Permalänk
Medlem

Schyssta program/spel till Mac

Ja som sagt, har ni tips på bra program till mac?
Jag har bara haft iBooken en vecka så jag har inte kommit in i gängorna riktigt.

Tipsa gärna om bra spel också!

Mvh Simon

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Har för mig att båda World of Warcraft och Quake (3) fungerar till Mac.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Starcraft.

lingrush keke ^^

Permalänk
Medlem

Har kollat i den där tråden, och laddat det jag funnit av nytta.
World of warcraft har jag redan. Starcraft är lite svårt att få tag på bara, likadant med neverwinter nights.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Spel: Fallout 2, Halo i multiplayer, kiki, Neverball, No One Lives Forever.
Fler spel som kiki och Neverball sökes. Smått, enkelt, snabbt, roligt.

Bra program: Quicksilver (starta program enkelt+snabbt), Adium, Skype, TextMate (överlägsen texteditor), Toast Titanium (cd-dvd-brännarprogram som kan mounta det mesta och inte har några problem med protection), USBOverdrive (om du vill spela spel som inte stöder gamepad t.ex..).

Jag söker ett program som kan ordna mina fönster så som windows kunde göra.. Om jag t.ex. har ett tiotal små Safari-fönster öppna och vill se alla bredvid varandra.. Hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
Jag söker ett program som kan ordna mina fönster så som windows kunde göra.. Om jag t.ex. har ett tiotal små Safari-fönster öppna och vill se alla bredvid varandra.. Hur?

Om du menar att du har flera fönster öppna, och inte flera tabbar, så är det ju bara att trycka F10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
Om du menar att du har flera fönster öppna, och inte flera tabbar, så är det ju bara att trycka F10.

Jag använder Exposé för att växla fönster, inte för att visa alla bredvid varandra så att jag kan läsa från flera olika utan att behöva växla..

Permalänk

Jag använder inte Mac, men en i skolan gör det, och jag har sett han ha flera desktops uppe som han bläddrade mellan på ett väldigt fint sätt. Det såg ut som när man vill byta användare typ.. en kub som bläddrar, föreställande det man har på skrivbordet.. jaja..
När jag skaffar mac så är iaf det det första programmet jag fixar. Dock vet jag inte vad det heter.
Hörde att det var något tredjeparts.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Jag använder inte Mac, men en i skolan gör det, och jag har sett han ha flera desktops uppe som han bläddrade mellan på ett väldigt fint sätt. Det såg ut som när man vill byta användare typ.. en kub som bläddrar, föreställande det man har på skrivbordet.. jaja..
När jag skaffar mac så är iaf det det första programmet jag fixar. Dock vet jag inte vad det heter.
Hörde att det var något tredjeparts.

Desktop Manager...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Jag använder inte Mac, men en i skolan gör det, och jag har sett han ha flera desktops uppe som han bläddrade mellan på ett väldigt fint sätt. Det såg ut som när man vill byta användare typ.. en kub som bläddrar, föreställande det man har på skrivbordet.. jaja..
När jag skaffar mac så är iaf det det första programmet jag fixar. Dock vet jag inte vad det heter.
Hörde att det var något tredjeparts.

du behöver inte vänta tills du köper en mac.... du kan altid köra linux... testa ubuntu med Gnome så får du se något trevligt...

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

AdiumX är det bästa IM-programmet som existerar, alla kategorier, alla plattformar.
Smultron är en fin texteditor. Gratis.
Transmission är en fin och bullshitfri bittorrentklient.
Transmit är en bra ftpklient, men kostar. Cyberduck är ett gratisalternativ.
NetNewsWire är en finfin RSS-läsare.
En macigare kusin till Firefox heter Camino. Firefox känns inte riktigt hemma på macen eftersom det trots allt är ett multiplattformprogram skrivet av mestadels win/linuxanvändare.
istumbler och kismac är två bra wardrivingprogram.
QuickSilver är det smidigaste sättet att starta program.
Unison - fin usenetklient.
SharePoints kan vara bra att ha om du vill skapa egna fildelningar. Som standard är din hemkatalog utdelad åt folk som loggar in med din användare.
Menumeters är ett kul verktyg som fixar processorgraf, nätverksbelastning osv i menyraden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
AdiumX är det bästa IM-programmet som existerar, alla kategorier, alla plattformar.
Smultron är en fin texteditor. Gratis.
Transmission är en fin och bullshitfri bittorrentklient.
Transmit är en bra ftpklient, men kostar. Cyberduck är ett gratisalternativ.
NetNewsWire är en finfin RSS-läsare.
En macigare kusin till Firefox heter Camino. Firefox känns inte riktigt hemma på macen eftersom det trots allt är ett multiplattformprogram skrivet av mestadels win/linuxanvändare.
istumbler och kismac är två bra wardrivingprogram.
QuickSilver är det smidigaste sättet att starta program.
Unison - fin usenetklient.
SharePoints kan vara bra att ha om du vill skapa egna fildelningar. Som standard är din hemkatalog utdelad åt folk som loggar in med din användare.
Menumeters är ett kul verktyg som fixar processorgraf, nätverksbelastning osv i menyraden.

Menumeters och Sharepoints kommer jag ha stor nytta av!
Tackar så mycket

Btw, jag har installerat Virtual PC 7 och win xp pro till det. Men jag lyckas inte med att få musen att fungera. Kollat i hjälp osv, någon som har tips?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Problemet med Adium är väl egentligen bara filöverföringarna, de är riktigt smärtsamma tycker jag. Eller det kanske är jag som har missat nåt? Annars är det ju ett kanonprogram.

Camino rekommenderar jag varmt. Safari i all ära, men Camino funkar faktiskt bättre som jag upplever det.

X-Chat eller Colloquy för IRC kanske?

Xbox browser är ett program som jag har en del nytta av också...

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Citat:

X-Chat eller Colloquy för IRC kanske?

IRC kör man i terminalen

Permalänk
Medlem

det har hänt en väldigt mystisk sak med min mac. För ca 15 minuter sedan hade jag 17 gb ledigt på disken, men nu helt plötsligt har jag endast 0.5 gb ledigt. Det enda jag gjort under tiden är att föra över saker från min PC till den externa disken som är kopplad i ibooken.
Jag har gått igenom disken och letat efter de spökande filerna men inte hittat något.
Tips någon?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Hämta hem: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22694
Och kolla på ett enkelt sätt vad som tar plats.

Här finns också ett litet shysst program som visar (i menyn) hur mycket som finns ledigt på disken: http://www.macupdate.com/info.php/id/11756

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicco
Hämta hem: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22694
Och kolla på ett enkelt sätt vad som tar plats.

Verkar lovande! stort tack!

Edit: det löste sig

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azur
du behöver inte vänta tills du köper en mac.... du kan altid köra linux... testa ubuntu med Gnome så får du se något trevligt...

Jag gör det. Bara det att det är lite söta effekter när man gör så i mac os.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Citat:

Edit: det löste sig

Vad var felet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Vad var felet?

Jag tror det var i dc så ställde jag in download mappen till volume 2, vilket är partition 1 på min externa disk. Och när jag började ladda ner så fanns inte den tillgänglig så en ny mapp gjordes med namnet 2 (som disken heter). Och där lade sig filerna jag laddade, och den mappen hittade inte jag eftersom att den låg bland diskarna. Om du förstår vad jag menar.. Huvudsaken är att de löste sig!

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
IRC kör man i terminalen

Ääääh, det är jag inte tillräckligt cool för att göra!

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Permalänk