Intel släpper nya logotyper, dumpar ”Intel Inside”

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper nya logotyper, dumpar ”Intel Inside”

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel släpper nya logotyper, dumpar ”Intel Inside”</b></font> <small class="small">torsdag 17 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Bilder som florerar på internet visar på att Intel kommer att släppa nya logotyper och göra sig av med den gamla sloganen ”Intel Inside”, skriver X-Bit Labs.
<br />
<br /><i>”At present ”Intel Inside” badge contains both words in a in a circle located next to each other. The forthcoming logotypes will place the words in a way that both will no longer be directly associated to each other.”</i>
<br />
<br />Intel lanserade ”Intel Inside” sloganen redan 1991, och sedan dess har varumärket Intel räknats som en av de mest kända varumärkena och värderas till $35,5 miljarder US dollar. Vidare skriver X-Bit Labs att Yonah inte kommer att marknadsföras som Pentium M, utan istället som ”Core Solo” (en processorkärna) och ”Core Duo” (dubbla processorkärnor). Intel förväntas släppa de nya logotyperna officiellt i början av 2006.
<br />
<br />Se de nya logotyperna hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20051116153212.htm..." target="_blank">X-Bit Labs</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte särskilt snygga :/

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Oj vilken jobb dom måste lagt ner på att ta fram de där!

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Min första association blir bindor. Always Intel, kanske vore något för sloganmakarna...
Känns lite mjuk och feminin, lite bebisblått, lite småmysig sådär. Föredrar dock hårda kantiga logotyper för processorer, som är hårda och kantiga.

Kanten ser ut som bevel-filtret i Photoshop på defaultinställning, så det blir minus för den.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte så imponerande, men jag skulle bli lite imponerad om det stod "Intel svarar numera på mail"

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

hade varit bättre ifall där hade ståt Evil INside

Permalänk
Medlem

Sorgligt... att de byter ut någonting som hållt i snart 15 år mot de där :/
Anonyma, tråkiga till formen och ännu värre i färgvalet... inte imponerad.
De enda snygga var väl i så fall Xeon och itanium-modellerna...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Står ju fortfarande Inside på de flesta modellerna?

Permalänk
Medlem

Ser rätt B ut om man frågar mig men. Jag är inte så positiv till onödiga förnyelser. :/

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem

Är detta ett Seriöst företag eller?
Har aldrig hört talas om Intel

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Avstängd

Stor skillnad :E

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk

uhm, core duo?
Jag hoppas att dom syftar på solo core/duo core. Krångligt att säga "core duo/solo" ju T.T ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Min första association blir bindor. Always Intel, kanske vore något för sloganmakarna...
Känns lite mjuk och feminin, lite bebisblått, lite småmysig sådär. Föredrar dock hårda kantiga logotyper för processorer, som är hårda och kantiga.

Kanten ser ut som bevel-filtret i Photoshop på defaultinställning, så det blir minus för den.

Kunde verkligen inte sagt det bättre själv, precis så kändes det när jag såg logotyperna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W3rkan
Är detta ett Seriöst företag eller?
Har aldrig hört talas om Intel

Ruskigt dålig humor om du skojar men jag måste fråga, är du seriös?!

Permalänk

Fy så fult...ett skäl att gå över till AMD?

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

Inside är kvar på logotyperna.

Men "Inside" är fortfarande med så dom slopar väl inte den utan ändrar layouten.

Permalänk
Medlem

såg bra ut tycker jag, bättre än de gammla

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Ruskigt dålig humor om du skojar men jag måste fråga, är du seriös?!

Ja jag skämtar, Men jag tycker Intel är ett företag som borde ignoreras.
Använd AMD istället mycket bättre, behöver inte "tugghjälp".

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

bara Centrino som var fin. (ser samma ut)

annrs har jag en bättre slogan åt dem som inte låter så introvert som nu:

"Intel, far out!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen

Men varför inside fortfarande? Skippa det helt....

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det där såg inte så lovande ut, de gamla var ju rätt snygga:

Intel inside är ju riktigt slitet, håller med om att de borde skippa inside helt.

Permalänk
Avstängd

Jag måste ju säga att denna också är snyggare än den nya:

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem

Bensinmackslogo, synd att dom inte hade det nedsänkta e:et i nya loggan. Men jag förstår intel, vanligt svenssonfolk ser intel inside och tror företaget heter "intel inside" då det är så nära förknippat med varandra och dom har ingen större koll iaf.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

"idiot inside"
dom måste ju vara idioter asså, den gammla p4 loggan är 30 gånger snyggare fast orkar inte bry mig då Intel suger pung.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson