GeForce 7800 GTX 550/1800

Permalänk

oki mitt gamla 4800se blåskärmade, bytte till 9800pro inga blåskärmar. Sedan var det den gamla Nvidia tnt2 m64 som fläkten pajja, på så då vart det 3DFX 5500 tills då ja köpte ett GF2 TI. Som också verkade vara lite si o så med sedan som sagt 4800se så näre inge mer Nvidia.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Du som snackar om bildkvalitee, du vinklar ju allt ganska bra för nvidia, har inte dom också lite unika saker?, jag är inte säker men dom har ju en teknik som förbättrar staket och andra "genomskinliga" saker märkbart, tom mer än vad lite AF gör i ett fartfyllt spel. Har Ati detta? Sen så är det väll bara 6xxx serien som inte kan ha AA och HDR eller?, det funkar väll på 7xxx serien?

Och folk som dömer ut företag pga att dom fått dåliga kort från dom förr är bara barnsliga eller helt enkelt dumma. Även om du får ett dåligt kort från tex Nvidia så är det ganska bevisat att detta beror på såkallade måndags ex., för alla gf2 (exempel) är/var ju inte kassa, eller hur? Finns folk som har samma historier om Ati.
Och utvecklingen inom denna branchen är ju enorm, att dissa ett grafikkort för att ett kort var dåligt för 3 generationer sedan, det är inget som gäller inom grafikkortsmarknaden.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Du som snackar om bildkvalitee, du vinklar ju allt ganska bra för nvidia, har inte dom också lite unika saker?, jag är inte säker men dom har ju en teknik som förbättrar staket och andra "genomskinliga" saker märkbart, tom mer än vad lite AF gör i ett fartfyllt spel. Har Ati detta? Sen så är det väll bara 6xxx serien som inte kan ha AA och HDR eller?, det funkar väll på 7xxx serien?

Ja, man kan köra tekniken som förbättrar staket och andra "genomskinliga" saker med ATI också. Mer exakt hela Xx00 och X850 serien. Vet inte hur det är med nya X1x00 serien men skulle inte bli förvånand om denna möjlighet fanns också.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50790...

När 6xxx-serien kom så fanns det inga spel som utnytjade HDR. Tom idag finns det få spel så gör det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Nvidias första gfx-kort 1995 blev faktiskt en flopp, inte för att den var dålig men för att den använde sig av kvadranter istället för polygoner.
Strax efter lanserade microsoft sitt första direct X och det stödde endast polygoner, Nvidia som litet nystartat företag höll på att gå under pga detta.

Tur var väl det att så inte skedde, man kan undra hur grafikkortsmarknaden hade sett ut idag utan Nvidia? =/

Finns mer att läsa här om detta: http://www.firingsquad.com/features/nvidiahistory/page2.asp

Riva 128 var Nvidias första lyckade? kort om jag inte missminner mig... 100-110Mhz på gpun & 100Mhz minnen på en 128 bitars minnesbuss.. Undrar om det var Nvidias första kort med 128-bitars minnesbuss?

(ska läsa i länken när jag får tid).

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Riva 128 var Nvidias första lyckade? kort om jag inte missminner mig... 100-110Mhz på gpun & 100Mhz minnen på en 128 bitars minnesbuss.. Undrar om det var Nvidias första kort med 128-bitars minnesbuss?

(ska läsa i länken när jag får tid).

Tja, 128bitars-minnesbuss hade den iaf och blev poppis bland OEMs tack vare sitt låga pris. Så lyckad var den ju men det var med efterföljaren TNT och kanske främst TNT 2 det riktigt lyfte och resten är ju historia (även 3DFX).

Allt och en hel del till finns att läsa i länken.

Lanbonden Nemas