Permalänk
Medlem

AdiumX

Har lite frågon angående AdiumX som jag inte lyckats luska ut.. Var ställer man in om användarens bild ska visas eller inte? Alltså den man pratar med..
Och sen i "riktiga" MSN så kan man ju ha en text efter namnet, går det att ordna i AdiumX också? Både skriva egen och se andras?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Det går att dölja bilderna i kontaktlistan. Det gör du i inställningarna där du ställer in utseendet på adium. Minns jag rätt så ska man kunna se personligt nick + användarens egna. Allt finns att greja med i inställningarna, bara att rota lite.

Permalänk

Text efter namnet går inte. Bilderna på dina kontakter uppdaters sällan/aldrig, man kan därför tvingas rensa mappen med kontakternas bilder.

Adiumx är schysst så länge du inte ska skicka filer. Det går seeegt.

amsn är ett tips om du endast kör msn som IM.

Permalänk

Angående det här med hastigheten när man skickar. Varför går det så segt? och kan man göra något åt det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waldemar_1337
Angående det här med hastigheten när man skickar. Varför går det så segt? och kan man göra något åt det?

Det har, om jag inte är helt ute och cyklar, med att göra att filöverföringar går på något sätt via MSN:s servrar eller liknande. Och inte direkt från dator till dator. Svårt att göra något åt på annat sätt än att köra msn messenger.

Finns btw inte msn messenger till mac?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

Jo msn finns men jag gillar AdiumX bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Finns btw inte msn messenger till mac?

http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=msnmessenger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waldemar_1337
Jo msn finns men jag gillar AdiumX bättre.

Självklart, det skulle jag också göra om jag körde mac. Det är ju såå snyggt. Men om man är ute efter en funktionell IM-klient och bara använder msn, så är det tyvärr msn som är den bästa.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Microsoft Messenger i macversion är faktiskt inte helt kass. Den saknar videofunktioner och "blinkningar", men det ser jag inte som en nackdel. Skulle jag inte ha fyra andra nät igång utom just MSN skulle jag troligen köra den pga att den funkar så väldigt mycket bättre med filöverföringar.

Visningsbilder går nog att ordna som sagt, rota runt i inställningarna lite så hittar du nog till slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Självklart, det skulle jag också göra om jag körde mac. Det är ju såå snyggt. Men om man är ute efter en funktionell IM-klient och bara använder msn, så är det tyvärr msn som är den bästa.

Funktionell?
Hur definierar du funktionell?

Funktionsfull och bloatad, eller "gör-det-den-ska-och-gör-det-bra"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Självklart, det skulle jag också göra om jag körde mac. Det är ju såå snyggt. Men om man är ute efter en funktionell IM-klient och bara använder msn, så är det tyvärr msn som är den bästa.

Är man ute efter en funktionell IM klient så andvänder man sig av AudiumX eller Proteus. Filöverföringar är verkligen det enda som fungerar bättre med Microsofts MSN klient.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk

MSN messenger är verkligen bloatad. Ful och massor med jobbig reklam och skit. Men det är den msn-klienten som gör det den ska bäst.

Jag förespråkar inte msn messenger alls, jag använder själv GAIM och när jag köper mac ska jag ha admiumX. Men som jag ser det är msn messenger den klient som gör det den ska, bäst.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

På XP är Windows Messenger (som följer med operativsystemet) betydligt trevligare än MSN Messenger.

Det är skilda program. Många tror tyvärr att windows messenger och msn messenger är samma sak, eller att windows messenger är en äldre version av samma program. Vissa vet inte ens om att windows messenger existerar utan installerar MSN messenger bredvid, medan en del kanske faktiskt vill ha de nya supernödvändiga funktionerna som bara MSN 7 har.

Windows messenger klarar filöverföringar, webcam osv men är kliniskt fri från reklam, skakande fönster, animerade gubbar som tar över hela skärmen och annan onödig multimedia.

Det enda jag saknar i Adium är en bra filöverföringsfunktion. Man får väl hoppas på att det kommer snart.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att de felen som finns i Adium rättas till när Gaim 2.0 släpps. När det nu blir men det bör väl inte vara allt för långt in i framtiden nu.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
På XP är Windows Messenger (som följer med operativsystemet) betydligt trevligare än MSN Messenger.

Det är skilda program. Många tror tyvärr att windows messenger och msn messenger är samma sak, eller att windows messenger är en äldre version av samma program. Vissa vet inte ens om att windows messenger existerar utan installerar MSN messenger bredvid, medan en del kanske faktiskt vill ha de nya supernödvändiga funktionerna som bara MSN 7 har.

Mig veterligen gjordes MSN Messenger 4 av Windows Messenger 4.6 källkod. Så 2 Helt åtskilda program är det inte, snarare att MSN Messenger är en fork som inriktar sig mer på konsumenter medans windows messenger riktar in sig på företagsanvändare.

Windows Messenger med version högre än 5 eller vad det är finns bara till Win2k har jag för mig..

Men jag håller med dig om att Windows Messenger (C:\program\messenger\msmsgs.exe) är ett skönare program än MSN Messenger

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Får med andra ord pröva "vanliga" MSN och AMSN också då.. Tycker dock att AdiumX är jäkligt snyggt och funkar bra.. men vill gärna se text efter namnen och sånt också.. vore trevligt..
Och så vore det trevligt om filöverföringar gick lite fortare, då jag faktiskt skickar och tar emot lite filer då och då ..

En annan fråga;
Om jag snackar med en människa och sen stänger fönstret så och öppnar det igen så ligger det gammal text kvar där.. Hur fixar jag så det rensas när man stänger fönstret? Logg och sånt kan få vara kvar, men just att fönstret rensas vore trevligt..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Om jag snackar med en människa och sen stänger fönstret så och öppnar det igen så ligger det gammal text kvar där.. Hur fixar jag så det rensas när man stänger fönstret? Logg och sånt kan få vara kvar, men just att fönstret rensas vore trevligt..

Meny: Adium, Inställningar, Avancerat, Meddelandehistorik. Sen bocka av "Visa upp till..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schlinge
Meny: Adium, Inställningar, Avancerat, Meddelandehistorik. Sen bocka av "Visa upp till..."

Tackar för den infon!=)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |