Cooler Master Stacker 830

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Stacker 830

<font style="font-size: 10pt"><b>Cooler Master Stacker 830</b></font> <small class="small">söndag 20 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
HardwareZone har testat uppföljaren till Cooler Masters omåttligt populära chassi Stacker. Den nya modellen vid namn Stacker 830 har likt sin föregångare en hög vikt på hela 14 kilo. Även denna modell har en stor mängd platser för 5,25"-enheter. Liksom föregående Stacker använder sig även detta chassi av kassetter för hårddiskmontering.
<br />
<br /><i>"What made the Stacker quite unforgettable however was its huge size. While full tower casings are not uncommon, they are usually customized for servers where appearances are secondary to function. The original Stacker was a hybrid that blended the sensibilities of a server casing with more enthusiast friendly touches. This made it extremely suitable for the power user, who requires the seemingly excessive expansion options found in the Stacker but also desires an enclosure that does not resemble your bland, beige server boxes."</i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=22&id=1764&..." target="_blank">HardwareZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mja tycker den vart ful fan Nja vill ha en stilren burk å bygga filserver på. Men annars var det väll en bra låda i sig.

Permalänk
Medlem

Stacker va en skönhet jämför med den här. Den här hamnar i den listan bland dom fulare.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker den här är rätt tuff faktiskt. Ser ut som en Transformers typ.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nähh fyfan.. de har ju förstört chassit helt å hållet... gamla modellen var hundra ggr snyggare

Permalänk

spacad XD

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Har ju en del nya bra finesser iaf, men eftersom det är både fulare och dyrare så blir det nog inget.

Permalänk
Medlem

ful som stryk, skapligt dom har förstört det annars fina utséendet hos den första stackern..
Och hur bra är det att ha stora galler på sidorna? Ljudet kommer ju vräkas rakt ut i ansiktet på dej och låta som fan...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

HM, nee då är vanligt stackern bättre medplats för 2 psus ... man köper ju stackern för alla 5.25 platser så mankan fylla dessa med hdds ju!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Jag saknar original-stackerns lösning med plats för PSU både uppe och nere.

Permalänk
Medlem

Den var ju sketans ful

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker chassit är väldigt snyggt. Blir ett sådant när de kommer till Sverige

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Imponerande chassi! Fast skulle inte vilja ha ett själv..

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt imo! Passar mig perfekt

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Tycker de inte ens borde få döpa den till Stacker då den inte ens är "lik" den förra modellen. Och den var dessutom en skönhet jämfört med denna klump.

Permalänk
Medlem

Helvetiskt ful.. När ska dom lära sig att inte försöka ändra på klassiker? :/

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Mja tycker den vart ful fan Nja vill ha en stilren burk å bygga filserver på. Men annars var det väll en bra låda i sig.

Tror du har missat hela betydelsen av ordet "stilrent". stilrent är när en produkt följer samma stil genom hela designen, vilket stacker 830 faktiskt gör. F.ö. så tycker jag att varken den gammla eller den nya stackern är skönheter direkt ^^
Den gammla stackern, var inte den i vanlig plåt?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Tror du har missat hela betydelsen av ordet "stilrent". stilrent är när en produkt följer samma stil genom hela designen, vilket stacker 830 faktiskt gör. F.ö. så tycker jag att varken den gammla eller den nya stackern är skönheter direkt ^^
Den gammla stackern, var inte den i vanlig plåt?

Nej,nej stilren är när det är en rektangulär monofärgad låda utan några märken eller gropar i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafsen
Nej,nej stilren är när det är en rektangulär monofärgad låda utan några märken eller gropar i den.

mm, alla vet ju att lian li är de enda stilrena chassiena
och ett chassie är ju absolut inte stilrent om det inte är i aluminium

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

stilrent = samspel mellan enkelhet & design

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar fronten men resten var inte så snygg. Ser ut som en krachat Stealth plan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
stilrent = samspel mellan enkelhet & design

Där tycker jag att du har fel.
Min syn:

Stilrent = en produkt som följer samma stil/design genom hela produkten.

Ren Stil = rena ytor och linjer, utan en massa plottriga detaljer.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

susning.nu säger:
"Stilren, något som helt följer viss (vedertagen) stil. Uttrycket kan användas om så väl konst, arkitektur som om personer. "

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aresseitch
susning.nu säger:
"Stilren, något som helt följer viss (vedertagen) stil. Uttrycket kan användas om så väl konst, arkitektur som om personer. "

Gud vad jag är stilren:D

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
mm, alla vet ju att lian li är de enda stilrena chassiena
och ett chassie är ju absolut inte stilrent om det inte är i aluminium

Men för helvete Stacker 830 är ju av aluminium!

Själv tycker jag den är skitsnygg och att den ska bli min. Originalet är inte alls lika snygg och jag gillar designen. Dessutom passar min vattenkylning perfa i lådan! Synd att den ska vara så jävla dyr bara

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

tycker den är "stilren", sen kanske man inte tycker om stilen.. jag måste säga att är lite "space-ad" från sidan etc. men framifrån ser den ganska "lugn" ut.

Får kolla om någon annan affär kommer ha den i stockholm, så man kan ta en titt..

skulle gärna ha mitt lian li chassi om det inte VÄNDE upp och ner på allt, och medförde för varma heatpipes på mitt chipset.

Permalänk
Medlem

usch.. nej, det får bli gamla stackern för min del..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

stackern är borta från komplett??
kanske det har att göra med att chassit blir försenat till nästa år?? suck.. man skulle vilja tinkra under julen..

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
stackern är borta från komplett??
kanske det har att göra med att chassit blir försenat till nästa år?? suck.. man skulle vilja tinkra under julen..

Mjo, märkte också det Vill ha den som julklapp!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld