Överklocknings-potential hos Intel 65nm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Det var en mycket intressant (miss)tolkning av vad jag skrev.

Var vänlig och läs mitt inlägg igen.

Ja var det inte. Kontentan är att lobbyism förekommer både moraliskt & juridiskt tvivelaktig & är förmodligen inte ett typiskt Intel beteende..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ja var det inte. Kontentan är att lobbyism förekommer både moraliskt & juridiskt tvivelaktig & är förmodligen inte ett typiskt Intel beteende..

Lobbyism är knappast ett beteende unikt för Intel, nej. Men vad vi diskuterar här är ett Intelbeteende som går utanför ramarna för traditionell lobbyism och strider mot anti-trustlagarna.

Det Intel sysslar med är inte vanlig lobbyverksamhet utan det hämmar konkurrens på ett sätt som står i direkt konflikt med USA:s anti-trustlagar.

Här är förresten en länk som behandlar din argumentationsteknik: http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel#Tv.C3.A5_fel_g...

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Lobbyism är knappast ett beteende unikt för Intel, nej. Men vad vi diskuterar här är ett Intelbeteende som går utanför ramarna för traditionell lobbyism och strider mot anti-trustlagarna.

Det Intel sysslar med är inte vanlig lobbyverksamhet utan det hämmar konkurrens på ett sätt som står i direkt konflikt med USA:s anti-trustlagar.

Här är förresten en länk som behandlar din argumentationsteknik: http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel#Tv.C3.A5_fel_g...

Om det går utanför antitrust lagarna vet vi inte för vi vet inte hur Intel verkligen har gjort för att DELL enbart ska använda sig av Intel baserade produkter...

Två fel gör ett rätt
Att påpeka ett problem hos motståndarens (eller en tredje parts) ståndpunkt i stället för att bemöta ett problem hos den egna.

Är det detta du menar? Du har inte ställt dig frågan varför folk måste dra upp DELLs reklam i en tråd som handlar om Överklocknings-potential hos Intel 65nm?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Om det går utanför antitrust lagarna vet vi inte för vi vet inte hur Intel verkligen har gjort för att DELL enbart ska använda sig av Intel baserade produkter...

Två fel gör ett rätt
Att påpeka ett problem hos motståndarens (eller en tredje parts) ståndpunkt i stället för att bemöta ett problem hos den egna.

Är det detta du menar? Du har inte ställt dig frågan varför folk måste dra upp DELLs reklam i en tråd som handlar om Överklocknings-potential hos Intel 65nm?

Nej, det har du rätt i. Men vi kan i princip utgå ifrån att det har gått till på liknande sätt jämfört med snarlika fall.

Det jag menar är att du försvarar Intels förehavanden med att många andra också gör det. Det är ett argumentationsfel. Din andra fråga är irrelevant, för det har du inte diskuterat med mig.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Din andra fråga är irrelevant, för det har du inte diskuterat med mig.

Nu gör jag det...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nu gör jag det...

Du har nått insikt! Din analytiska förmåga når nya höjder! Hurra! Hurra!

Jag menar förstås att jag kom in i diskussionen [i]EFTER[/i] din diskussion med x om Dells reklam. Vi har aldrig diskuterat Dells reklam. Det du kallar att diskutera Dells reklam var faktiskt ett påpekande från mig att vi inte diskuterar Dells reklam. Jag trodde att någon som har varit utanför livmodern i mer än några timmar insåg skillnaden mellan:

1. En diskussion om Dells reklam

2. Ett påpekande om att vi inte diskuterar Dells reklam

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Du är väl ändå medveten om att det inte är Dell som håller så hårt på det där, utan Intel?

Varför svarade du på ett inlägg som uppkommit pga. att DELLs reklam drogs upp i tråden?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför svarade du på ett inlägg som uppkommit pga. att DELLs reklam drogs upp i tråden?

Därför att det inte handlade om Dells reklam, utan vad som kan räknas som lobbyism.

Visst uppkom inlägget p.g.a. en tidigare diskussion om Dells reklam, men vi går väl inte alltid runt och diskuterar våra födslar för att de kom först, eller?

Håll dig till boskap.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Därför att det inte handlade om Dells reklam, utan vad som kan räknas som lobbyism.

