GeForce 7800 GTX 512 MB i stort test

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flowtex
fan vilka nördar ni är!
har ni inget bättre för er än å tjabba om vilket kort som är bäst!
skratt retande!

alla vet ju att nvidia är bäst ..

ja menar det gäller ju överlag i 90% av alla spel!

och alla vet det, även ni som lever för ett sketna ati kort!

så sluta kommentera emot er själva! ingen tror er endå! (inte ens ni själva)

---------------------------------------

Ja, sluta disskutera. Folk kan ju få för sig att detta är ett dator forum om ni håller på så. Tyst nu alla så spelar vi CS och sniffar lim.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

yes förstår dig men du ska ta mig på allvar för det jag skriver menar jag

Orka med dig, X1800XT smeker upp 7800GTX lätt.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk

Kan vi inte enas om följande:

X1800XT > 7800GTX

X1800XT < 7800GTX Ultra

X1800XT PE ~ 7800GTX Ultra

Så står det liksom 1-1

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Kan vi inte enas om följande:

X1800XT > 7800GTX

X1800XT < 7800GTX Ultra

X1800XT PE ~ 7800GTX Ultra

Så står det liksom 1-1

Man kan säga att det står 1-1 då X1800XT PE och lite finputsning på fortfarande helt ooptimerade kommer att ge kortet en boost. Se bara på hur mycket ATi optimerade sina drivers för AA/AF prestanda för R3xx korten på UT2003 tiden. Stog nästan hela tiden i stil med.

"Performance in UT2003 may go up to 5-15% higher framerate's in 1600*1200 when using 4x FSAA and 8x anisotropic filtering"

R5xx har mer att ge. Det finns mer att hämta ur korten genom drivrutinerna som fortfarande är lite tidiga då korten är så nya och arkitekturen är ny och mycket avancerad. Det finns även mer att hämta genom att optimera minneskontrollern till varje spel vilket ATi också gör i sina drivrutiner.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk

Gäller visserligen nVidia oxå (deras 24 pipes kan släppa igenom mer) men jag håller med dej Alpha

ATI har ju en mycket duktig drivrutinsavdelning. Inge lök med sylt där inte.

Dock har nVidia på senare månader även dom visat att dom kan skriva drivrutiner om dom bara vill. Dual core uttnyttjande mm.

Kriget är flyttat från fabriken där Harald Handfaste jobbar till kontoret där Melker Mjukvara sitter.

Vem har vassast penna?

PS: Appropå ATI´s "kompetenta" skrivare... Är CCC fortfarande lika "bloated"? För det går faen fortfarande sakta. Laddar ju nästan BF2 snabbare än CCC

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
Orka med dig, X1800XT smeker upp 7800GTX lätt.

PFf! luktar ati här inne.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
PFf! luktar ati här inne.

Har inget emot nVidia. Tycker bl.a att deras moderkortskretsar är mycket bra uppbyggda och dom bästa på marknaden för PC datorer.

Det märks att du är en fan-boy eftersom du ser det på det sättet som att det luktar ATi. Jag ser det inte så, utan tittar på vilket av korten som enligt tester verkligen presterar bäst. Sen har ATi bättre bildkvalité överlag. Dom har bättre AA och TAA.

X1800XT _ÄR_ snabbare och bättre än vad 7800GTX är.

X1800XT PE kan vara lika snabbt som 7800Ultra (GTX 512Mb)

X1800XT PE får i alla fall oklockat över 10.000p i 3dmark05 om man har en processor som orkar med.

Sen finns det mer kraft att hämta genom bättre drivrutiner då R520 är senare än G70.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk

asså jag förstår mig inte på dig. varför argumenterar du nåt som inte ens har lanserats ??

PE hit och dit PE. nvidia har säkert eller kmr säkert att släppa nåt som kör över PE när väl PE kmr ut eller om det kmr ut, men det är en annan 5a för just nu så finns inte ens x1800xt lanserat så varför skriva om de ??

det finns inget "GTX ultra" bara för att det står "7800-U-A2" så är det ett Ultra kort ? nej utan det är ett GTX 512. om/när Ultra kmr ut då kan du gämföra.. hade det vart ett ultra kort så hade det hetat ultra också.

sen har du lirat med 7800gtx och deras nya drivrutiner va ?? (81.94) ger ju bra mer fps än vad dom versionerna innan ger i spelen överlag.

har du sett tester efter det va ??

och pojk lilla, 3dmark skiter jag fullständigt i då jag inte tävlar i det. 3dmark säger inte så mycket i spel har du inte lärt dig det ???

damn!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
asså jag förstår mig inte på dig. varför argumenterar du nåt som inte ens har lanserats ??

