Recension av NZXT Lexa

Permalänk
Melding Plague

Recension av NZXT Lexa

<font style="font-size: 10pt"><b>Recension av NZXT Lexa</b></font> <small class="small">onsdag 2 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.guru3d.com" target="_blank" >Guru3D</a> har återigen recenserat ett till synes annorlunda chassi. Företaget NZXT har mer eller mindre gjort sig kända för sina för-modifierade chassin, med mycket ljus och skarpa färger. Deras nya chassi, Lexa, är ganska nedtonat till färgen men bjuder istället på ett annorlunda utseende.<br /><br />Chassit som är gjort i aluminum, har en 120 mm stor fläkt i sidofönstret, en 80 mm fläkt i taket samt standard två stycken 120 mm stora fläktar fram och bak. Designmässigt är det ett standard miditower med en snedställd hårddiskhållare med plats för fyra hårddiskar, och fyra 5,25 tums-platser.<br /><br />Till chassits fördelar kan man räkna att det är lätt, har en "tool-less" design, och även en inbyggd LCD. 149 dollar kan man räkna med att betala för härligheten.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.guru3d.com/article/cases/275/1/" target="_blank" >Guru3D.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nedtonat?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Bleh... fyfan vilket fullt åbäke

Permalänk
Medlem

hmm....nedtonat i jämförelse...

alla andra nzxt har väldigt skarpa färger, svart, blålila, orange osv....

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Tycker att det såg rätt bra ut förutom fönstret. Om man bortser från sidofönstret och de blå fläktarna hade jag nog kunna tänkt mig ett.
Det såg dock ut som att det skulle vara omöjligt att använda tumskruvar där bak?
..verkade en aning trångt

Permalänk
Discokungen

Men kan ni jävla chassitillverkare sluta använda tool-less? Det är fjortis och man kan inte få en tyst lösning med det!!!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

är inte NZXT lite fjortis på de flesta sätt?

Permalänk
Medlem

Lite CS-fjorits-varning, men det var rätt snyggt ändå

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var grymt snyggt
Hatar neonlysanda flashiga chassin men detta var riktigt stilrent

Permalänk
Medlem

Man får inte mycket förtroende för en recencent som kläcker ur sig "On the backside the usual except for one more 120mm blue LED colored fan. The fans are quite silent for their size."

Godmorgon yxskaft. 120mm-fläktar är bland de tystaste fläktarna.

Sen att han rabblar på om hur enormt stora 120mm-fläktarna är bättrar inte på intrycket. Har han ens sett en dator som är tillverkad detta milennium förut? Och de exalterade utspelen om hur häftigt chassit lyser i mörker... Isch.

Ang. chassit så är det väl åtminstone snyggare än NZXT's tidigare spektakel. Men de har en lång väg att gå innan jag kan tänka mig att köpa ett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
The fans are quite silent for their size."

Godmorgon yxskaft. 120mm-fläktar är bland de tystaste fläktarna.

Han menar kanske att dom är tystare än vad 120mm fläktar generellt brukar vara?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Detta chassi var riktigt snyggt! förutom fönstret och de lysande fläktarna....

Om dom hade kommit med en stängd sida hade jag kunnat tänka mig ett sånt om jag inte hade mitt kära stacker chassi

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Han menar kanske att dom är tystare än vad 120mm fläktar generellt brukar vara?

Om det är så är det lika illa. Tvivlar på att de där julgranspynten är särskilt tysta, även på påstådda 7V. Och var han får 7V = 1100rpm ifrån förstår jag inte heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Och var han får 7V = 1100rpm ifrån förstår jag inte heller.

varför inte
7V ger ju olika rpm beroende på vilken fläkt man använder

Permalänk
Medlem

finkelzvin helt borta

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk

Skulle passa perfekt i mitt kök bland allt rostfritt o cromat;)

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

cromat?

förlåt jag var bara tvungen

men ganska snyggt, riktigt fula skarvar dock, såg lite... halvdant ut? hatar all neon..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurrgurr
finkelzvin helt borta

Nja, jag håller med honom dom lysande fläktar jag har varit i kontakt med har varit allt annat än tysta.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN

varför inte
7V ger ju olika rpm beroende på vilken fläkt man använder

Ja just precis. Vad får han då 1100rpm ifrån? Det känns taget ur luften.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurrgurr
finkelzvin helt borta

Jasså? Vart är jag då?

Permalänk
Medlem

Men var är Swec på väg?, färdigmoddade chassin?, nu får ni ge upp !