…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
iTunes är snarare som klamydia efter tvångssex med en ful kvinna. Ett skitprogram som man får med när man försöker ladda ner QuickTime som man egentligen inte heller vill ha, men måste ladda ner för att kunna kolla på vissa filmer.

Inga problem med att bara ladda ner Quicktime.
Du behöver inte plocka iTunes.
Om man läser sidan ordentligt så finns länk till standalone -
http://www.apple.com/quicktime/download/standalone.html

Permalänk

jag tänkte bara slänga in en fråga... Om man har itunes på en mac. Och köper ett album i deras store. Kan man spara det var man vill, som till exempel på en extern hårddisk?

Och vad händer om hårddisken pajar. Eller någon ond person raderar all musik man köpt. Måste man köpa det igen, eller har man rätt att ladda ner det fler gånger?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Bra fråga. Men det borde ju vara samma sak som att köpa en vanlig skiva. Gör du sönder den så får du ingen ny bara för att du betalt den en gång.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
/.../köper ett album i deras store. /.../ Måste man köpa det igen, eller har man rätt att ladda ner det fler gånger?

Man får ju kvitto (mail) och kan man göra sannolikt att antalet samtidiga användningar (5st "auktoriseringar" är det väl?) gått åt i hårddiskkrach av orginal (eller en "auktorisering" försvunnit och man vill ha en ny "nyckel") så går det lösa - sägs det...
Men känns som ett problem för extremt ängsliga...
Hur går det med alla "onlineköpta" program ex.v.?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!