Microsoft listar Xbox 360-kompatibla Xbox-spel

Permalänk
Melding Plague

Microsoft listar Xbox 360-kompatibla Xbox-spel

<font style="font-size: 10pt"><b>Microsoft listar Xbox 360-kompatibla Xbox-spel</b></font> <small class="small">måndag 14 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Om du undrar om dina gamla Xbox-spel kommer fungerar med Xbox 360 har Microsoft listat dessa spel. De skriver dock att företaget jobbar för att få ännu fler spel kompatibla:<br /><br /><i>”The folks at Xbox® are working hard to add more of your favorite games to this list, so check back often for the latest updates<br />Note: A software emulator is required for each original Xbox game you play on your Xbox 360™ console. Please check back for more details as we approach the launch date”</i><br /><br />Läs hela listan på den officiella <a href="http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslis..." target="_blank">Xbox-hemsidan</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

synd att inte alla spel kan spelas, undra varför dom gör så svårt för sig..

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju en helt ny arkitektur i den nya xboxen, de äldre spelen är inte gjorda för den.

har läst att man ska kunna ladda ner filer via sin xbox 360, så att ens gammla spel kommer att fungera också.

Permalänk
Medlem

Kan tänkia mig att det tar tid att göra om alla, men ett år efter Xboxens release så går säkert alla spel att spela.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Saknades något större spel på den listan? Alla jag kunde tänka på var där i alla fall. Sen så har ju inte XBOX så många jättebra spel trots allt.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Ja det är ju ingen emulering av den gamla Xboxen så..
De kompilerar nog om spelen för den nya arkitekturen, lagrar binären på HDn och använder spelets resurser i form av texturer och banor, etc.

Permalänk
Medlem

Jag satt och kollade igenom listan, och såg ett spel jag aldrig sett förut

Spelet heter Volvo: Drive for Life, och jag letade efter screenshots till spelet men hittade inga.

Det är lite märkligt, eftersom att man tycker att det spelet har kommit ut. (?)

Saken är den, kanske dom har lagt till spel i listan som inte ens finns till första XBOX:et?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Xbox använder ett nVidia grafik chipp och 360 använder ett från ATi.
Så då måste dom emulera nVidia chippet i xboxen bland annat vilket inte gör saken bättre i kompabilitet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Xbox använder ett nVidia grafik chipp och 360 använder ett från ATi.
Så då måste dom emulera nVidia chippet i xboxen bland annat vilket inte gör saken bättre i kompabilitet.

...Vilket de har betalat licens till nVidia för att få tillåtelsen att göra så.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Ja det är ju ingen emulering av den gamla Xboxen så..
De kompilerar nog om spelen för den nya arkitekturen, lagrar binären på HDn och använder spelets resurser i form av texturer och banor, etc.

Xbox 360 använder en emulator för att köra de gamla spelen

Citat:

Det kommer kontinuerligt komma uppdateringar till emulatorn, vilket gör att fler och fler gamla spela kommer att fungera.

Mer info
http://www.idg.se/ArticlePages/200511/14/20051114030338_PFA/2...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag satt och kollade igenom listan, och såg ett spel jag aldrig sett förut

Spelet heter Volvo: Drive for Life, och jag letade efter screenshots till spelet men hittade inga.

Det är lite märkligt, eftersom att man tycker att det spelet har kommit ut. (?)

Saken är den, kanske dom har lagt till spel i listan som inte ens finns till första XBOX:et?

Det är ett spel från Volvo som inte kommer att släppas i handeln

Citat:

Xboxspelet ska inte gå ut till affärerna, utan det är till för bilhandlarna att pracka på sina potentiella köpare.

Mer info
http://www.idg.se/ArticlePages/200511/14/20051114012737_PL1/2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag satt och kollade igenom listan, och såg ett spel jag aldrig sett förut

Spelet heter Volvo: Drive for Life, och jag letade efter screenshots till spelet men hittade inga.

Det är lite märkligt, eftersom att man tycker att det spelet har kommit ut. (?)

Saken är den, kanske dom har lagt till spel i listan som inte ens finns till första XBOX:et?

Volvo hade ett PC-spel man kunde ladda ner på deras sida för några år sedan.

mediokert men med ett kul inslag, man kund gå ur bilen och kolla på den i FPS-läge. (fast utan vapen då.. *err*)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Om man kan emulera xbox spelen, borde inte media spelare och annat kunna emuleras då också?

Permalänk
Avstängd

Något som är bra är att då man spelar dom Xbox-spel som fungerar på Xbox 360 så är kantutjämning påslagen, kan kanske vara därför som vissa spel inte funkar?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag satt och kollade igenom listan, och såg ett spel jag aldrig sett förut

Spelet heter Volvo: Drive for Life, och jag letade efter screenshots till spelet men hittade inga.

Det är lite märkligt, eftersom att man tycker att det spelet har kommit ut. (?)

Saken är den, kanske dom har lagt till spel i listan som inte ens finns till första XBOX:et?

http://www.joystiq.com/entry/1234000883067737/

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av birdman
http://www.joystiq.com/entry/1234000883067737/

Underbart, tack så mycket

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Finns nog inget annat sätt än att emulera Xbox spelen för 360, dessutom verkar spelen få AA och progressive scan på köpet, en del Xbox spel körs även i 720p så tex Halo2 får sig en liten ansiktslyftning.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.