Förhandstitt på ATI RD580 chipset

Permalänk
Melding Plague

Förhandstitt på ATI RD580 chipset

<font style="font-size: 10pt"><b>Förhandstitt på ATI RD580 chipset</b></font> <small class="small">onsdag 16 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Anandtech har tittat på ATIs uppkommande Crossfire chipsets med bland annat stöd för dubbla PCI-express x16 portar. De har jämfört detta chipset, med kodnamnet Manta, mot Nvidias chipset med stöd för dubbla x16 portar. Grafikkorten som användes var Radeon X1800XT och Geforce 7800GTX. En trevlig nyhet är att Crossfire nu fungerar i upplösningar över 1600x1200 pixlar.
<br />
<br />Tyvärr har de inte tillåtelse att publicera några benchmarks, men de skriver ändå lite om prestandan:
<br />
<br /><i>”Because X1800XT Crossfire and The RD580 chipset have not yet officially launched, ATI has asked that we not publish hard benchmarks of our results, since they will likely change in final release versions. We can, however, talk in general terms about performance. Those of you who believe ATI is far behind nVidia are in for a surprise.”</i>
<br />
<br />Läs artikeln om RD580 hos <a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2609" target="_blank">Anandtech</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Spännande.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

RD580 ska vara det som man ska köpa om man ska köra med xfire... kommer få RD480 att ha den kortaste livslängden i historien...hehehe... man kan ju alltid hoppas att ryktena om att man inte behöver Mastercards till RD580 stämmer... då blir det knäck...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Those of you who believe ATI is far behind nVidia are in for a surprise.

gött ati äger allt

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

ati ägeringet pojk lilla, just nu så ligger snarare ati risigt till..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

som det står längst bak så vill ATI inte att man ska jämnföra X1800 XT med 7800 GTX 512 utan 7800 GGTX 256.
Tycker inte det är så konstigt att 1800 XT vinner mot 7800 GTX 256, det har ju dubbelt så mycket minne!!!
De bör jämnföras mot 7800 GTX 512(Ultra) Tror inte ATI tar igen på GTX Ultra fastän de gör en PE variant

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

precis.. korkat att skriva att dom ska gämföras med 256ddr då gtx kortet har vart ute i nåt halv år nästan och 1800 serien har ju inte ens lanserats till sverige så vad ska dom gämföra med ? hur dom än gör så vinner Nvidia det här loppet ganska stort så är det några som giddrar emot så endast Ati fans och då kan ni isf låta bli att kommentera ifs

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
precis.. korkat att skriva att dom ska gämföras med 256ddr då gtx kortet har vart ute i nåt halv år nästan och 1800 serien har ju inte ens lanserats till sverige så vad ska dom gämföra med ? hur dom än gör så vinner Nvidia det här loppet ganska stort så är det några som giddrar emot så endast Ati fans och då kan ni isf låta bli att kommentera ifs

Öhm X1800XL har nästan funnits att få tag på i Sverige i 4 veckor nu. Och X1800XT var ju meningen att tävla mot 7800GTX, skillnaden mellan 256 mb och 512 är inte alls stor. Den nya 7800GTX 512 är ju bara snabbare för att de klockat upp både core och minne på kortet. Om de inte hade gjort det tror jag de skulle att X1800XT och 7800GTX 512 hade varit ännu jämnare än X1800XT - 7800GTX.

"ATI clearly believes the competitor for X1800XT is the $499 7800GTX and not the $700 7800GTX 512MB. ATI was quite clear they will be introducing a "PE version" of X1800XT to compete with 7800GTX 512."

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Öhm X1800XL har nästan funnits att få tag på i Sverige i 4 veckor nu. Och X1800XT var ju meningen att tävla mot 7800GTX, skillnaden mellan 256 mb och 512 är inte alls stor. Den nya 7800GTX 512 är ju bara snabbare för att de klockat upp både core och minne på kortet. Om de inte hade gjort det tror jag de skulle att X1800XT och 7800GTX 512 hade varit ännu jämnare än X1800XT - 7800GTX.

yes förstår vad du menar, jag skrev fel menade att X1800xt korten inte har lanserats än, xl vet jag redan. my bad.

