Mer analys av Sonys DRM

Permalänk
Medlem

Håller med dig triumphtiger. Jag tror inte ens de hårdkokta sweclockers-bojkottarna kommer att stå över PS3 bara för det här.

Förutsatt att de faktiskte tänkte köpa PS3 innan allt det här började.

Permalänk

BOJKOTT 4-EVER

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

Nu är det så att Idol 2005 vinnaren kommer att ge ut en skiva med just Sony! så gå in här: http://raddajens.foo.se/ och läs texten... gör det inte för jens, gör det för Sony!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Som jag gjort tidagre: HAhA

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Denna bilden är lite otäck men ändå intressant. Detta är en visuell representation av spridningen av SONY:s rootkit i Europa:
http://www.doxpara.com.nyud.net:8090/planetsony_europe.JPG

USA:
http://www.doxpara.com.nyud.net:8090/planetsony_usa.JPG

Asien:
http://www.doxpara.com.nyud.net:8090/planetsony_asia.JPG

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

WOW fina kartor.. riktigt fina..

tror nog någon på Sony sitter och " BHWhwhahahaha" i mörkret..

sorligt. Dock verkar det VÄRSTA vara att det är sanning i deras Kaxiga och gräsliga attityd " vi tänker göra allt för att skydda våra produkter" även sno andras teknologi.

Detta borde ge de som köper original avsmak så det dånar..

tänk på alla hemsidor som kan ladda in filer på datorn, och sedan krasha och omstarta ditt system!!

borde det inte vara straff för att skicka ut sådana "virus"?? borde vara väldigt intressant var gränsen går i domstol.. alltså programvara eller trojan?? det kan ju sp enkelt användas som detta..

Microsoft, släpper patchar för att visa att de försöker förbättre sitt program.. dock tycker jag Sony bara kör på utan att lyssna.. någon borde stämma de, dags att börja insamlingen igen..

DONATE

Permalänk
Medlem

Ujujuj... Sony, Sony, ni är mer än otroliga. Min nya PSP är väääldigt långt borta nu. Min nya telefon blir garanterat inte en SE igen.

Undrar vad nästa grej blir? Att deras CEO röker kul svampar och smugglar vitt pulver i sin Vaio?

Permalänk

dom är så jävla dumma så man tror ju inte det är sant.

musikjättarna håller på att förgöra sig själva i en stor jävla härdsmälta.

vem vill köpa något av en leverantör som tycker man är en tjuv, som installerar skit på min dator utan lov, skickar advokater på 12 åriga flickscouter och oskyldiga pensionärer, hycklar med egna upphovsrättsövertramp och allmänt vägrar delta i den nya tiden. hur har dom tänkt att man skall bli mer positiv av detta?

men vad skall man säga, det är verkligen inte svårt att strunta i att köpa deras skit. jag tackar bara för ytterligare ett moraliskt argument att fortsätta spara en rejäl slant varje dag.

Permalänk

Har inte läst dom ovanstående inläggen, men ni som installerat detta skydd och nu har problem att få bort det har jag en lösning för:

Format c:

Tack för mig!

Permalänk
Medlem

HERRE JÖSSES

Jag vågar inte stoppa i annat än MP3or i min dator i alla fall... på grund av virusrisken i köpta skivor

Hmm...sen undrar jag vad som händer när jag kopplar in min SonyEricsson till min dator?????? HEMSKA TANKE!!!

P.S. (Plötsligt känns MircoSoft som ett gäng hedersknyfflar)

Permalänk
Medlem

Iofs är skyddet i fråga inte utvecklat utav Sony utan av en 3:e partstillverkare vilket kan förklara tjuvanvändandet av kod. Men det förklarar inte Sony's nuvarande hållning (eller iallafall till för ett kort tag sedan) då de hävdade att det inte fanns något problem, deras ovilja att lösa problemet genom att släppa ett riktigt avinstallationsprogram samt att genomföra en allmän återkallelse av alla påverkade skivor.

Dessa skivor skall tydligen återkallas från handlarna, men jag antar att det endast beror på att de inte har den korrekta uppdaterade Eulan.

