GeForce 6600 GDDR2 testad

Permalänk
Melding Plague

GeForce 6600 GDDR2 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>GeForce 6600 GDDR2 testad</b></font> <small class="small">lördag 19 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/xfx-gf6600-ddr..." target="_blank">X-bit labs</a> har testat en ny version av Nvidias GeForce 6600. Den här versionen heter GeForce 6600 GDDR2 och har GDDR2-minnen och lite högre klockfrekvenser än GeForce 6600 som använder GDDR-minnen (GeForce 6600 GT använder GDDR3). Prestanda verkar ligga mellan GeForce 6600 och GeForce 6600 GT i de flesta fall vilket även gör att det kan konkurrera med ATI:s Radeon X1300 Pro och Radeon X700. Kan vara ett intressant alternativ om man inte vill använda kraftfullare och varmare grafikkort.
<br />
<br /><i>We also want to give you one warning. Be careful as you’re shopping for a GeForce 6600 GDDR2 and make sure you don’t get an ordinary GeForce 6600 instead with its slow memory and much lower performance. It’s easy to tell these cards apart by taking a look at the memory chips. The GeForce 6600 GDDR2 carries GDDR2 chips in FBGA packaging without external pins, while the ordinary GeForce 6600 carries TSOP-packaged DDR chips which are square-shaped and have two rows of pins along the longer sides of the chip.</i>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/xfx-gf6600-ddr..." target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

wow har nvidia reeedan kommigt på GDDR2 =D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd

lol.. dom måste sänka sin prestanda till Ati's kort Prestanda

Permalänk

sänka? dom ligger ju i botten =D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd

skitkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassrullen
skitkort

Det är inget skitkort, jag har ett som sitter i min HTPC och där fyller det sitt syfta finfint. Passivt kylt och kostar under tusanlappen.
Visst det klår inte 7800gtx men det är det inte heller konatruerat för att göra.
Ibland tar jag fram HTPC och lirar lite BF2 och det funkar fint (även om inte jag kör på speciellt höga inställningar).