Recension av ECS KN1 SLI Extreme

Permalänk
Melding Plague

Recension av ECS KN1 SLI Extreme

<font style="font-size: 10pt"><b>Recension av ECS KN1 SLI Extreme</b></font> <small class="small">måndag 31 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.firingsquad.com" target="_blank" >FiringSquad</a> har testat ett nytt SLI-moderkort från tillverkaren ECS. Kortet som endast kostar 115 dollar, är baserat på nForce 4 och stödjer SLI, dock bara med två stycken x8 pci-e till skillnad från nyare kort som ASUS A8N32-SLI Deluxe. KN1 har till skillnad från många andra SLI-kort ingen "switch" för att byta mellan SLI och normalläge, istället sker allt automatiskt.
<br />
<br />Med i förpackningen får man de sedvanliga tillbehören när det gäller kablar och mjukvara. Dock får man även med bland annat ett bios-chip ifall att det första skulle gå sönder. Kortet har även en 40 mm stor fläkt vid sidan om processorn som suger ut varm luft ur chassit och kyler de mindre komponenterna på kortet. Prestandamässigt klarar sig kortet bra i alla tester. Det är endast ur överklockningssynpunkt som kortet inte är särskilt intressant.
<br />
<br /> <I>"The bottom line is that the ECS KN1 SLI Extreme is a solid nForce 4 SLI motherboard. With it’s extremely affordable $115 price tag, it may be the perfect motherboard for the gamer or enthusiast on a budget."</I>
<br />
<br />Läs mer om kortet hos <a href="http://www.firingsquad.com/hardware/ecs_kn1_sli_extreme/defau..." target="_blank" >FiringSquad.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Schyst layout. dock så gillar jag inte den ligga fläkten.
och rätt så bra med automatisk sli så man slipper flytta en massa jumpers.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

Wow, verkar interssant, ska skaffa mig ett NF4 snart... vad kommer DFI:s nya kosta?.

jojje_c1 vad är E6 för något? Är inte Venice E3?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

Men man ska inte glömma att ECS är budget tillverkare med stort B

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men man ska inte glömma att ECS är budget tillverkare med stort B

Tack för att du påpekade det... det nämns ju aldrig i artikeln

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Tack för att du påpekade det... det nämns ju aldrig i artikeln

Skrev först och läste sen, men har egna erfarenheter med ECS

När ECS har något extremt på sina moderkort så är det sämre än vad som kan fastna under skorna när man går över gräsmattan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hehe, hade nog aldrig köpt det ändå. Men intressant att alternativet finns

Jag slänger hellre på ett par hundralappar och köper DFI... vill se hur långt min Venice går

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Bra det där med ett extra BIOS chip, borde fler tillvrkare satsa på. Kan ju hända de flesta att man flashar om BIOS och strömmen går elelr whatever.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!