Samsung lanserar digital musikaffär

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar digital musikaffär

<font style="font-size: 10pt"><b>Samsung lanserar digital musikaffär</b></font> <small class="small">tisdag 1 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Samsung har bekräftat att de tänker släppa en musiknerladdningstjänst på Internet. Det är dock inte känt när tjänsten kommer att tas i bruk eller vad den kommer att heta.<br /><br />Filformatet som kommer användas är Windows Media Audio, vilket gör att den närmast konkurrerar med affärer som Napster, Yahoo! Music, Rhapsody med flera. Förhoppningen är enligt Samsung att kunna erbjuda den kombination av Mp3-spelare och musikservice som Apple varit så framgånsrika med. <a href="http://arstechnica.com/news.ars/post/20051031-5500.html" target="_blank">Ars Technica</a> har analyserat situationen närmare.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Menar ni inte att filformatet är Windows Media Audio, alternativt att det är Windows Media-filer som kommer användas?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Menar ni inte att filformatet är Windows Media Audio, alternativt att det är Windows Media-filer som kommer användas?

Antar det, ändrade ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Varför låter WMA exakt likdant som DRM i mina öron...?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Snarare för att MP3 inte har någon DRM-funktion änsålänge.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag skulle gärna kunna betala för en film eller ett musik album via nätet om det gick att ladda ner på en snabb server, och om det är av bra kvalite vilket det oftast inte är

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Varför köra på WMA när man kan ha mp3? Min iPod spelar inte ens WMA

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Det bästa vore ju om man kunde välja format när man laddar ner, inklusive okomprimerat om man skulle vilja ha det. Dom som piratkopierar gör det ändå, oavsett hur mycket skydd filerna som säljs har.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Om dom hade kommit ut med denna ide 5 år sedan, alltså innan den stora piratkopieringen började så kanske färre hade wärzat och istället tankat ner det lagligt.

Men nu när dom flesta datoranvändare i världen vet hur man använder dc eller dylikt så kommer ingen orka gå in på deras sida där man antagligen är tvungen att instalera ett program från dom för att tanka, och där filformatet inte stöds av alla spelare och utbudet är färre.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Bra! mer sånt!

Musikindtustrin måste fatta att pengarna finns att tjäna på sånna här tjänster! Vill man stoppa piratkopieringen är inte lösningen att sätta überhaxxade kopiersingsskydd på CD skivor man köper..Det är ju ännu en anledning för folk att inte köpa cd skivor i affären.

Nej ni, jag tror på allvar att iTunes och liknande tjänster är framtiden inom musikförsäljning!

Vad tror ni?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jo, det är nog framtiden, fast inte i dess nuvarande form.

Permalänk
Medlem

Kopieringsskydd är en missledande term. Den antyder att användaren blir skyddad från någonting. Istället är det ju producenten som skyddas från konsumenten. Men om inte de litar på oss, varför skulle vi lita på dem?

Det borde heta kopieringshinder istället. Och jag tänker aldrig köpa något som innehåller sådant - eller åtminstone inget som jag inte är säker på att kunna knäcka.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

§7 gäller även här.