PE hit och dit PE. nvidia har säkert eller kmr säkert att släppa nåt som kör över PE när väl PE kmr ut eller om det kmr ut, men det är en annan 5a för just nu så finns inte ens x1800xt lanserat så varför skriva om de ??

det finns inget "GTX ultra" bara för att det står "7800-U-A2" så är det ett Ultra kort ? nej utan det är ett GTX 512. om/när Ultra kmr ut då kan du gämföra.. hade det vart ett ultra kort så hade det hetat ultra också.

sen har du lirat med 7800gtx och deras nya drivrutiner va ?? (81.94) ger ju bra mer fps än vad dom versionerna innan ger i spelen överlag.

har du sett tester efter det va ??

och pojk lilla, 3dmark skiter jag fullständigt i då jag inte tävlar i det. 3dmark säger inte så mycket i spel har du inte lärt dig det ???

damn!

Lilla pojk? Har du ens fått fjun än din lille sparvblöja? Är betydligt mer kompetent inom datorer än vad du någonsin kommer att bli. Man ser ju på ditt urlöjliga namn och ditt påstående med att 7800GTX skulle piska X1800XT. X1800XT smeker 7800GTX, så sluta argumentera rent BS.

Man tror på testsiter att detta är nVidia's Ultra kort, oavsett om det fortfarande heter GTX 512Mb.

X1800XT finns, precis som 7800GTX. X1800XT PE kommer så småningom. Det märks på lång väg att du är en fan-boy som tar åt dig så mycket. ATi kan mycket väl köra om nVidia brutalt som dom tidigare gjort med din R300 GPU. R5xx har flera fördelar framför nVidia's G70. Det är en grym tråd scheduler, avancerad och programmerbar minneskontroller, mer avancerade pixel/vertexshaders, snabbare pixel/vertexshaders och bättre AA/TAA. R520 skall även ha 32 pixelpilelines. Du kan ju se vad som händer mer nVidia när dessa aktiveras. R5xx är byggd på 90nm också vilket är bäddat för höga frekvenser.

Sen att du skiter i 3DMark är en annan sak, själv så skiter dom flesta i toaletten. 3DMark05 är utmärkt för att se vart ett grafikkort ligger prestandamässigt. 2st GF6800U med en FX-55 ger ~10.000p i 3DMark05. Att X1800XT presterar ungefär som 2*6800U stämmer rätt bra i vanliga spel många gånger. Men så är det när man inte vet något. You have still much to learn young padawan.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem

Jag säger som jag gjorde igår natt... Vissa lite tester nu... XT1800XT 512 vs 7800GTX 512 .. där har vi en förhållandevis jämbördiga kunkurrenter.

Att jämför standard 7800GTX mot XT1800XT 512 som många här inne gjort är inte bara fel, utan jävligt fegt

Och nej Alpha, 3DMark säger inte särskilt mycket om prestandan i spel.

Edit: Angående bildkvaliten. Det är ett argument som inte håller. Ifall vi sätter fyra olika system med samma hårdvara, förutom graffarna. De två fettaste korten från respektive tillverkare. Man får inte röra inställningar, det ska vara färdig konfat och datorerna är omärkta. Då är det förmodligen mindre än 10% av alla på forumet som skulle kunna se skillnaden på vilket kort som gör vad.

Permalänk
Medlem

Sant, men varför köpa en 18XT eller 78GTX 512 då? Trick jumpa som en mupp eller? Med tanke på priset. Om man köper ett kort från hög prestanda segmentet så är det väl för ögon godiset?

