Antecs nätaggregat håller inte måttet?

Permalänk
Melding Plague

Antecs nätaggregat håller inte måttet?

<font style="font-size: 10pt"><b>Antecs nätaggregat håller inte måttet?</b></font> <small class="small">söndag 20 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Tyan rekommenderar kunder intresserade av deras dual Opteron-moderkort att inte använda Antecs enda servernätaggregat <a href="http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=17553" target="_blank">TruePower 2 EPS</a> då det inte levererar tillräckligt stabila spänningar över 12V-linjen. Stabiliteten på dessa nätaggregat ska tydligen försämras ordentligt under användning - nätaggregat av modellen som klarade ursprungliga kvalitetskrav kan efter några månader leverera närmare 11V där 12V krävs. Detta märks speciellt tydligt på servermoderkorten som är strömkrävande och känsliga. Tyans moderkort som strulade med Antecs nätaggregat fungerade utan problem med andra servernätaggregat.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2608" target="_blank">AnandTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jo men Antec sucks

Permalänk
Medlem

Aja baja vafan har dom gjort sänkt kvalitén nu helt plötsligt..

Permalänk
Medlem

tycker både nätag och chassi är en ANING överhypat..

det är ok grejor, men inte såå himla bra som man kan tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Aja baja vafan har dom gjort sänkt kvalitén nu helt plötsligt..

i MP/opteron/xeon sammanhang så är kanske kraven på stabilitet större, och att antec funkar ok med vanliga singelprocessordatorer har väl fått många att tro att de är super. Vilket de säkert är i dessa sammanhang.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

har inte riktigt litat på antecs nätdelar innan heller efter jag hade ett som inte ville funka med min dator. men man blir ju lätt rädd för märken när man får tag i en pryl som inte funkar från dom.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

som om detta är en nyhet Antecs agg är riktigt usla.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Kört med Antec EPS12V 550W sedan 2003 i min dual opteron i sign. Nemas problemas med spännigarna.

har desutom slägt 10st diskar på agget med och amassa annat bröte och det förbrukade en del kräm men inga problem.

jag har dock första versionen på deras 550W EPS12V nätag.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är inget nytt...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det har varit mycket nyheter om Antecs bristande kvalite nu det senaste året, kanske dags att börja se dem som ett budgetmärke bland andra. Jag tänker då inte köpa ett igen, specielt inte när de är dubbelt så dyra som "bra" budgetmärken.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

apanove

Det har varit mycket nyheter

Och vart har det gått o läsa dessa nyheter då jag själv inte läst några?

---------------------

alltid kört enermax på min primära dator o då har jag aldrig haft problem men märkt andra haft det på billiga aggregat. Nu har jag 2,st antec neopower o det fungerar utmärkt dom också, bra aggregat/tysta/ger stabila spänningar och utmärkt med kabelsystemet.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Hehe, har 4st server agg i farsans garage... men våga koppla in dom i datorn

Varje agg har 2st ATX kontakter och aggen ska sitta kopplade i par, 420W styck och har drivit 8st XEON per burk

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
apanove

Det har varit mycket nyheter

Och vart har det gått o läsa dessa nyheter då jag själv inte läst några?

---------------------

alltid kört enermax på min primära dator o då har jag aldrig haft problem men märkt andra haft det på billiga aggregat. Nu har jag 2,st antec neopower o det fungerar utmärkt dom också, bra aggregat/tysta/ger stabila spänningar och utmärkt med kabelsystemet.

www.Google.se

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

apanove

Visst är det enkelt att ange google när man själv inte kan.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge