X-bit Labs om processorer i nya spel

Permalänk
Medlem

Ajdå.. det var tydligen känsligt det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
Om du skall skriva så håll dig ontopic och argumentera om prestanda hos processorer vilket det handlar om. Det handlar om att AMD totalt äter Intel i prestandatester.

"Det handlar om att AMD totalt äter Intel i prestandatester."

Det såg jag inte skrivet någonstans i recensionen och jag är ganska bra på engelska.

Amd är snabbare generellt,det misstycker jag inte alls till men det finns snabba pentium m om man vet vad man vill ha,som inte kostar skortan som top of the line dual amd eller p4 cpus.

MvH albanen:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
"Det handlar om att AMD totalt äter Intel i prestandatester."

Det såg jag inte skrivet någonstans i recensionen och jag är ganska bra på engelska.

Amd är snabbare generellt,det misstycker jag inte alls till men det finns snabba pentium m om man vet vad man vill ha,som inte kostar skortan som top of the line dual amd eller p4 cpus.

MvH albanen:-)

En Opteron 144 smeker en Pentium-M både prismässigt och prestandamässigt.

Bra att jämföra klock för klock. Men du!!! Pentium-M har 60Mhz högre frekvens än vad 3700+ har som är med i testet!!! Ojoj! Athlon64 3700+ smeker upp Pentium-M i samma frekvens. Dom klockar generellt ganska lika och AMD är billigare och har x86-64 stöd.

http://www.digit-life.com/articles2/cpu/intel-pentium-m-780.h...

//AlphaCPU

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
En Opteron 144 smeker en Pentium-M både prismässigt och prestandamässigt.

Bra att jämföra klock för klock. Men du!!! Pentium-M har 60Mhz högre frekvens än vad 3700+ har som är med i testet!!! Ojoj! Athlon64 3700+ smeker upp Pentium-M i samma frekvens. Dom klockar generellt ganska lika och AMD är billigare och har x86-64 stöd.

http://www.digit-life.com/articles2/cpu/intel-pentium-m-780.h...

//AlphaCPU

Ens moderkort behöver väl stöd för den också,då är det inte så prismässigt billigare om man redan sitter på ett pentium moderkort,då blir pm billigare med en adapter,smek gärna vidare:-)

P.S jag kräver ett tyst system,det har jag idag låter knappt mer än en humla och matchar alla dom stora pojkarna i spel också som jag huvudsakligen sysslar med.

Mvh albanen:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Ens moderkort behöver väl stöd för den också,då är det inte så prismässigt billigare om man redan sitter på ett pentium moderkort,då blir pm billigare med en adapter,smek gärna vidare:-)

P.S jag kräver ett tyst system,det har jag idag låter knappt mer än en humla och matchar alla dom stora pojkarna i spel också som jag huvudsakligen sysslar med.

Mvh albanen:-)

köp ett asrock mobbo för 500kr och en 144 för 1400kr.. fortfarande billigare än P-M .....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
köp ett asrock mobbo för 500kr och en 144 för 1400kr.. fortfarande billigare än P-M .....

Knappast tystare,men det kanske hänger mycket på mitt chassi också,det är ju helt tempstyrt.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Knappast tystare,men det kanske hänger mycket på mitt chassi också,det är ju helt tempstyrt.

Men snälla du, en processors värmeutvecklig bestämmer inte hur mycket en dator låter. Så sluta dryga dig för fan, för du vet mycket väl själv att det är så.

Den varmaste processorn idag, dvs Pentium4 670 går att få lika tyst dom din Pentium-M om man vill.

Athlon64 är en processor som utvecklar extremt lite värme för att vara en processor till stationära datorer. Och du klagar? Var är ditt problem?

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.