Vilket fall som helst, priset på 78GTX 512 är orimligt och 18XT inte tillgänglig.
Vi får hoppas på att SweClockers kan testa dessa kort mer utförligt på ett jämnlikt sätt. Bild kvalite, OC, Min/Avg/Max FPS etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
Lilla pojk? Har du ens fått fjun än din lille sparvblöja? Är betydligt mer kompetent inom datorer än vad du någonsin kommer att bli. Man ser ju på ditt urlöjliga namn och ditt påstående med att 7800GTX skulle piska X1800XT. X1800XT smeker 7800GTX, så sluta argumentera rent BS.
Man tror på testsiter att detta är nVidia's Ultra kort, oavsett om det fortfarande heter GTX 512Mb.

fjun än din lille sparvblöja ? omg, och det var det värsta du kunde komma på eller du ville "softa" lite eftersom det finns moderatorer här inne :D.

mitt urlöjliga namn ?? Vafan har det med saken att göra ??

jag heter kanske Albin N'doja och vart vill du komma med det ? att ditt bajtade namn Alpha är häftigt och betyder att "jag är betydligt mer kompetent inom datorer än vad du nånsin kommer att bli" det där var ju absolut det dummaste ja nånsin har sett dig skriva. hur kan du veta det ? har du en aning om vad jag kan om datorer. och låt säga att jag inte är hemma på gkort då vad vet du om jag kan syl eller c++ ? eller du kan kanske allt och är bättre än allt och alla.

utala dig inte OM folk som du absolut inte känner du förstår det kan vara farligt och framför allt mycket onödigt. sitta bakom skärmen fifan!.

jag skrev aldrig nåt om att jag var mer kompetent än du sen har det inget med att göra att jag skriver på ett "fulare" språk än du som är så "kompetent" gör. för vi har 2 olika bakgrunder du och jag.

men märktes ganska snabbt nu när du svara du skrev precis det jag ville se för att veta vilken nivå du var på.. kanske du är kompetent inom datorer men med din stil och yttrande om andra sänker dig själv.

och btw. man kan inte gämföra Gtx 256 med x1800xt precis som Morkiz skriver.

lär dig skriva till folk utan att lacka ur eller skriva nervarderande saker till folk. "alpha" det kan sluta olyckligt *detta är inget hot *

bara ett tips. du förstår sånt funkar inte när man sitter bakom en dator skärm och försöker giddra med folk på det viset.

argumentera manligt istället och förklara saker varför det inte är si och så eller varför det är så. då har du en nivå som folk kan respektera.

GLÖM INTE DET!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ge mig gärna en länk på det där, snälla I beg of u...

I själva verket så kan jag inte hitta ett enda test där XT1800XT skulle vara överlägset Nvidia 7800GTX 512 på något sett... Oftast är det bara FarCry med HDR aktiverat där de vinner. Så snälla ge oss alla en länk nu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag säger som jag gjorde igår natt... Vissa lite tester nu... XT1800XT 512 vs 7800GTX 512 .. där har vi en förhållandevis jämbördiga kunkurrenter.

Att jämför standard 7800GTX mot XT1800XT 512 som många här inne gjort är inte bara fel, utan jävligt fegt

Och nej Alpha, 3DMark säger inte särskilt mycket om prestandan i spel.

Du kanske bör läsa inläggen ordentligt innan du kommenterar dem. Vår diskution handlade inte om 7800GTX 512Mb utan vanliga 256Mb som A.N'doja påstod var bättre än X1800XT i flera tester. Det var inte jag som drog upp denna jämförelse utan påpekade bara att det han sa var fel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag säger som jag gjorde igår natt... Vissa lite tester nu... XT1800XT 512 vs 7800GTX 512 .. där har vi en förhållandevis jämbördiga kunkurrenter.

Att jämför standard 7800GTX mot XT1800XT 512 som många här inne gjort är inte bara fel, utan jävligt fegt

Och nej Alpha, 3DMark säger inte särskilt mycket om prestandan i spel.

Edit: Angående bildkvaliten. Det är ett argument som inte håller. Ifall vi sätter fyra olika system med samma hårdvara, förutom graffarna. De två fettaste korten från respektive tillverkare. Man får inte röra inställningar, det ska vara färdig konfat och datorerna är omärkta. Då är det förmodligen mindre än 10% av alla på forumet som skulle kunna se skillnaden på vilket kort som gör vad.

3DMark är framtaget just för att ha ett enkelt sätt att mäta datorns spelprestanda. Skaffa dig en poänguppfattning förhållandevis till speltester så ser du själv. T.ex så vet jag hur en dator ungefär presterar i ett visst spel om den får 10.000p i 3DMark05.

