Permalänk
Melding Plague

Logitech G7 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech G7 testad</b></font> <small class="small">tisdag 1 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
För ett tag sedan tillkännagav Logitech sin nya G-serie, med produkter riktade till gamers. Nu har <a href="http://www.extremetech.com/" target="_blank">ExtremeTech</a> tagit sig en närmare titt på den trådlösa musen i serien, G7.
<br />
<br /><i>”The G7 is essentially the cordless version of the G5 Laser Optical Mouse. That seems like exciting news at first: The G5 is one of the highest-rated products ever on ExtremeTech, and our current pick for best gaming mouse. It accompanies the company's other G-series product, the G15 Gaming Keyboard, which doesn't quite get as many things right, but is still a pretty solid product”</i>
<br />
<br />Logitech G7 använder sig av laserteknik, och har precis som sitt sladdburna syskon G5 en upplösning på upp till 2000 dpi. Man kan också justera upplösning ner till 400 dpi genom en knapp på musen. Tidigare har trådlösa möss ratats av gamers, men har Logitech denna gång lyckats med kombinationen spelmus/trådlös mus?
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1880016,00.asp" target="_blank">ExtremeTech</a> så får du reda på svaret.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

MX1000 äger ju så varför inte?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Om den är lättare en MX1000 så är den ju ett givet val.
Någon som vet om den är lättare en MX1000???

Permalänk

jag är nöjd me min g5.a rekomenderar den starkt, min polare ska köpa sig G7 och G15 så kan ja lägga komment om dom åxå. cya untill next inlägg ^^,

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Den är mkt lättare...har testat musen o den är bra. Har själv dock G5 eftersom jag inte hade råd med G7 när de var köpadags. Dessutom så gillar jag ytan på G5 bättre då den är lite "skrövlig" medans G7an har mkt slät yta.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar då inte g5:an, alldeles för många underlag som den inte funkar bra på.

Den hade problem att hänga med på min qpad, som är en tygmatta, känns inte som en gamermus då...

Permalänk
Medlem

G7 är mycket bra! märktbart bättre flyt i den är MX1000

Permalänk
Discokungen

Är den lika skön då? Samma form? Då kanske man skulle titta närmre på den. MX1000 är och förblir ergonomins okrönte kung i musvärlden

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

jag skulle också köpt en g7a om de fanns att få fatt på när jag blev tvungen att köpa nya grejer. så tyvär blev det en g5a som är bra men har den oönskade sladden

Permalänk

Batteritiden...

Dock så ska G7:an ha väldigt dålig batteritid. Det stod i slutet av recensionen att batteriet tar slut på _en dag_ eller så. Gäller alltså att ha några färdigladdade batterier på lager

Permalänk
Medlem

Jag har svårt för att se vad din komentar om batterierna skulle fylla för värde, om det inte är så att du tycker det är avancerat att faktiskt byta batteri?

Two fast-swap ultra-light Li-ion packs
Recharging doesn´t have to mean pausing the action. . In the default gaming power mode, the battery life will last up to two and a half days for average game play.
källa
Du får altså inte ett, utan 2 batteri med musen, och det är självklart fråga om laddningsbara celler. Och innan du deppar ihopa för att du måste byta batteri nån gång, och det inte är skoj att batterierna dör mitt i en omgång cs... Det sitter en aldeles utmärkt batteri indikator på musen, byt batteri när det inte är så hektiskt.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Discokungen

Fyfan vad bra med två batteri iofs. Får väl kolla in müsen

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Saknar en tummknapp...

Sitter med en MX510 och klarar mej med den i spel. Två tummknappar är överlägset i mapp- och internet navigering

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

Den har väll tumknapp? programer bar sådan, om du orkar installera orginal mjukvaran. Själv sitter jag på en av "ursprungsmodellerna" till deras jäkla trådlösa. "Cordless MouseMan Optical" Jo jag tackar... Det är 4'a knappar varav en är klickbart scrollhjul, och en är tumknapp... Den mest använda är förståss vänsterknappen, men sen kommer nog fanken tumknappen. Hur fanken man klara sig innan tumknapp, och skivat rostebrö, kommer jag aldrig begripa.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Den har en, ja, men jag vill ha _TVÅ_ därför väntar jag till nästa gamer mus från logitech med två tumknappar

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se