Sant som du skriver men ati kan fortfarande slänga sig i väggen än så länge. kolar inte ba på korten i sig utan allti allo. dom rör ju inte på deras ass får inte ut nåt ffs. tar ju hur lång tid som helst med andra ord gjort bort sig nåt enormt för till fälligt och dessutom gått iförlust med aa du vet inte hur mycket men dom snackade väl om runt 100 miljoner $$ , och gånga det med 8a så blir det endel cash och allt pgr att dom har haft problem med chipset eller dylikt. illa

eller så sitter dom helt enkelt och trycker in information och matar in saker angående R580 som sedan gör att Ati bryter ut igen. jag vet inte men slött har det gått dock. illa..

finns ett flertal tester mellan 7800GTX och X1800XT där dom visar att korten ligger verkligen gämnlika. Nvidia tar hem de ibland på olika spel och likaså Ati..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Om snabbt sänker priset på x1800xt och lyckas pumpa ut en större mängd kort, så kommer krisen snabbt lösa sig. dessutom har de ju nya kort "runt hörnet" och varför skulle nvidia släppa deras sk. "Ultra" om de inte var rädda för ati?

A.N´doja > har du kollat testerna med nya drivrutinerna? (5.11)

Visa signatur

- * Pentium Quad-Core * Corsair 2x2048 Mem * ATI HD4870 * -

Permalänk

Kong > har du kollat testerna med nya drivrutinerna? (81.94)

"om man snabbt sänker pristet blabla"

kortet har inte lanserats än ?? got damn man!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Discokungen

"Add to that R580 is just around the corner and it looks as if ATI has the goods coming to erase the last nine months of disappointment."
Detta ser bra ut

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
"Add to that R580 is just around the corner and it looks as if ATI has the goods coming to erase the last nine months of disappointment."
Detta ser bra ut

Frågan är om det blir en till a la papperlasering.
nVidia har satt nya standar när det gäller lansering av grafikkort. Lansering, samma dag går det att köpa. Jag tvivlar på att ATI kommer kunna göra en sådan lansering inom snar framtid.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Läs Xbox360 artiklen och kolla vilken GPU dom använder. Förmodligen är det den dom tillverkar mest av just nu för att möta och hålla upp efterfrågan.
Om inte dom tillverkar i två olika fabriker nu. Men det kan ju vara nått helt annat. Men det kan vara en orsaka varför.

Crossfire har bevisat i tester att den är motstånds kraftig mot SLI och tar väl vara och utnyttjar prestandat som två kort kan ge. Inte 100% men nära när den väl belastas så är det nära. Vilket man kan se från tester gjorda med X850XT http://www.hkepc.com/product/vga/x850xtcf-his.htm .

Ett fint fint NB, men jag hoppas att Mobo tillverkarna använder ULi,s SB. Så att dom får mer resurser och utvecklar bättre produkter i framtiden. Jag vill se dom släppa mera prisvärda NBor som deras senaste NB M1695. Enbart ASrock har använt den =( . Så blir det mer konkurrans oxå. Nu när vissa moderkort kostar mer än 2k. Men det här förbättrar läget också, nu med ATI.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Frågan är om det blir en till a la papperlasering.
nVidia har satt nya standar när det gäller lansering av grafikkort. Lansering, samma dag går det att köpa. Jag tvivlar på att ATI kommer kunna göra en sådan lansering inom snar framtid.

nVidia kunde ju bara göra en så snabb lansering för att Ati var upptagna med Xbox-grafiken Tveksamt någon hinner göra en sån lansering i framtiden och om de gör de så lär de vara ganska nära varandra tidsmässigt Det är rätt mycket som spelat in så att nVidia fick tid att göra denna utmärkta releasen av sina 7800-kort

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Flamso:
Nvidia lanserade 7-serien snabbt eftersom de var mer effektiva, hade mindre problem och va helt enkelt mer kvikare i skallen. Det var inte på grund av ATI's arbete med Xbox chipet eller R520/R580 som gjorde att nVidia lanserade sina kort snabbare.

7800GTX lanserades 19 juni. Dessa kort var i stora lager redan i affärer runt om i världen. Detta betyde att minst en månad innan så skeppades dessa kort från fabriker och fyllde på lager. Det var nVidias eget arbete som gjorde att korten kunnde lanseras och säljas samma dag. ATI är inte inblandat här.

Jag tror att nVidia kommer lansera sina framtida kort precis som 7-serien. Och detta som kund ger mig en väldigt positiv bild av att företaget vet vad de gör och bryr sig om kunder och sätter de i fokus. Därför gillar jag mer nVidia än ATI som företag. När det kommer till grafikkort så gör de båda väldigt bra kort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
nVidia kunde ju bara göra en så snabb lansering för att Ati var upptagna med Xbox-grafiken Tveksamt någon hinner göra en sån lansering i framtiden och om de gör de så lär de vara ganska nära varandra tidsmässigt Det är rätt mycket som spelat in så att nVidia fick tid att göra denna utmärkta releasen av sina 7800-kort

hörru wakei pejki , upp och hoppa din lilla loppa dags att vakna, vad tror du Nvidia har gjort åt PS3 då ?.. suttit och runkat elle ??

Nvidis kort går att köpa dagen den lanserats OVASETT om ati har krångel eller inte.. såå.. eat it ya ati lover

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ati ägeringet pojk lilla, just nu så ligger snarare ati risigt till..

skit ner dig..... (sorry jag va bara tvungen)

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy
skit ner dig..... (sorry jag va bara tvungen)

skit ner mig ?. menar du att jag ska bajsa på mig själv eller. ser jag ut som en åsna tror du ? HAHA!

du är ati fan boy och går med andra ord säkert inte att föra en manlig diskussion med dig för att du e såld i ati eller jag kanske har fel ?..jag går och skiter ner mig så länge

jag vet att ati ligger risigt till just nu och sanningen är så och ALLA vet om det även om folk hoppas att det löser sig vilket det säkert gör. skulle va tråkigt för nvidia annars.. för då har dom inga att leka med

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
jag vet att ati ligger risigt till just nu och sanningen är så och ALLA vet om det även om folk hoppas att det löser sig vilket det säkert gör. skulle va tråkigt för nvidia annars.. för då har dom inga att leka med

ATI ligger inte risigt till. De gjorde ett misstag, ja, alla företag gör det. nVidia gjorde fel med FX serien. Det var precis samma snack att nVIdia ligger risigt till. Men titta hur det ser ut nu. nVidia har rykt upp sig ordentligt.

Angående fidde_modboy kommentar så är det bara pinsamm. Och nej du var inte tvungen att skriva.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
ATI ligger inte risigt till. De gjorde ett misstag, ja, alla företag gör det. nVidia gjorde fel med FX serien. Det var precis samma snack att nVIdia ligger risigt till. Men titta hur det ser ut nu. nVidia har rykt upp sig ordentligt.

Angående fidde_modboy kommentar så är det bara pinsamm. Och nej du var inte tvungen att skriva.

jag förstår vad du skriver. jag menar mest på att ati ligger risigt till "just nu ligger SNARARE"vilket mest menar på att om det är nån som ligger risigt till så är det ATI. tycker om ati mycket men diggar inte när dom är 4a månader sena vilket gör att dom har gjort bort sig för nvidia och nvidia sitter och njuter precis som ati gjorde när nvidia misslyckades med sin fx serie.. men ärligt nu är inte det nåt som hör till också ??? mjo.

Ati har inte mycket att komma med just nu och säkert inte denna generationen det är ganska uppenbart. att ati kmr med nåt som knäcker ? .. det förvånar mig inte för fem öre:D jag trycker inte ner ati men folk sitter bakom deras skärmar och skriver att "ati äger marknaden nu" o.s.v det är ju bullshit ?.. vilket både du och jag vet om. just nu så har nvidia grafikkorts marknaden och kmr hålla i den ett tag framöver precis som ati gjorde när nvidia misslyckades med sin fx serie och det är det ati lever på idag vilket nvidia kmr leva på när ati ligger före ?..

låter väl rätt rimligt elle ?:D

för övrigt får du ha en bra kväll så länge för jag ska plugga och det suger :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
skit ner mig ?. menar du att jag ska bajsa på mig själv eller. ser jag ut som en åsna tror du ? HAHA!

du är ati fan boy och går med andra ord säkert inte att föra en manlig diskussion med dig för att du e såld i ati eller jag kanske har fel ?..jag går och skiter ner mig så länge

jag vet att ati ligger risigt till just nu och sanningen är så och ALLA vet om det även om folk hoppas att det löser sig vilket det säkert gör. skulle va tråkigt för nvidia annars.. för då har dom inga att leka med

Nu lackar jag snart på dig alltså.. På sweclockers kan man hitta både yngre och äldre medlemmar, du tillhör de äldre och får betraktas som "vuxen". Utifrån dina inlägg kan min tyvärr inte alls märka det. VÄX UPP!
Och hur fasen ska det svenska språket kunna undgå att misshandlas till döds om inte ens en vuxen människa FÖRSÖKER skriva så att man kan förstå.

Ett tips är att läsa igenom sina inlägg innar man postar dem, något som många här uppenbarligen inte har tid till.

Ont: Trevligt att crossfire verkar fungera över förväntan. Synd bara att vi inte fick se test resultaten
Jag hoppas också innerligt att inte korten med RD580 chipset ska hamna på samma höga prisnivå som GTX 512 kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Frågan är om det blir en till a la papperlasering.
nVidia har satt nya standar när det gäller lansering av grafikkort. Lansering, samma dag går det att köpa. Jag tvivlar på att ATI kommer kunna göra en sådan lansering inom snar framtid.

