Acer släpper 20" Ferrari skärm

Permalänk
Melding Plague

Acer släpper 20" Ferrari skärm

<font style="font-size: 10pt"><b>Acer släpper 20" Ferrari skärm</b></font> <small class="small">torsdag 10 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Nu har Acer släppt det ultimata tillbehöret till deras populära Ferrari-serie av bärbara datorer: en 20" widescreen LCD-skärm. Designen är gjord för att passa Ferrari datorn, med en blank svart färg, röda detaljer samt givetvis ett Ferrarimärke. Skärmen har en upplösning på 1680x1050, en uppdateringsfrekvens på 8ms, ett kontrastförhållande på 800:1 och klarar att visa 16,7 miljoner färger.
<br />
<br />Priset i Taiwan är motsvarande 738 US dollar. <a href="http://www.digitimes.com/displays/a20051109PR206.html" target="_blank">DigiTimes</a> har nyheten och bilder på skärmen.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Riktig fin faktiskt, ett "Ferrari & Schumi fan" som jag uppskattar sånt Fast har nog inte deg å köpa den

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Inaktiv

Kan ju inte säga att den var direkt snygg. Men alla Ferrari fans kommer nog gilla den skarpt.

Nä ska själv sattsa på en Samsung 960BF efter jul.

Permalänk
Medlem

Tycker färgerna 16.7 är mest intressant.. det är väl inte många som har det på sina TFT eller har jag fel?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att designen påminner starkt om Hercules tft-skärmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Tycker färgerna 16.7 är mest intressant.. det är väl inte många som har det på sina TFT eller har jag fel?

Nästan alla har det i dagsläget...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Nästan alla har det i dagsläget...

20-tummare har oftast det ja. Alla de här "supersnabba" 17- och 19-tummare har oftast "16.2" miljoner färger.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

nice med 16.8 miljoner färger och 20" dock så var den inte så snygg =/
trodde faktist först att det var till bärbardator pch det hade varit fett.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Nää hyfsad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

eeeeeu.... alldeles för tjock ram

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Särskrivningarna har drabbat nyhetsskrivarna Eller är det kanske fågelinfluensan som härjar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Särskrivningarna har drabbat nyhetsskrivarna Eller är det kanske fågelinfluensan som härjar ?

håller med.... men det är nästan värre med personer som missar att man skall pma personen ifråga och informera denna om felet i texten/nyheten istället för att skriva i tråden ;P.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

har funnits i sverige ganska länge, jag kan ta in den iaf.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker helröda Ferrari-modellen är mycket mycket snyggare än den som går i svart, så jag hade hellre sett en skärm i den röda färgen.

Finns inte en chans jag betalar ett öre extra på den nya svarta modellen, den ser ut som nästan vilken bärbar som helst.

Permalänk
Medlem

Tycker den såg helt okej ut, men som altair4 säger så hade mer rött på den blivit snyggare!

Permalänk
Medlem

Är ju nästan lite SGI känsla över den

Kanske inte den snyggaste jag sett direkt men gillar att de tar initiativet lite och designar lite för en gångs skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
20-tummare har oftast det ja. Alla de här "supersnabba" 17- och 19-tummare har oftast "16.2" miljoner färger.

Precis vad jag tänkte skriva, tack för att jag slapp formulera Billigare eller "supersnabba" skärmar har fortfarande 16.2 miljoner... Sjysst modellförteckning, F20, hoppas det kommer en F50
Trodde dock att det var en ny Ferrari med en 20" skärm "inbyggd", då hade en 8ms med 16.7 miljoner i färger varit ruskigt imponerande, och dyrt

Permalänk

e det bara jag som tycker det är lite töntigt med ferarri i dator prylar...
men den va ju het
men vem vet, snart kommer det väl saab hhd.s & vw prollar
hur skulle det gå.,bara lite fantasi

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

lite för tjock ram kanske.. men det irriterar ju mest om man kör mer än en skärm

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------