Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med screen...

Hej!

Laddade hem Folding@Home-klienten igår till min Linux-server som är igång 24/7. Ansluter till servern från Windows med putty, startar klienten genom att skriva screen ./FAH5-Linux.exe

Allt funkar perfekt och det står och tuggar. Kollar ett flertal gånger att den inte stannat med screen -r. Inga problem. Men idag när jag skulle kolla som vanligt med sceen -r så står det bara "There is no screen to be resumed." Testar då att starta igen med screen ./FAH5-Linux.exe men får då bara felmedelandet [screen is terminating], inget mer.

Klienten startar dock som vanligt om man inte använder screen. Vad kan det vara för fel? Kör Clarkconnect på servern.

MVH

Permalänk
Medlem

skriv top, eller ps aux och kolla om det inte ar någon process som står och kør. Kan vara så...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Du kan ju alltid testa att lista alla screens.

screen -ls

"there is no screen to be resumed" antyder att progget crashat, har du kollat loggarna?

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

screen -S foldinghome -s ./FAH5-Linux

kan du göra t.ex

vill du ha shell så får du ta utan -s och sen köra ./FAH5-Linux där inne.

Permalänk
Medlem

Hej igen. Har kommit på när den kraschar nu, varje gång den är färdig med en WU (Work Unit) och ska hämta en ny så krashar det. Har inte fått det att funka bra än. Installerar programet som en tjänst istället så får den gå jämt, märker ingen prestandaskillnad i alla fall Tack ändå för alla svar!