Permalänk
Melding Plague

8GB USB-flashminne

<font style="font-size: 10pt"><b>8GB USB-flashminne</b></font> <small class="small">lördag 5 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://www.laptoplogic.com/news/detail.php?id=114" target="_blank">LaptopLogic</a> skriver att Transcend har släppt en ny serie med USB-flashminnen kallad JetFlash, där toppmodellen har hela 8GB minneskapacitet.
<br />
<br />Den använder sig utav USB 2.0 för dataöverföring och skall vara kapabel att läsa från minnet i 21MB/s och skriva i 11MB/s. Den har en säkerhetsfunktion för att lösenordsskydda mappar, även om det inte ges någon närmare förklaring till hur detta system fungerar. Behöver man inte 8GB finns den även i 64MB, 128MB, 256MB, 512MB, 1GB, 2GB och 4GB versioner. Priser är ej känt.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mäktigt
Dock kan jag inte se någon användning till 8gb fick/flash -minne
Möjligtvis 1-2 gb

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

häftigt...
Kanske skulle vara smidigt vid, mindre stora filöverföringar... kanske om man typ, pluggar media eller liknande.

skulle va kul att ha ändå, även om jag tvivlar på att man har råd med ett, och skulle man ha det så skulle nog annat prioriteras

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Så länge man kan boota från det finns det ju 100000000 saker man kan använda det till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Så länge man kan boota från det finns det ju 100000000 saker man kan använda det till!

Ja skulle man kunna botta från det så skulle det ju vara en perfekt backup-disk...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Och det kan man ju på förvånansvärt många burkar idag

Permalänk

Runt 15 minuter och ner att fylla minnet (räknat lågt, man kommer aldrig upp i max), det är jävligt bra!

Detta borde väll betyda att 8GB Flash-Mp3-spelare bör komma inom 1½ år.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Mäktigt
Dock kan jag inte se någon användning till 8gb fick/flash -minne
Möjligtvis 1-2 gb

En DVD-R ligger ju på ~4.5GB så lämpligt om man vill ta en sån utan skiva

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

Hahaha, inte bara är gamla nyheter spännande, dom är visst lite känsliga oxo?

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk

Wow!
Om flashminnen fortsätter att utvecklas i denna fas så kommer nog hårddiskbaserade mp3spelare dö ut inom kort

Permalänk

$612 kostar den i USA.
http://ec.transcendusa.com/product/ItemDetail.asp?ItemID=TS8G...
Hamnar väl på dryga 6000 kr här hemma med moms och frakt.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Hahaha, inte bara är gamla nyheter spännande, dom är visst lite känsliga oxo?

//LD

Om du har något att säga så maila gärna. Att lägga in en uttjatad bild tillför knappast något till diskussionen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

haha har 2st 32mb minne redam:P:P reklam från bredbran ocdh dlikt.

Permalänk

Verkar ju riktigt najs. Priset skulle gått ner lite också bara

Permalänk
Medlem

Jäklar detta var en fin nyhet, beställde hem 120 stycken nu... Joke

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Perfekt att boota från om man vill ha en knäpptyst dator utan några särskilda prestandakrav. Typ en gateway, eller något i den stilen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Hahaha, inte bara är gamla nyheter spännande, dom är visst lite känsliga oxo?

//LD

Visst för dig men inte för alla

Man kommer väl till swec för att slippa jaga land och internet runt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

tror att flash i den klassen inte är så lyckat. Prislappen blir så jäkla hög.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Priset sjunker nog om ett tag

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Men min gamla seagate klarar 60MB/s.

Permalänk

Blahhzt - Skyll på dåligt gränssnitt. Bör väll gå att få den att läsa snabbare med USB2.0?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
tror att flash i den klassen inte är så lyckat. Prislappen blir så jäkla hög.

Nej det blir inte lyckat om det är inte überprylbögar som köper sådan, för 6000kr får man några 100GB 2.5" diskar i USB2 kabineter

(prylbög har inget med sexualliteten å göra med, bara att det har en sexuell betydelse... man vill ju vara bäst)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Men min gamla seagate klarar 60MB/s.

Hårddisk? För i såna fall blir det ju inte riktigt rätt att jämföra

Citat:

Skyll på dåligt gränssnitt. Bör väll gå att få den att läsa snabbare med USB2.0?

21MB/s = 168Mb/s. Teoretiska maxhastigheten för USB2.0 är 480Mbps (fullduplex?) vad jag vet så helt fyskam tycker jag ju inte det är. Med USB1.x är max 12Mbps = ca 1.5Mb/s.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Runt 15 minuter och ner att fylla minnet (räknat lågt, man kommer aldrig upp i max), det är jävligt bra!

Detta borde väll betyda att 8GB Flash-Mp3-spelare bör komma inom 1½ år.

Då har IPOD en 200GB hårddisk

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IssPor
haha har 2st 32mb minne redam:P:P reklam från bredbran ocdh dlikt.

?

1GB är lagom. Lagom är bäst

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Hedersmedlem

1" diskar tror jag mer på

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Var det inte på tal om en hårddisk med kapacitet på 40 GB som var lika stor som ett mynt? Har antingen läst en artikel om det eller så har jag drömt det.

Permalänk

ganska saftig prislapp men den kommer nog att sjunka om ett tag.

tycker nog de räker med 1gig.

Permalänk

Ni och era 1gb...

Jag kom på en bra funktion till, och det är som bilstereo. Finns ju några sådana som klarar USB. på 8GB får man plats med runt 800 album i mp3 256k. Lär ju räcka en bit!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Snarare 50-100 album. Och sen lär ju de bilstereos som klarar USB även klara av mp3 cds så då ser jag inte stor nytta med ett dyrt USB minne.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.