Sony stämda över kopieringsskydd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crlf
Fel! Det är Sony BMG och inte Sony Electrionics som har kopieringsskyddet. Vilken missuppfattning

Och vem bryr sig? Det finns liksom en anledning till att båda heter sony.

Och att sony pissar på sina kunder borde väl folk märkt innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Ja, det gör jag. Och om du tror jag har något intresse av att försöka imponera på dig misstar du dig.

Om du inte kan se analogin mellan mitt scenario och ditt ställningstagande, utan att jag ordagrant ska behöva dra in sonys idiotier kanske jag gjorde fel i att överhuvudtaget försöka få dig att förstå att tänkande som ditt gör världen till vad den är idag. Överbefolkad av egoistiska pösmunkar.

haha du är bra lustig du. det är snarare du som lever i någon drömvärld där alla är puttinuttiga och bryr sig om varandra. Men välkommen till verkligheten så är det inte och så kommer det förbli.
så jag tänker inte lägga någon missriktad "empati" på idiotiska saker som folks mjukvaru problem och om du får för dig att jämföra sonys rootkit och skit med AIDS-mediciner då är det nog du som borde tagga ner framför datorn och få en hälsosam realitycheck inte jag.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

men eftersom han aldrig använder datorn till "reality checks" tänker han inte bry sig om att börja nu. Kanske du använder din dator till detta syfte, dock gör inte jag det vilket betyder att jag skiter i det allt i sammans..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
haha du är bra lustig du. det är snarare du som lever i någon drömvärld där alla är puttinuttiga och bryr sig om varandra. Men välkommen till verkligheten så är det inte och så kommer det förbli.
så jag tänker inte lägga någon missriktad "empati" på idiotiska saker som folks mjukvaru problem och om du får för dig att jämföra sonys rootkit och skit med AIDS-mediciner då är det nog du som borde tagga ner framför datorn och få en hälsosam realitycheck inte jag.

Det är en fråga om principer. Att tro på personlig frihet, rätten till integritet och betydelsen av individuella rättigheter.

Det handlar om att protestera mot förmynderi och kränkningar av individen oavsett om det skapas av företag eller av staten i olika länder som samarbetar med dessa företag eller agerar enbart av politiska skäl.

Jag accepterar helt enkelt inte sådant. Det är främst för att jag bryr mig om min egen frihet och inte gillar det samhälle som en sådan utveckling kommer att leda till om den får fortsätta.
Det är inte främst fråga om några altruistiska skäl. Snarare handlar det om att tro på idéer och principer och om att försöka påverka utvecklingen så den går åt rätt håll.

För hur kommer samhället att se ut om alla struntar i de grundläggande principerna? Om ingen bryr sig om hur det förändras? Vi har sett många historiska exempel på vad en sådan inställning kan leda till. Människor accepterar mer och mer. -Det är inte så farligt. Det påverkar inte mig så mycket ändå- Resultatet blir förödande om alla tänker så. Till slut upptäcker man kanske att man lever i ett totalitärt samhälle där ingen frihet och inga rättiheter alls finns kvar. Där människor med makt kan agera hur man vill och resten av befolkningen är apatisk eller väljer att blunda.

Därför måste man protestera mot orättvisor, förtryck och varje förändring, politiskt beslut eller agerande som leder fel. Och det är också viktigt att man inte låter lura sig av de argument som politiker och andra med makt påstår rättfärdigar sådana förändringar. Vägen till helvetet är kantad av goda intentioner....

Visa signatur

Mvh!