OpenOffice - problem med sidhuvud etc

Permalänk
Medlem

OpenOffice - problem med sidhuvud etc

Jag håller på med ett grupparbete och arbetar i OpenOffice. Jag har ett dokument med flera sidor i, det ser ut såhär:
Titelsida
Innehållsförteckning
Inledning
Sammanfattning
och så vidare
...
...
...

Jag vill ha ett sidhuvud med gruppmedlemmarnas namn och arbetets namn, jag vill även ha en sidfot med sidnummer. Jag vill dock inte ha sidhuvud och sidfot på titelsidan och innehållsförteckningen. När jag infogar sidhuvud och/eller sidfot så placeras den på samtliga sidor. Dessutom fungerar det inte oberoende av varandra - skriver jag 1 i sidfoten på första sidan (alltså sidan Inledning) så får samtliga sidor en etta i sidfoten.

Så ... jag vill alltså kunna välja vilka sidor som ska ha sidhuvud och/eller sidfot, jag vill även att de ska fungera oberoende av varandra (alltså man ska kunna skriva olika saker i respektive sidhuvud och sidfot).

Jag vet att det finns automatiskt paginering som infogar sidnummer men jag litar inte riktigt på den när det gäller kompatibilitet med MS Word. Jag arbetar ju med ett grupparbete och alla andra använder MS Word.

Någon som kan hjälpa mig?

* Sitter och prövar själv och läser manualen. Det verkar som man kan ha olika sidhuvud och sidfot på udda och jämna sidor. Ja, men det duger inte ... *skakar på huvudet*