Dell säljer AMD-processorer

Permalänk
Melding Plague

Dell säljer AMD-processorer

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell säljer AMD-processorer</b></font> <small class="small">lördag 5 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://accessories.us.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=us&l..." target="_blank">Dell</a>, som alltid hållt sig till Intelprocessorer i sina datorer, har börjat sälja AMD-processorer. Bland annat Athlon 64 och och Athlon 64 X2 säljs i Dells onlinebutik. Man kan inte köpa datorer med processorerna utan får nöja sig med att köpa processorerna löst i retailförpackning. Varför Dell gör detta kan man spekulera om. Kanske för att tjäna mer pengar, kanske för att försöka komma undan lindrigt i den pågående AMD vs Intel-<a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=512727">rättsprocessen</a>.
<br />
<br />Se processorerna i <a href="http://accessories.us.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=us&l..." target="_blank">Dells onlinebutik</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

heh....
Trodde det var ett väldigt tidigt april skämt innan jag kollade in länken

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Intel är väll ett skämt om nått

Permalänk
Medlem

Bra det, AMD blir bara större å större

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Inga opteron 146or ?

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Förmodligen ett försök att blidka kritikerna eller/samt förbereda sig för en övergång till att sälja datorer/servrar med AMD proppar i, det är min spekulation i varför dom gör så iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Hittar inga moderkort på deras hemsida? Lönt i såna fall att sälja cpu:er ^^
Tycker dock Dell skulle kunna använda lite AMD i entusiast datorerna. Att de inte kan förlita sig på AMD till desktop segmentet kan jag dock förstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske för att tjäna mer pengar, kanske för att försöka komma undan lindrigt i den pågående AMD vs Intel-rättsprocessen

Ja man kan ju undra Är det kanske så att de jar sett vart vinden vänder? Eller är dom helt enkelt rädda för att de ska drabbas av massivt skadestånd ifall Intel blir fällda?

Permalänk
Avstängd

Ojojoj! Detta var det värsta. Nu återstår det att se när DELL börjar bygga med AMD processorer.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem

Kors i taket...
Har någon sett elvis? Känns som han borde vara i faggorna.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ja man kan ju undra Är det kanske så att de jar sett vart vinden vänder? Eller är dom helt enkelt rädda för att de ska drabbas av massivt skadestånd ifall Intel blir fällda?

Vore det klokt av AMD att kräva en potentiel kund på skadestånd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Vore det klokt av AMD att kräva en potentiel kund på skadestånd?

Kanske, kanske inte.. jag hade stämt skiten ur dom och valt en annan OEM fabrikör .... finns fler och betydligt bättre alternativ än Dell

Permalänk
Avstängd

ännu ett bakslag för intel.
dom måste skärpa sig snart och jag tror dom kan göra bättre ifrån sig för intel är inte ett speciellt litet företag!

Permalänk
Medlem

Oldd... Detta uppmärksamdes redan för ett år sedan..

Permalänk
Discokungen

Varför säljer de prollar men inte moderkort? -.- Dessutom är det ganska korkat att de inte säljer datorer med AMD-processorer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Om man kollar här så går det verkligen uppåt för AMD nu. Statistikmässigt överlag:

http://ditrader.di.se/ditrader/Stocks/ChartStock.aspx?View=&i...

Dom var verkligen på topp u slutet av april år 2001 med deras thoroughtbred "B" kärna Athlon K7 XP.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Avstängd

AMD FTW

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

Ett steg åt rätt håll

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Dell har börjat att fatta att man vill ha AMD

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Hedersmedlem

inte alls konstigt DELL är som tex komplett.se de skall kunna sälja allt.
fast då företags inriktat. Men annars så är deras online shop som vilken dator-online butik som hellst. De är kunder till de större distarna så.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Bra sätt för Dell att sätta ännu mer press på Intel än vad de redan har. Dessutom så ser de naturligtvis detta som ett sätt att hålla komma tillbkak till frontlinjen som de inte varit nära på ett bra tag nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Bra sätt för Dell att sätta ännu mer press på Intel än vad de redan har. Dessutom så ser de naturligtvis detta som ett sätt att hålla komma tillbkak till frontlinjen som de inte varit nära på ett bra tag nu.

Ehm, komma tillbaka till frontlinjen???
Tror ni merparten av Dells kunder överhuvudtaget bryr sig om de börjar sälja datorer med AMD-processorer? Vad är det? Intel Pentium 4 är väl bäst?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Spekulation: Dom får väl inte sälja kompletta maskiner med AMD pga sitt lukrativa avtal med Intel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Spekulation: Dom får väl inte sälja kompletta maskiner med AMD pga sitt lukrativa avtal med Intel.

Ja varför inte?

Kanske så att dom har hittat ett litet kryphål i avtalet med Intel...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det kommer....sakta och säkert....varsamt...mjukt och fint...

Visa signatur

:D