Apple planerar att släppa Intel-baserad Ibook i januari?

Permalänk
Melding Plague

Apple planerar att släppa Intel-baserad Ibook i januari?

<font style="font-size: 10pt"><b>Apple planerar att släppa Intel-baserad Ibook i januari?</b></font> <small class="small">torsdag 17 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://www.thinksecret.com/news/0511intelibook.html" target="_blank">Think Secret</a> skriver att trovärdiga källor menar på att Apple planerar att släppa en Intel-baserad Ibook i januari nästa år, på Macworld i San Fransisco.
<br />
<br />Även om några närmare detaljer inte är kända lär det röra sig om en Yonah-processor som skall användas. Om det är med dubbla processorkärnor eller inte är oklart, men man kan tänka sig att Ibook i egenskap av att vara budgetmodell får en enklare processor med bara en processorkärna.
<br />
<br />Det ryktas även om att Apple skall sänka priserna $200 US dollar eller mer, för att locka Windowsanvändare samt vara mer konkurrenskraftiga mot exempelvis Dell, HP, Gateway och Sony.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyft... varför apple varför...... aldrig att jag köper en Mac med Intel processor

Permalänk
Medlem

Men nargh! Jag som skall få köpa en iBook nu denna månad Borde man vänta, eller kanske istället ta chansen och just få en med PPC?

Permalänk
Medlem

det är inte G5:or i de nuvarande så du kan nog vänta...

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk

200 dollar mindre? woah, runt 1500:- mindre i sverige alltså?
Nu blev det intressant... Men antagligen så är väll prestandan sämre, tror knappast att Apple bara sådär kan sälja en dator för över 15% mindre.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

1500kr mindre på den redan idag billigaste laptopen under 14"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
200 dollar mindre? woah, runt 1500:- mindre i sverige alltså?
Nu blev det intressant... Men antagligen så är väll prestandan sämre, tror knappast att Apple bara sådär kan sälja en dator för över 15% mindre.

lägre inköpsåriser på hårdvara, lägre vinstmarginal. varför inte.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
det är inte G5:or i de nuvarande så du kan nog vänta...

Huh? Om du menade mig, nej, men G4 är väl PPC det med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
lägre inköpsåriser på hårdvara, lägre vinstmarginal. varför inte.

Visst, men först måste man sälja några.
Möjligtvis att dom går i förlust första månaden eller så, sedan börjar dom tjäna mer och mer pengar. Som ni säkert vet så ändrar Apple aldrig priset på en iBook, förutom när dom uppdateras.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

En sånhär blir det direkt! Tänk att kunna switcha till windows under spelsessioner och lite andra viktiga program som finns till windows och sen gå över till osx till allt annat.

Permalänk
Medlem

Ja när Intels processorer stödjer OSbyte direkt så blir det väldigt intressant

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Avstängd

Varför snåla med 1500kr för att få sämre?

Sen med erfarenheter så minskar inte priset ett piss på Siba, PC City, Elgiganten eller sådan butiker ändå...

Väljer butiker i närheten för att slippa postens inblandning, värt varenda extra krona det kostar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Varför snåla med 1500kr för att få sämre?

Sen med erfarenheter så minskar inte priset ett piss på Siba, PC City, Elgiganten eller sådan butiker ändå...

Väljer butiker i närheten för att slippa postens inblandning, värt varenda extra krona det kostar

Enklast är väll ändå att beställa direkt från apple. Blir billigast samt apple skickar det med budfirma till dörren.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.