Nu har ju ATI konkurenskraftiga kort ute så dom behöver inte stressa fram R580 lika mycket som dom behövde med R520 vilket åtmindstånde borde betyda klart kortare väntetid än för X1800XT.

Anledningen till att nvidia lansrade 7800GTX samtidigt som det gick att köpa var att ATI inte kunde leverera R520 förens flera (många) månader senare, nvidias plan var att lansera 7800GTX någon gång runt april med nästintill ingen tillgänglighet den första månaden men R520 uteblev och nvidia väntade med lanseringen tills dom kunde leverera stora mängder. Hade ATI inte haft problem med R520 och lanserat den i våras som planerat hade nvidia lanserat G70 ungefär samtidigt - med eller utan tillgänglighet.

OT: vet någon hur/om det går att blocka folk på forumet? Det finns vissa personer i denna tråd vars inlägg jag inte vill behöva läsa...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Wow A.N'doja, du ska sluta prata om sånt som du inte vet något om. Exempelvis att ATi gått i förlust på hundra miljoner dollar, lär dig skilja på begreppen "förlorad inkomst" och "förlust".

Citat:

"du är ati fan boy och går med andra ord säkert inte att föra en manlig diskussion med dig för att du e såld i ati eller jag kanske har fel ?"
".. eat it ya ati lover "

"hur dom än gör så vinner Nvidia det här loppet ganska stort så är det några som giddrar emot så endast Ati fans och då kan ni isf låta bli att kommentera ifs " <---- Ban på detta?

Snälla SLUTA skrika fanboy i varje tråd, du gör en idiot av dig själv. Eller vänta, sluta skriv överhuvudtaget, jag tycker inte du ska få kommentera för du är en "nvidia fanboy". Känner du igen dig själv i det jag nyss skrev?

Alla andra ser inte på det svart och vitt för att du gör det. Man kan försöka se på saker ur olika synvinklar utan att vara extremt tillgiven en enda sida, förstår du?

Vad gäller minnesinverkan så verkar den vara lika med noll. 512MB är precis lika onödigt för dagens grafikkort som 256MB var för 9800PRO. Det som 7800GTX-512 vinner på är sina höga klockfrekvenser (tillsammans med sin ursprungsarktitektur då).
Anantech testade detta själva genom att klocka ner sitt recensions-ex till 7800GTX-hastigheter. Url : http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2607&p=10

Obefintliga skillnader som synes.

Moderatorer är det inte dags att införa bannlysning av ordet "fanboy" överhuvudtaget? Mest överanvända idiotiska skällsordet på forumet just nu.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Flamso:
Nvidia lanserade 7-serien snabbt eftersom de var mer effektiva, hade mindre problem och va helt enkelt mer kvikare i skallen. Det var inte på grund av ATI's arbete med Xbox chipet eller R520/R580 som gjorde att nVidia lanserade sina kort snabbare.

7800GTX lanserades 19 juni. Dessa kort var i stora lager redan i affärer runt om i världen. Detta betyde att minst en månad innan så skeppades dessa kort från fabriker och fyllde på lager. Det var nVidias eget arbete som gjorde att korten kunnde lanseras och säljas samma dag. ATI är inte inblandat här.

Jag tror att nVidia kommer lansera sina framtida kort precis som 7-serien. Och detta som kund ger mig en väldigt positiv bild av att företaget vet vad de gör och bryr sig om kunder och sätter de i fokus. Därför gillar jag mer nVidia än ATI som företag. När det kommer till grafikkort så gör de båda väldigt bra kort.

Jag kan ha fel men stod det inte i en artikel att nVidia visste att Ati hade problem så de tog mer tid på sig med sina säkrare chip och skickade ut korten innan releasen? Så visst hade Ati lite med det att göra och jag tycker att det var riktigt bra av nVidia att göra såhär som du säger, det get ett mycket positivt intryck till konsumenterna

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
hörru wakei pejki , upp och hoppa din lilla loppa dags att vakna, vad tror du Nvidia har gjort åt PS3 då ?.. suttit och runkat elle ??

Nvidis kort går att köpa dagen den lanserats OVASETT om ati har krångel eller inte.. såå.. eat it ya ati lover

Aaah det har de nog lite mer än ATI faktiskt iaf, eftersom PS3 ligger minst 6 månader in i framtiden kanske mer. Så jag tror de är långt ifrån lika stressade som ATI. För XBOX360 är här NU.

Sen är väl ATI lite större på OEM marknaden än nVidia och måste gör IGP's för att tillgodose behovet. Om ATI skulle göra entusiastkort helt skulle de fortfarande säkert gå runt and then some.