Visst uppkom inlägget p.g.a. en tidigare diskussion om Dells reklam, men vi går väl inte alltid runt och diskuterar våra födslar för att de kom först, eller?

Håll dig till boskap.

OFFT:Vad handlar topicen om?

Undrar varför du har en varning?

Ursäkta att jag inte kunde hålla käft:-(

MvH alban:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban

1. OFFT:Vad handlar topicen om?

2. Undrar varför du har en varning?

3. Ursäkta att jag inte kunde hålla käft:-(

MvH alban:-)

1. Käbbel.

2. För att jag olovligt pratade om piratkopering.

3. Ja, det var mycket tråkigt. Jag hoppas att det inte upprepas!

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
1. Käbbel.

2. För att jag olovligt pratade om piratkopering.

3. Ja, det var mycket tråkigt. Jag hoppas att det inte upprepas!

1

2

3

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Därför att det inte handlade om Dells reklam, utan vad som kan räknas som lobbyism.

Visst uppkom inlägget p.g.a. en tidigare diskussion om Dells reklam, men vi går väl inte alltid runt och diskuterar våra födslar för att de kom först, eller?

Håll dig till boskap.

Ja vad räknas som lobbyism? Att Intel får DELL till att använda P4:a loggan som försäljningsknep genom "lobbyism"?

Ursprungsfrågan var just DELLs reklam, jag tycker inte att den är märkvärdig...

Det gör jag, pratar med dig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ja vad räknas som lobbyism? Att Intel får DELL till att använda P4:a loggan som försäljningsknep genom "lobbyism"?

Ursprungsfrågan var just DELLs reklam, jag tycker inte att den är märkvärdig...

Det gör jag, pratar med dig.

Jag redogjorde för min åsikt i frågan när vi diskuterade den, jag har inte för avsikt att göra det igen.

Din sista mening måste jag faktiskt applådera, jag lämnade målet öppet i min kommentar.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Vore det inte för att jag vet att ni är tokiga, hade jag undrat om ni inte var riktigt friska. Skaffa en ny hobby för h-vete, sluta glo så mycket på tv reklamen, alla vet att det är båg, om ni stör er på Dell/Intel, kolla den där kaffe reklamen då, "instant coffe" med jeppen som ska göra kaffe innan flyglen landar på honom... Eller ariel som tvättar så rent att gröna tröjjor inte syns på en grön gräsmatta, eller så rent att vita tröjor gör bärarna "kropplösa" i vita rum.

Reklam SKA vara överdriven, vinklad och fånga din uppmärksamhet på nått sätt, är den allt det här, är det en "bra" reklamsnutt, är den inte det, sänds den inte.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Vore det inte för att jag vet att ni är tokiga, hade jag undrat om ni inte var riktigt friska. Skaffa en ny hobby för h-vete, sluta glo så mycket på tv reklamen, alla vet att det är båg, om ni stör er på Dell/Intel, kolla den där kaffe reklamen då, "instant coffe" med jeppen som ska göra kaffe innan flyglen landar på honom... Eller ariel som tvättar så rent att gröna tröjjor inte syns på en grön gräsmatta, eller så rent att vita tröjor gör bärarna "kropplösa" i vita rum.

Reklam SKA vara överdriven, vinklad och fånga din uppmärksamhet på nått sätt, är den allt det här, är det en "bra" reklamsnutt, är den inte det, sänds den inte.

B!

Det handlar inte så mycket om det faktum att Dells reklam är både tråkig och överdriven som att Intel använder olagliga metoder som hämmar konkurrensen.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Lustigt att det ska vara så mycket oväsen om att Intel gör si, och intel gör så, då det aldrig varit så mycket konkurans som det är i dag. Och då följer en nyfiken fråga, vad i glödhet kan ni inte se till och hålla er till topic för? Vill ni diskutera det där, skapa en tråd nånstans, för det.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Det handlar inte så mycket om det faktum att Dells reklam är både tråkig och överdriven som att Intel använder olagliga metoder som hämmar konkurrensen.

Ja, har jag förnekat det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Gäsp... fin överklockningsreultat. Men jag betvivlar att den där dual core cpu:n har någon chans mot en 4800+ eller kommande dual core cpu:er från amd

se hur rätt (eller fel) du hade..