Bäst skall vara bäst, rätt skall vara rätt. ATi har bättre bildkvalité, punkt slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
fjun än din lille sparvblöja ? omg, och det var det värsta du kunde komma på eller du ville "softa" lite eftersom det finns moderatorer här inne :D.

mitt urlöjliga namn ?? Vafan har det med saken att göra ??

jag heter kanske Albin N'doja och vart vill du komma med det ? att ditt bajtade namn Alpha är häftigt och betyder att "jag är betydligt mer kompetent inom datorer än vad du nånsin kommer att bli" det där var ju absolut det dummaste ja nånsin har sett dig skriva. hur kan du veta det ? har du en aning om vad jag kan om datorer. och låt säga att jag inte är hemma på gkort då vad vet du om jag kan syl eller c++ ? eller du kan kanske allt och är bättre än allt och alla.

utala dig inte OM folk som du absolut inte känner du förstår det kan vara farligt och framför allt mycket onödigt. sitta bakom skärmen fifan!.

jag skrev aldrig nåt om att jag var mer kompetent än du sen har det inget med att göra att jag skriver på ett "fulare" språk än du som är så "kompetent" gör. för vi har 2 olika bakgrunder du och jag.

men märktes ganska snabbt nu när du svara du skrev precis det jag ville se för att veta vilken nivå du var på.. kanske du är kompetent inom datorer men med din stil och yttrande om andra sänker dig själv.

och btw. man kan inte gämföra Gtx 256 med x1800xt precis som Morkiz skriver.

lär dig skriva till folk utan att lacka ur eller skriva nervarderande saker till folk. "alpha" det kan sluta olyckligt *detta är inget hot *

bara ett tips. du förstår sånt funkar inte när man sitter bakom en dator skärm och försöker giddra med folk på det viset.

argumentera manligt istället och förklara saker varför det inte är si och så eller varför det är så. då har du en nivå som folk kan respektera.

GLÖM INTE DET!

1. Det var du som började med att skriva personligheter såsom "lilla ponken" ungefär för att du inte hade "något manligt" att argumentera med. Det har du inte nu heller, för du kan inte argumentera på "teknisk nivå" som jag kallar det. En bra anledning till att du inte kan det är att du hävdar att 7800GTX 256 är snabbare än X1800XT PE, och det är fel, för X1800XT piskar 7800GTX. Sen kan man visst jämföra 7800GTX 256 mot X1800XT PE, för ATi's svar på 7800Ultra (GTX512) är X1800XT PE som är på G.

2. Som jag tidigare skrev så märks det att du tar åt dig, men det är inte mitt problem, för det var du som drog upp att 7800GTX skulle piska X1800XT vilket det _INTE_ gör.

Sluta olyckligt/Farligt? Utveckla det gärna. Du som började snacka "omanligt" som du kallar det.

Du kan/må vara uber på c++, men att påstå att X1800XT är långsammare än 7800GTX är rätt lågt, speciellt när man fortsätter att tjöta om det.

Som jag skrev, orka... Du vet ju själv hur det ligger till. Bara att läsa tester. Bara för att xbitlabs som för övrigt är en bra site testar med gamla ATi drivers kan inte jag roför om det nu är det testet du tittat på. Jämför med 5.11 mot 8x.xx. 5.11 ger dessutom inte bara högre prestanda, utan också bättre bildkvalité.

Det må vara dumt att kommentera ditt namn, men blir man trött så hittar man på allt möjligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Du kanske bör läsa inläggen ordentligt innan du kommenterar dem. Vår diskution handlade inte om 7800GTX 512Mb utan vanliga 256Mb som A.N'doja påstod var bättre än X1800XT i flera tester. Det var inte jag som drog upp denna jämförelse utan påpekade bara att det han sa var fel.

Precis.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
3DMark är framtaget just för att ha ett enkelt sätt att mäta datorns spelprestanda. Skaffa dig en poänguppfattning förhållandevis till speltester så ser du själv. T.ex så vet jag hur en dator ungefär presterar i ett visst spel om den får 10.000p i 3DMark05.

Bäst skall vara bäst, rätt skall vara rätt. ATi har bättre bildkvalité, punkt slut.

När de göra såna här tester så är det oftast på rena installationer under optimala förhållande. Och hur ofta upplever du det? Kanske du som borde skaffa dig en bättre verklighetsuppfattning.

Så ifall din dator får 10 000p så kan du med din mäktiga jedi kraft räkna ut hur den presterar i EverQuest 2 eller Quake 4.. yeahhh righttt.....

Citat:

Precis

Ohh buhuhuu... Jag såg inte att de var 256 versionen ni bitchade om....

