Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
PGR kostar 549:- hos www.Dustinhome.se

Perfekt Dark i nån tinbox för 599:- medans den vanliga versionen kostar 549:-

Fast dom har ju en del spel som är dyrare, som COD2, Q4, Gun mm för 699:-

Har beställt en premium från dom, kanske man ska köpa spelen där med?

Allt över 499 är för dyrt tycker jag. 699 kr är bara löjligt..
Uppenbart att det inte blir nån ny generation tv-spel till mig med andra ord.

Permalänk
Medlem

Varför postar ni saker om spel helt plötsligt? För att det är MS? För att det är en dator (praktiskt taget)?

Ni postade ju inget om Revolutions handkontroll...

hoppas ni postar om Nintendo med i fortsättningen (om ni nu ska posta om Xbox360).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Varför postar ni saker om spel helt plötsligt? För att det är MS? För att det är en dator (praktiskt taget)?

Ni postade ju inget om Revolutions handkontroll...

hoppas ni postar om Nintendo med i fortsättningen (om ni nu ska posta om Xbox360).

360 är lika mycket/lite dator som Revolution eller PS3.
Och anledningen är väl helt enkelt att många som läser här är intresserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
360 är lika mycket/lite dator som Revolution eller PS3.
Och anledningen är väl helt enkelt att många som läser här är intresserade.

Det förklarar inte saken ett dugg.

Många här är intresserade av bilar med. Och vapen. Och mobiltelefoner. Men det postas ju inte så mycket om det, eller hur? Det här är alltså off-topic, ett sorts test för att se om vi nappar.

Men seriöst, mer om Nintendo med, så är ni bussiga!

Se upp bara så inte trådarna blir off-topic och utbryter i konsoll-krig...

Permalänk
Medlem

Fast nintendo kör ju lite mera på att bara vara spelkonsoll. 360 synkar ju med media center osv och har många av dom användningsområden vi förväntar av en PC, om än inte alla, och är således närmare släkt med PC än vad Nintendo är...
------------------------------------------------------------------------------------------

Svar till Echo:
Kan man få ihop 499:- till ett spel behöver man nog inte spara extra mycket länge innan man har 549:-
Nextgen är lite mera krävande att utveckla till, så 50:- extra kan det vara värt. De spel som kostar 699:- initialt ligger nog inte på den nivån särskilt många månader innan någon butik börjar priskriga lite...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

jag tänker köpa både 360 & ps3 , så kör jag det på min hd-ready (1080p) projector 150 widescreen då lär man ju se om spelen e snygga nog men men spel e ju alltid snyggare på pcn nu ialla fall

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

är inte ett dugg impad av den. Spelen ser inte bättre ut än den förra tycker jag.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

konsoll spel priserna är ett bevis på att det här argumentet: "men om mer köpte speln skulle dom bli billigare" eftersom konsoll spel säljer långt mycket bättre änn datorspel!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneboy
adapter? är det inte dvi-utgång på boxen? tycker att de borde vara så eftersom den har HD-stöd..

Jag e rätt säker på att d e så att den har hd-utgång i form av komposit (stavning?) kablar. Alltså tre typ RCA kablar som heter Y, Pb och Pr. har aldrig prövat d själv, men är rätt sugen på o göra d, o se om d e bra.

Visa signatur

Bytte till Mac och slutade spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
En kompis fick tag sätta sig ned med en för en vecka sedan och han bjöd in mig:D

Jag blev inte alls så imponerad först när spelade på hans 32" Widescreen, tyckte inte att spelen såg mycket snyggare ut än vad första Xboxen hade att erbjuda. Så jag föreslog att vi skulle ta den till vår andra kompis med LCD TV som är HD redy och det var som natt och dag. Som att gå från VHS till DVD.

Så ingen 360 för mig förrän priset på LCD TVs har gått ned.

finns det nå spel som verkligen utnyttjar mer kraft då än gamla boxen till 360? kommer nog dröjja ett tag innan de riktigt feta spelen kommer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
är inte ett dugg impad av den. Spelen ser inte bättre ut än den förra tycker jag.

Då tycker jag att vi här på Swec. och resten av den seende världen kan ignorera vad du anser. Förresten så har jag ett NES billigt att sälja om du är intresserad, det borde ju vara passande till dig?