My 5, 10 and 20 cents

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Nu lackar jag snart på dig alltså.. På sweclockers kan man hitta både yngre och äldre medlemmar, du tillhör de äldre och får betraktas som "vuxen". Utifrån dina inlägg kan min tyvärr inte alls märka det. VÄX UPP!
Och hur fasen ska det svenska språket kunna undgå att misshandlas till döds om inte ens en vuxen människa FÖRSÖKER skriva så att man kan förstå.

Ett tips är att läsa igenom sina inlägg innar man postar dem, något som många här uppenbarligen inte har tid till.

Ont: Trevligt att crossfire verkar fungera över förväntan. Synd bara att vi inte fick se test resultaten
Jag hoppas också innerligt att inte korten med RD580 chipset ska hamna på samma höga prisnivå som GTX 512 kortet.

vem har sagt att jag inte försöker ? för att jag inte är svensk som du kanske är och skriver/pratar lika bra svenska så misshandlar jag ditt språk till döds eller ???
jag läser alltid mina inlägg innan jag postar dem. nu vet du det och du behöver inte kommentera mycket mer än så här tycker jag.

Friamannen:
"hur dom än gör så vinner Nvidia det här loppet ganska stort så är det några som giddrar emot så endast Ati fans och då kan ni isf låta bli att kommentera ifs " <---- Ban på detta?

varför skulle det bli ban på det där ?.. för att ajg skrev "fanboy" ??? om han är fanboy då ?.. so woot ?.. och är han inte det så behöverhan inte ta åt sig heller.. tror säkert admin håller med om den saken. jag sköter mig väligt bra här och hjälper många och får även mycket hjälp så jag förstår inte vart du vill komma ??

det jag menade mest på var att om man är atifan så spelar det ingen roll OFTAST vad man skriver till dom för dom brukar aldrig ge sig. jag är varken Ati eller Nvidia fan. men använder nvidia för tillfälligt och är mycket nöjd dock! hade X1800XT lanserats när de skulle lanserats kanske jag hade köpt det istället men nu är det inte s utan dom är sega som *** så jag köpte GTX istället och klagar dock inte.

sen om jag kallar folk för fanboy eller inte så får dom ta det med mig och om dom tar det illa får JAG_ be om ursäkt till DOM utan att du ska behöva lägga dig och spela låtsas polis. Det är personen själv som ska försvara sig eller får helt enkelt nån moderator säga till mig eller dylikt. du går "isf" ner på samma "låga" nivå som jag om du ska börja kommentera mig och vad jag skriver till andra dessutom.

tänk på det mate

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

När "Kampen" mellan ATI och Nvidia leder till personangrepp så har det gått för långt:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Till A.N'doja:

1. Granska det du skriver och kolla upp information/artiklar som kan styrka dina/ditt påstående/n och spekulatioer. För:
"hur dom än gör så vinner Nvidia det här loppet ganska stort så är det några som giddrar emot så endast Ati fans och då kan ni isf låta bli att kommentera ifs"
Gör inte påståender som är tvivelaktiga/o-förståndliga till "de facto".
"Sant som du skriver men ati kan fortfarande slänga sig i väggen än så länge. kolar inte ba på korten i sig utan allti allo. dom rör ju inte på deras ass får inte ut nåt ffs."
XBox360.
"Ati har inte mycket att komma med just nu och säkert inte denna generationen det är ganska uppenbart."
Fel, R580 som nämns i artiklen. " R580 GPU is still scheduled for launch in January." Vidare det sant eller ej, får vi se.

2. Var inte kaxig eller bry dig så ofantligt om vidare dom är ATI fan boys eller Nvidia~ som gör saker till "de facto" utan grund, så som krille 007. Istället lägg dina tankar på vad nyheten har att ge och disskutera och vissa din förmåga att associera saker som fakta och nyhets granskning. Och inte på hopp av mindre slag. Eller vad tycker du? Är det här rimligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
varför skulle det bli ban på det där ?.. för att ajg skrev "fanboy" ??? om han är fanboy då ?.. so woot ?.. och är han inte det så behöverhan inte ta åt sig heller.. tror säkert admin håller med om den saken. jag sköter mig väligt bra här och hjälper många och får även mycket hjälp så jag förstår inte vart du vill komma ??

Varför jag tycker det där ska resultera i en ban? Du skriver mer eller mindre "de som säger emot är ATi-fanboys och ska hålla käft. För de tycker fel" (läs: inte som jag)

Tycker inte sådana inlägg inte hör hemma på ett forum, eller du kanske helt missat vad Sweclockers forumdel går ut på?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2