Se så nu och svara på mitt inlägg om hur du och alla skulle upptäcka skillnaden på bildkvaliten..

OfT: Du och doja borde nog ta de lite lugnt här på forumet. Såna hätska diskussioner har en tendens att leda till ban senare, vilket har hänt en gång tidigare ifall jag kommer ihåg rätt...

Permalänk

håller faktiskt med tycker ba inte om när folk skriver nervarderande saker till folk, vilket jag svarade på och förklarade för honom vilket jag tycker även är helt rätt. finns folkj som har sagt till mig då jag har tatt åt mig, det är inget ma nska bli sur elelr grinig över utan att tänka om lite och vad personerna som skriver vill förmedla.

AlphaCPU: "när man blir trött kan man skriva vad som helst"

sry mate det håller inte.

*när man blir trött kan man skjuta vem som helst* det håller inte heller..

vad jag mena på att "inte giddra eller trycka ner personer eller att inte skriva nervarderande saker" harmest med att göra att et fär "farligt" samt onödigt, för då du säger nervarderande saker till folk kan sluta "olyckligt" kanske stöter på fel person FAST du är bakom nån dator. och vad jag menade med är att passa dig till vem du skriver nervarderande saker för att du blir sur för nåt du inte ens behöver bli sur för. om jag till exempel tycker att 7800 gtx 256 är snabbare än x1800xt. så får du argumentera det då.

men om jag skriver lilla pojk till dig, ska du inte behöva blanda in mitt utländska namn i det eller du tycker kanske inte det ??

jag skrev inget om blöjor eller dylikt elelr skriver saker om ditt namn, hade jag hetat "computergenius" kan jag förstå dig, utan ta reda på saker då du yttrar dig OM folk. sen om du EX tycker jag är si så. hälsa på mig och säg det istället , än att sitta bakom nån dator och skriva det då jag tappar respekt för dig ganska snabbt. jag respekterar när folk säger det dom tycker framför mig.

det jag menade med "kom ihåg det".

som skrevet.

kom ihåg det

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
håller faktiskt med tycker ba inte om när folk skriver nervarderande saker till folk, vilket jag svarade på och förklarade för honom vilket jag tycker även är helt rätt. finns folkj som har sagt till mig då jag har tatt åt mig, det är inget ma nska bli sur elelr grinig över utan att tänka om lite och vad personerna som skriver vill förmedla.

AlphaCPU: vad jag mena på att "inte giddra eller trycka ner personer eller att inte skriva nervarderande saker" harmest med att göra att et fär "farligt" samt onödigt, för då du säger nervarderande saker till folk kan sluta "olyckligt" kanske stöter på fel person FAST du är bakom nån dator. och vad jag menade med är att passa dig till vem du skriver nervarderande saker för att du blir sur för nåt du inte ens behöver bli sur för. om jag till exempel tycker att 7800 gtx 256 är snabbare än x1800xt. så får du argumentera det då.

men om jag skriver lilla pojk till dig, ska du inte behöva blanda in mitt utländska namn i det eller du tycker kanske inte det ??

jag skrev inget om blöjor eller dylikt elelr skriver saker om ditt namn, hade jag hetat "computergenius" kan jag förstå dig, utan ta reda på saker då du yttrar dig OM folk. sen om du EX tycker jag är si så. hälsa på mig och säg det istället , än att sitta bakom nån dator och skriva det då jag tappar respekt för dig ganska snabbt. jag respekterar när folk säger det dom tycker framför mig.

det jag menade med "kom ihåg det".

som skrevet.

kom ihåg det

Been there done that eller mao fått kommentar ifrån moderator att "seså nu flickor nu får ni lugna ner er" typ.

Vilket fått mig till att inte nedlåta mig till sandlådementalitet utan istället se till att jag har källreferenser till vad jag säger och därmed vunnit diskusioner där mina"motståndare" droppat av när dom märkt att dom inte har haft nått att hämta iom at den här killen vet vad han pratar om.

Bara menat som ett vänskapligt råd så du inte missförstår mig iom att detta medium inte kan förmedla ansiktsuttryck.

Blev något Oft så sorry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Been there done that eller mao fått kommentar ifrån moderator att "seså nu flickor nu får ni lugna ner er" typ.

