Permalänk

btdownloadcurses.py i osx?

Hur tankar man torrents i terminalen i osx? Läste detta i kommententarerna till bittorrent på macupdate.com

Another option is to run the BitTorrent script directly from a Terminal window, as Python is included with MacOS X. I downloaded the source package from bittorrent.com, extracted the files, and ran "btdownloadcurses.py whatever.torrent" without any trouble.

Så jag tankade källkoden till bittorrent, la btdownloadcurses.py och en torrentfil i hemmappen,
men jag får bara "-bash: btdownloadcurses.py: command not found"

Någon som vet vad jag gör fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att lägga till "python " före.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Du måste ha den fil du ska köra i din PATH eller så får du ange komplett sökväg, dvs ./btdownloadcurses.py om du är i samma mapp.

EDIT: Eller så gör man som Thomas skrev.

Permalänk

Här har du en dashboard-widget som använder sig av bittorrent python-scriptet:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49111...

Tyvärr verkar utvecklingen av widgeten totalt avstannat dock, vilket är lite tråkigt.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Lättast gör du i att sätta en alias på t.ex. "torrent", t.ex. detta

cd /Users/DITTNAMN/Downloads ; screen /sw/bin/btlaunchmanycurses.py /Users/DITTNAMN/Torrent\ files/ --max_upload_rate 5 --max_uploads 2 --minport 7628 --maxport 7629

annars finns ju ctorrent och rtorrent som är betydligt bättre cli klienter, enda nackdelen är (eller var sist jag provade) att man inte kan begränsa uploaden vilket är ett måste på min adsl lina

i övrigt rekommenderar jag http://www.andrewdupont.net/azureus/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
annars finns ju ctorrent och rtorrent som är betydligt bättre cli klienter, enda nackdelen är (eller var sist jag provade) att man inte kan begränsa uploaden vilket är ett måste på min adsl lina.

rtorrent klarar av att begränsa uploaden nu iaf.