ASUS först med nya X1800XT

Permalänk
Melding Plague

ASUS först med nya X1800XT

<font style="font-size: 10pt"><b>ASUS först med nya X1800XT</b></font> <small class="small">fredag 18 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
Som vi tidigare <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=525739" target="_blank" >rapporterat</a> kommer det komma nya versioner av X1800XT med högre klockfrekvenser. <br /><br />Företaget ASUS är först ut med sitt nya EAX1800XT TOP. Än så länge finns det inte så mycket information om kortet, förutom att denna version ska ha klockfrekvenserna 650/1550 på kärna och minnen. Detta kan enligt många vara en minimal höjning men ska tydligen räcka för mer än 10000 poäng i 3DMark05.<br /><br />I övrigt har kortet en ny och ganska stor kylning till förmån för de nya klockfrekvenserna. Vad priset kommer bli och exakt hur det presterar får vi se.<br /><br />Läs den av Google-översatta sidan hos <a href="http://translate.google.com/translate?u=http://news.mydrivers..." target="_blank" >HKEPC.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

http://news.mydrivers.com/pages/images/20051116150937_44319.j...

Det var inte lilla kortet....

Ser ut som man kommer få ryggskott bara att bära datorn snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
http://news.mydrivers.com/pages/images/20051116150937_44319.j...

Det var inte lilla kortet....

Ser ut som man kommer få ryggskott bara att bära datorn snart

Faktiskt..

Jag kan acceptera stora kylare.. men då är det bara i ett ända syfte, låg ljudnivå!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Påminner lite om Dual 7800GT (breda kanten).
Förövrigt anser jag att det är bra om den är mer effektiv (med tanke på storleken så är den antagligen det) så man får ner temperaturen på kortet en, förhoppningsvis, bra bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Påminner lite om Dual 7800GT (breda kanten).
Förövrigt anser jag att det är bra om den är mer effektiv (med tanke på storleken så är den antagligen det) så man får ner temperaturen på kortet en, förhoppningsvis, bra bit

Håller med dig där.. kanske är Asus nya refrenskylning i fortsättnigen mån tro ???

Permalänk
Medlem

Det där var nog den ABSOLUT FULASTE j*vla kylaren jag sätt i hela mitt liv! Förlåt om jag låter oseriös och barnslig men! HAHAHAHAHAHAHA

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Ser ok ut, men matchar inte med färgen på PCBn så väl tycker jag. Och den där sladden gör inte det bättre för utseendet heller. Men den har sina fördelar.
Skulle ha varit bättre om dom "kunde" gör så att fläkten använde den andra metal plåten, iställlet för att man använder en till möjligen. Som med referens modellen.

Permalänk

Väldigt plastigt. Men om man tänker att den lilla "leksaken"(som den ser ut att vara) presterar som ett monster så blir det lite coolare.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Det där var nog den ABSOLUT FULASTE j*vla kylaren jag sätt i hela mitt liv! Förlåt om jag låter oseriös och barnslig men! HAHAHAHAHAHAHA

Du har missförstått saken. Du ska se på skärmen, inte ett enskilt korts kylare.

Permalänk

ja då vet jag vilket kort jag ska ha så småningom inge snack om den saken

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Varför har kortet redan en ström kontakt i sig? Dvs som på dual gt kortet.

Tittar man på bilden så går ju sladden ut till en kontakt.

Eller e ja helt borta?

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk

för att kortet drar mycket ström

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

va? ska man ha en adapter i hela tiden?? det pallar man ju inte :S:S

snart behöver man väl en till med starkström i också :/

Permalänk
Medlem

får hoppas att man inte behöver det , men jag tycker bilden verkar visa det.

Riktigt dåligt om det skulle stämma!

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Den går nog att plocka loss från kortet ska ni se.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Discokungen

Trevligt med extern strömkälla till kortet Slipper man ha så extremt nätagg i crossfire och liknande

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Here we go X1800XT PE

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem

Hmm, vadå nya frekvenser? Som jag ser det finns inte originalversionen ute ens.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Discokungen

Anonnserar ut nya kanske?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
Here we go X1800XT PE

haru inte lagt ner dina PE skrivningar än ? suck.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
haru inte lagt ner dina PE skrivningar än ? suck.

Har du inte lagt ned ditt tjöt än?

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2609&p=4

"ATI clearly believes the competitor for X1800XT is the $499 7800GTX and not the $700 7800GTX 512MB. ATI was quite clear they will be introducing a "PE version" of X1800XT to compete with 7800GTX 512."

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlphaCPU
Har du inte lagt ned ditt tjöt än?

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2609&p=4

"ATI clearly believes the competitor for X1800XT is the $499 7800GTX and not the $700 7800GTX 512MB. ATI was quite clear they will be introducing a "PE version" of X1800XT to compete with 7800GTX 512."

Så ifall ATi tycker du ska hoppa ner från 5:e våningen så gör du de också?

Nu får du väl ändå ge dig...

XT1800XT och 7800GTX slås knappast på samma vilkor. Vilket specsen på båda korten borde avslöja rätt bra...