Vilket fått mig till att inte nedlåta mig till sandlådementalitet utan istället se till att jag har källreferenser till vad jag säger och därmed vunnit diskusioner där mina"motståndare" droppat av när dom märkt att dom inte har haft nått att hämta iom at den här killen vet vad han pratar om.

Bara menat som ett vänskapligt råd så du inte missförstår mig iom att detta medium inte kan förmedla ansiktsuttryck.

Blev något Oft så sorry.

Mycket bra skrivit.. 5 av 5 möjliga

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flowtex
fan vilka nördar ni är!
har ni inget bättre för er än å tjabba om vilket kort som är bäst!
skratt retande!

alla vet ju att nvidia är bäst ..

ja menar det gäller ju överlag i 90% av alla spel!

och alla vet det, även ni som lever för ett sketna ati kort!

så sluta kommentera emot er själva! ingen tror er endå! (inte ens ni själva)

Hmm... 90% i alla spel säger du?
Skulle vilja att du empiriskt bevisar detta!
- Inte? Nähä, knip igen då och dryga dig inte!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Sluta larva er nu. Håller både med och inte med båda.

Alpha - Gör det inte personligt, det gynnar inte disskusionen. Då slutar det bara med att bara fanboysen stannar och babblar. De som "kan" nått drar sig ur när det når den nivån.

Doja - Lite mer avslappnat kan önskas. Det är ett forum. Man får tåla lite "häftiga" disskusioner. Det är meningen. Snacka om "farligt" och "möta fel människa" etc etc är som att elda ner ett hyreshus för man slog tån i tröskeln. Propotioner tack.

Jag vill kunna ha livliga (men adekvata, faktabaserade) disskusioner där man kan slänga ur sig ett "ditt ålarens" eller "kålhuvud" om det passar :D. Det hör till.

Så slappna nu av och inse att Nintendo "smeker" båda era kort

Wahahahahahahahaha

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Doja - Lite mer avslappnat kan önskas. Det är ett forum. Man får tåla lite "häftiga" disskusioner. Det är meningen

man får tåla häftiga diskussioner men nervarderingar är tillåtet ? så hackar folk på mig ??

jag förstår inte det här faktiskt. folk hackar på mig för att jag skriver och svarar en kille som skriver nervarderande saker om mitt namn till exempel, sen förklarar jag för honom som ett tips sa att man ska passa sig till vem man skriver för alla köper inte allt man skriver. det var inget personligt hade det vart det så hade jag inte skrivit det utan agerat istället.

jag stred emot honom angående grafikkorten vilket det var snack om. vare sig jag har rätt eller fel angående om gtx 7800 256 är bättre än x1800xt eller inte r väl skit samma. förstår inte varför folk hackar på mig om det här med att skriva saker :/:/

Jag har varken skrivit nervarderande saker till någon eller påstått att jag är mer kompetent än någon annan eller dylikt. tycker faktiskt ni får läsa om igen isf.!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Nedvärdering? Du menar det med namnet... Ah faen, låt han tycka det är löjligt.

Jag bara tycker det är synd när en diskussion tar vändningen åt "subtila hot" hållet. Det blir liksom så tråkigt. "man vet aldrig vem man möter fastän man är bakom en datorskärm" och "det kan vara farligt", blir så ansträngd stämning.

Jag vet att alpha kanske började så jag hackar inte på dej. Bara menar att det finns roligare/bättre sätt att hantera glåpord än "subtila hot" Du verkar mer avslappnad än så.

Om nån börjar nedvärdera/fula sig med dig så har ju han satt ribban för nivån. Då e det bara att glida ner dit och hugga tebax :D. Eller om man inte orkar så arkiverar man det under "övrigt"

En vis man sa:

"If you can learn to rise above... you wont keep crashing into the trees" -CraDias /95

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

jaja jag fattar men hehe jag hotar inte killen, jag försökte bara förklara för honom att det är en fördel att om man nu ska börja giddra med folk att man tar reda på vilka dom är eller dylikt. jag skrev att det var onödigt att giddra med folk m,en det är samt farligt också. jag tipsade honom, du förstår hade jag velat göra nåt hade jag inte sagt/skrivit nt heller jag jobbar inte så ;).

bara ett tips.. inget hot av nåt slag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Edit: Angående bildkvaliten. Det är ett argument som inte håller. Ifall vi sätter fyra olika system med samma hårdvara, förutom graffarna. De två fettaste korten från respektive tillverkare. Man får inte röra inställningar, det ska vara färdig konfat och datorerna är omärkta. Då är det förmodligen mindre än 10% av alla på forumet som skulle kunna se skillnaden på vilket kort som gör vad.

