Logitech G15 på testbänken hos FZ

Permalänk
Melding Plague

Logitech G15 på testbänken hos FZ

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech G15 på testbänken hos FZ</b></font> <small class="small">torsdag 17 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Det nya <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=489821" target="_blank">"gamingtangentbordet"</a> från Logitech vid namn G15 har testats av våra kollegor på FZ. G15 är ett tangentbord avsedd främst för datorspelare. Bordet har bland annat en mängd olika programerbara snabbtangenter, en liten LCD-display och bakgrundsbelysta tangenter. Man kan till och med skriva egna applikationer för LCD-displayen med hjälp av det SDK-kit som följer med tangentbordet. <br /><br /><i>"Hårdvarutillverkarna slåss om köparnas gunst inför julen, företaget Logitech är inget undantag. Med ett nytt tangentbord försöker de charma spelarna och FZ har spanat in hur Logitech tycker att spel ska spelas - med tangentbordet G15."</i><br /><br /><a href="http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1060" target="_blank">Läs vidare</a> och se vad FZ tycker om Logitech G15.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför ska FZ's bilder ALLTID SUGA ?
Så himla dåliga.... *usch*

Förövrigt ser tangentbordet riktigt nice ut..

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

ett sånt där fast med röd belysning, mumma

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Förbannat också! Nu måste jag ju köpa en sån

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Ähh...sedan när är skärmen viktigare än tangenterna i ett tangentbord? Fjortisrecenion och en dålig sådan. Står ingenstans hur tangenterna uppfattas. Annars verkar den vara ok men varför gav de 5av5 om den är så stor att många skrivbord är för små för det tangenbordet. Sedan priset är ju inte den bästa. Tänker inte ens ta upp bilderna i recensionen.

Permalänk
Discokungen

Det är redan bestämt att det ska bli en julklapp till mig Problemet är att man måste betala det själv xD

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Inget som intresserar mig direkt.... Vill hellre ha ett UltraX eller Internet Navigator SE.... alternativt ett mini hack hade varit att föredra....

Permalänk

700 spänn för en extra display... Och jag som trodde att man brukade titta på skärmen och inte tangentbordet när man spelar?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Väl kommenterat ArtMan.
Att han inte öppnade den och kollade hållbarheten.
Notera handtagen! OBS. Kan användas under frustation! Hahaha.
Har man plats så, men inte köper man ett tangentbord för enbart spel.
Det där med belysning är inget man borde gör en större sak av. Lära sig var tangenterna sitter är. Kanske när man är smått påverkad så men men.
Visst den displayen kan man ha stor nytta av, men 700 spänn. Man kan ju använda redan inbyggda program från Win2k/XP för att hålla reda på användning av enheter etc. Väckar klocka~.

Permalänk
Medlem

Och jag trodde trenden var mindre,strömsnålare grejor. Lite klumpig är den samt alal belysning mm visst det är bra att ha om man spelar i ett kolsvart rum men undra om man kan stänga av det om man råka glöma datorn på ett par dagar, eller kommer de sluka ännu mer ström.

"Stort å fult som vanligt, som vanligt i framtiden"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har tittat en del på detta, ska ha nytt tangentbord efter jul, valet står nu mellan detta och Saitek gaming keyboard som jag tycker är snyggare. LCD displayen tycker jag är rätt onödig då det i princip är saker som redan visas eller kan visas på datorskärmen. Blir nog ett saitek för mig ändå, där kan man reglera ljuset på tangenterna och t.o.m. stänga av det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
Blir nog ett saitek för mig ändå, där kan man reglera ljuset på tangenterna och t.o.m. stänga av det.

det kan man på detta oxo

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk

Beställt
(för 495,-... iofs i Norge då )

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ähh...sedan när är skärmen viktigare än tangenterna i ett tangentbord? Fjortisrecenion och en dålig sådan. Står ingenstans hur tangenterna uppfattas.

Det står i kommentarerna till recensionen.

Permalänk

fan va alla ska vara negativa!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag och polaren köpt var sin Logitech G15, dom är rätt så bra ,enda nackdelen är att den funkar inte ihop med en KVM switch (tangenterna vill inte lysa med kvm switchen).
Det blir roligare nät det kommer mera moddar till Logitech g15, eftersom man inte själv är duktig på sådant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sitter här med mitt g15, haft lite strul med det, men på grund av min egna klantighet, har spillt totalt över 1liter cola i det, i 2 omgångar, första gången så gick det förvånandsvärt bra, fick bara plocka bort alla tangenter och göra rent lite, men andra gången de va illa,

fick demontera helt tangentbordet ner till minsta beståndsdel, och efter ihopmontaget så fungerar inte lcd'n belysningen,

annars så är det ett jätte smidigt tgb, har de flesta av programmen jag använder på "G knapparna", samt att det finns fina mods för lcd displayen, men det är förstås upp till var och en vad man tycker om och vill se, personligen så har jag cpu usage, memory usage, net speed in/out, volume, vad som spelas i winamp, tidtagarur klocka och datum.

rekomenderas starkt,

Visa signatur

6700K@4.5, RTX3080 16GDDR4