ATI lanserar X1800 XL AIW idag

Permalänk
Melding Plague

ATI lanserar X1800 XL AIW idag

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI lanserar X1800 XL AIW idag</b></font> <small class="small">måndag 21 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://www.theinquirer.net/?article=27839" target= "_blank">The Inquirer</a> rapporterar att ATI kommer att släppa sitt nya All in Wonder (AIW) kort idag, baserat på X1800 XL klockat 500MHz på GPU:n och minnena 1000MHz. Det kommer med två TV-mottagare och skall klara av att avkoda både analoga och digitala signaler.<br /><br />De amerikanska NTSC-kompatibla korten skall finnas tillgängliga redan idag i USA, medan vi i Europa får vänta två veckor på PAL-versionen. Medföljer gör mjukvara värd $200 USD från Adobe, och mer information om kortet väntas officiellt från ATI senare idag.<br /><br />Uppdatering: Läs <a href="http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=105421&p=irol-newsArticle&I..." target= "_blank">ATI:s pressrelease</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hopp

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Yay, bara och börja spara.. Har velat haft ett AIW sedan 9700Pro tiden.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Yay, bara och börja spara.. Har velat haft ett AIW sedan 9700Pro tiden.

Passa bra att köpa 9700Pro AIW nu då, det ligger lagom i pris

Permalänk
Medlem

varför är AIW så bra?

Permalänk
Medlem

Det är med ibyggd tv tuner, annars är det ingen skillnad.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Fattar inte ens varför man vill titta på TV på datorn? Själv föredrar jag hellre tvärtom. Har ett TV-kort i datorn som jag alldrig ens använt. Och ser ingen anledning till att göra det heller då min TV är större plus att det är bekvämare att titta på den från soffan/tv'n än att sitta i en obekväm skrivbordstol.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Det är ju för att t.ex. kunna spela in, eller i en htpc, eller att man inte har någon tv.
Det finns MASSOR med orsaker till att man kan vilja ha ett tv-kort, sen att du har en obekväm skrivbordstol är ju bara något du behöver fixa
Jag funderar t.ex. på att köpa ett digital tv kort att ha i datorn nu när det analoga nätet ska släckas ner.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hade TV kort innan och då körde jag även dubbla monitorer, var rätt skönt och ha TV i den andra monitorn medans man satt och spela

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Blir det någon prestandaförlust med AIW-kort ?

Permalänk
Medlem

äntligen, har varit sugen på både ett nytt grafikkort och ett tv kort länge nu men har väntat och väntat på precis det här kortet. Bara det håller sig under 4500 så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Gött! när kommer xt versionen? väntar nog på R580 AIW dock

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Hedersmedlem

Kört ett AIW X1800XL över helgen och det är ett riktigt trevligt kort. Väldigt tyst trots att det har fläkt. Testade inte spelprestandan då jag inte hade tid och det ändå kommer att uppträda som en vanligt X1800XL.

Det hade inga problem att hitta alla fria Boxer kanaler. Tyvärr har det ju inte stöd för CI så inga kodade kanaler :(.

Ett klart alternativ för mig i min HTPC.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
äntligen, har varit sugen på både ett nytt grafikkort och ett tv kort länge nu men har väntat och väntat på precis det här kortet. Bara det håller sig under 4500 så är jag nöjd.

Det stod det skulle kosta 429 USD vilket med dagens kurs är 3 439,59 SEK så det håller ju måttet så att säga

Visa signatur

Amd athl 64 3200+ (newca.) ][ 2x 512 kingmax PC3200 ][ PC Radeon 9800 pro 128mb aiw ]