Permalänk
Medlem

linux på laptop

Tjena, nu ska ja dra in något Linux på min Dell D510, 1.7Ghz Intel, 1Gb ram, osv...

har testa lite olika, Debian(vanliga men de gick inte, för de blev något error, å¨den hitta inte nätverkskortet,)

har testat Ubuntu men där så funkar inte X å de, man kan köra consoll läge men :S, inte grafiskt, den är helt död,

sen har ja testat me FreeBSD 6.0 och 4.5 kan de va de`?dom blev de bara något error med, så den reboot,

så ni till min fråga, vad kan ja köra för Linux som allt funkar på?eller ja de mesta iaf :P.

de SKA finnas så man kan fixa X till, men de finns de väl till nästan alla Linux distar?

skulle va bra om ja gick hjälp, tack å hej

Permalänk
Medlem

De flesta distar funkar på din laptop, frågan är bara hur mycket du vill pilla. Och du kommer behöva pilla lite nån gång, finns inget som fungerar perfekt bara genom att sätta i en skiva och trycka på next ett par gånger.
Mitt tips är att du testar lite mer med Ubuntu eller Fedora Core

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Lunke, jag har testat me Ubuntu, å de får ja ju ingen bild i =/, å ja har ingen lösning på de, har testa olika upplösningar, eller ja tror de va de ja gjorde iaf :s,

nej ja fattar de där med att de "perfekta" inte finns, ja tycker om å greja, inte om de är JÄTTE krångiligt men :P, annars är de kul,

ska ladda ner Fendora Core då,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blattis
Lunke, jag har testat me Ubuntu, å de får ja ju ingen bild i =/, å ja har ingen lösning på de, har testa olika upplösningar, eller ja tror de va de ja gjorde iaf :s,

nej ja fattar de där med att de "perfekta" inte finns, ja tycker om å greja, inte om de är JÄTTE krångiligt men :P, annars är de kul,

ska ladda ner Fendora Core då,

Det är enklare om du bestämmer dig för en dist och sedan ber systematiskt om hjälp för att lösa de individuella problemen. Ingen mening att hatta runt och hoppas på en fullträff.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa SUSE, den är nästan tråkigt enkel. Allt bara fungerar direkt.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

jag testade Fedora Core 4, å de funka as bra, ja funderar på varför X å gnome funka på de :S,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyonder
Testa SUSE, den är nästan tråkigt enkel. Allt bara fungerar direkt.

Word, första dist jag använde och allting funkade direkt, gissa hur glad jag var