— Trey Anastasio, Shine (Columbia)
— Celine Dion, On ne Change Pas (Epic)
— Neil Diamond, 12 Songs (Columbia)
— Our Lady Peace, Healthy in Paranoid Times (Columbia)
— Chris Botti, To Love Again (Columbia)
— Van Zant, Get Right with the Man (Columbia)
— Switchfoot, Nothing is Sound (Columbia)
— The Coral, The Invisible Invasion (Columbia)
— Acceptance, Phantoms (Columbia)
— Susie Suh, Susie Suh (Epic)
— Amerie, Touch (Columbia)
— Life of Agony, Broken Valley (Epic)
— Horace Silver Quintet, Silver's Blue (Epic Legacy)
— Gerry Mulligan, Jeru (Columbia Legacy)
— Dexter Gordon, Manhattan Symphonie (Columbia Legacy)
— The Bad Plus, Suspicious Activity (Columbia)
— The Dead 60s, The Dead 60s (Epic)
— Dion, The Essential Dion (Columbia Legacy)
— Natasha Bedingfield, Unwritten (Epic)
— Ricky Martin, Life (Columbia)

Microsoft kommer förövrigt tydligen att uppdatera sin spywaremjukvara så att den avinstallerar Sonys drm-mjukvara.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Rootkit låter som ett kit med groggvirke. Möjligtvis var de fulla de som hittade på hela grejen. Det glänser av dubbelmoral i det här fallet, varför bekämpa ev. kopiering med att själva begå lagbrott efter lagbrott. En ev. temporär försiktighetsåtgärd för de som har den här skiten installerad är att avaktivera activeX i IE? Det är väldigt lustigt att sony nu kommer att bli betraktad som skapare av spyware Att notera är att jag inte är en utpräglad sonyhatare, har en ps2 och en se som jag använder flitigt.

Permalänk
Medlem

Istället för att vädra samma åsikter om och om igen så fort en nyhet handlar om Sonys DRM, skriv till dem! De får aldrig veta hur deras kunder känner om ni sitter och gnäller på en väldigt liten och avlägsen del av internet. Skriv helst till deras PR-avdelning, då det är dem som troligen har större påverkan än deras kundsupport.

General feedback: http://cp.sonybmg.com/xcp/english/form11.html

Deras PR-avdelning: http://cp.sonybmg.com/xcp/english/form2.html

Permalänk
Avstängd

Det är roligt hur folk verkligen bara blir riktigt upprörda när deras möjligheter till att stjäla andras produkter begränsas.

Jag tycker också att detta inte bara är skandal utan också en direkt kontraproduktiv strategi från Sonys sida, men har det inte varit väldigt många nyheter om Sony och väldigt många "UPP TILL KAMP MOT DE ONDA STORFÖRETAGEN!!11!11one"-inlägg?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Det är roligt hur folk verkligen bara blir riktigt upprörda när deras möjligheter till att stjäla andras produkter begränsas.

Jag tycker också att detta inte bara är skandal utan också en direkt kontraproduktiv strategi från Sonys sida, men har det inte varit väldigt många nyheter om Sony och väldigt många "UPP TILL KAMP MOT DE ONDA STORFÖRETAGEN!!11!11one"-inlägg?

Upprörd och upprörd skrattar mera åt Sony som gör livet surt för dom som faktiskt köper skivorna som ges ut på SonyBMG medan den som laddar ner den inte blir drabbad alls. Varför har inte skivindustrin fattat att vi vill kunna ladda ner musiken och kan tämka oss att betala en slant för det men inte som nu 10:- per låt i ett förstörande format och som vanligtvis också har nån form av DRM.

Nä ett rimligt pris som marknaden kan acceptera och i ett oförstört format utan DRM är vad musikindustrin ska erbjuda till nedladdning av den musik man gillar dvs inte bara den senaste listmusiken så ska du se att dom får en tillströmmning av kunder men när dom gör så här så ser många sig om efter en alternativ leverantör av musik.