Det är ju väldigt personligt hur man uppfattar bildkvalite. Som du säger många skulle inte märka någon skillnad. Har ju sett många här på Sweclockers som säger att det inte kan se vad AF gör för skillnad, hur man kan missa det går över mitt förstånd dock, hatar att spela med grötiga texturer

För de som dock bryr sig mycket om bildkvalite så finns skillnader där.

Ett exempel av ATIs non-angle dependent AF jämfört med nVidia AF:

Permalänk

Pffffffff

ATI´s screenshot är taget med en bättre kamera där. Det är därför det ser snyggare ut.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

man får tåla häftiga diskussioner men nervarderingar är tillåtet ? så hackar folk på mig ??

jag förstår inte det här faktiskt. folk hackar på mig för att jag skriver och svarar en kille som skriver nervarderande saker om mitt namn till exempel, sen förklarar jag för honom som ett tips sa att man ska passa sig till vem man skriver för alla köper inte allt man skriver. det var inget personligt hade det vart det så hade jag inte skrivit det utan agerat istället.

jag stred emot honom angående grafikkorten vilket det var snack om. vare sig jag har rätt eller fel angående om gtx 7800 256 är bättre än x1800xt eller inte r väl skit samma. förstår inte varför folk hackar på mig om det här med att skriva saker :/:/

Jag har varken skrivit nervarderande saker till någon eller påstått att jag är mer kompetent än någon annan eller dylikt. tycker faktiskt ni får läsa om igen isf.!

Det är bara att inse att du gör folk förbannade med ditt sätt att skriva på när du försöker hävda att X1800XT inte är snabbare än 7800GTX. Det är X1800XT som är ledaren av dom två och 7800Ultra (GTX512) som är den totala ledaren just nu. ATi kommer ju givetvis att släppa en högre klockad version av X1800XT som kommer kompensera detta, precis som dom tidigare gjort med sina "PE" modeller.

Nu när man även länkar till siter som skriver samma sak så fortsätter du? Dom kan bara finputsa arkitekturen något och sedan öka klockfrekvenserna. Sen minneshastigheten som är på 1500Mhz just nu kan dom också öka till 1800Mhz+ genom att bara sätta på andra minnen. Sen om du blir förbannad över ett datorforum eller inte, det struntar jag i. Vill du mig något och vill prata närmare om det så är det bara att komma på en kopp Gevalia.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det är ju väldigt personligt hur man uppfattar bildkvalite. Som du säger många skulle inte märka någon skillnad. Har ju sett många här på Sweclockers som säger att det inte kan se vad AF gör för skillnad, hur man kan missa det går över mitt förstånd dock, hatar att spela med grötiga texturer

För de som dock bryr sig mycket om bildkvalite så finns skillnader där.

Ett exempel av ATIs non-angle dependent AF jämfört med nVidia AF:

http://www.hardocp.com/images/articles/1128280140ABTiXJphEC_8...

Inget snack om saken att ATi's teknologier för AA/AF är grymma. ATi har alltid varit the master på dessa områden, redan med R300 där man var totalt överlägsen.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk

Well med en gpu på 700 och minnen på 1800 kanske ati kan täppa till hålet.

Dock tror jag inte dom kommer att messa med layouten (tex snabbare minnen) utan ta bra exemplar och sälja klockade. Och sen istället satsa på r580.

Så en liten flock PE blir det nog men enl vad jag tror ingen större skillnad än om ni själva hade klockat era kort.

Eller... va vet jag.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Well med en gpu på 700 och minnen på 1800 kanske ati kan täppa till hålet.

Dock tror jag inte dom kommer att messa med layouten (tex snabbare minnen) utan ta bra exemplar och sälja klockade. Och sen istället satsa på r580.

Så en liten flock PE blir det nog men enl vad jag tror ingen större skillnad än om ni själva hade klockat era kort.

Eller... va vet jag.

Jo, kanske det... men den dagen kontrar Nvidia med ett kort som finns att köpa i affären samma dag. Det är bara att inse nu med en gång. Så länge som ATi håller på att papperslanserar så är deras kort inte värda ett skit. Visst kortet kan få 10000+ på 3DMark, vafan hjälper de mej ifall jag inte kan köpa det.