Permalänk
Medlem

Avskyvärt pris på 360 och lär bli samma avskyvärda pris på PS3, inte många som har råd med dessa konsoler o dom som köper dom får ta det verkligen lugnt ett tag framöver. Om man är medel inkomsttagare

Ne folk är verkligen beredda att betala nästan hur mycket som helst för en konsol tror säkert dom skulle kunna tagit 1000,kr mer o samma "vissa" urdumma människor skulle köpa en ändå.

När 360 kostar under 2000,kr kan jag tänka mig köpa en om spelen lockar mig tillräckligt mycket. Om man kollar på revolution spekuleras det att priset på den kommar att hamna vid 2000,kr gränsen eller billigare så en sådan har jag nog råd med i alla fall redan från början.

Samma med spelen som många har klagat dom är för "Dyra" finns väldigt många spel jag vill ha men jag väntar tills dom blir billigare. Har inte tänkt så mycket om priserna/spelen man köpt förut men när man tänker efter så ångrar man sig att man lagt ut så många tusen på spel så man blir lite grinfärdig. Allt över 500,kr är rena rånet och är inte värt några timmars spelning om man ska vara logisk

Ska nog köpa mig en GameCube Platinum till julklapp om priset inte ökar

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

okej, är denna maskin chippad inom XXXX månader?

Någon som vill gissa? eller blir det aldrig, för att MS kanske lyckades denna gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Fast nintendo kör ju lite mera på att bara vara spelkonsoll. 360 synkar ju med media center osv och har många av dom användningsområden vi förväntar av en PC, om än inte alla, och är således närmare släkt med PC än vad Nintendo är...
------------------------------------------------------------------------------------------

Svar till Echo:
Kan man få ihop 499:- till ett spel behöver man nog inte spara extra mycket länge innan man har 549:-
Nextgen är lite mera krävande att utveckla till, så 50:- extra kan det vara värt. De spel som kostar 699:- initialt ligger nog inte på den nivån särskilt många månader innan någon butik börjar priskriga lite...

Sant, men 499 känns ändå som ett tag. Svider ändå. Skulle gärna gå till 450kr eller först till 399 för att det ska vara försvarbart egentligen tycker jag.

Och varför skulle det kostar mer att utveckla till nextgen?
Man slipper optimera spelet lika mycket och kan slänga ihop spelet snabbare och det ser fortfarande bättre ut än vanliga xboxspelen?
De första spelen är ju enligt uppgift inte särskilt revolutionerande och med en hårdvaran borde det vara ganska lätt (relativt till hur det var att jobba för vanliga xboxen med dess brist på ram minne m.m.) att få det mycket snyggare.

Säger inte att alla spel är dåligt optimerade men det finns många som är det. Särskilt såhär i början av en generation. Mot slutet så är de 'största' spelen normalt riktigt optimerade.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att den kommer knäckas, risken finns dock att det tar ett tag innan det kommer ut ett enkelt chip. Se tex hur lång tid innan första ordentliga chipet till gamecube kom

Permalänk
Medlem

Dagens skratt

Någon samlade ihop pengar enbart för att köpa en Xbox360 och sedan slå sönder den i bitar:

http://www.smashmyxbox.com/

(from the creators of SmashMyIPod )

Men sidan är rätt överbelastad för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Dagens skratt

Någon samlade ihop pengar enbart för att köpa en Xbox360 och sedan slå sönder den i bitar:

http://www.smashmyxbox.com/

(from the creators of SmashMyIPod )

Men sidan är rätt överbelastad för tillfället.

så ska man göra fast ta ut allt kul i den först och bygga in i en annan låda sen postar man bara bilder på chassit så har man fått en gratis xbox

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

0en, jag har en fråga: Om utgången är analog så lär den inte stödja drm o allt vad det heter. Samtidigt kan väl inte MS tro att alla ska köpa en ny xbox 2006/2007 när det kommer mer apparater med stöd för det.
Xbox 360 ska väl finnas i 5 år så hur kommer det att bli egentligen?

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Avskyvärt pris på 360 och lär bli samma avskyvärda pris på PS3, inte många som har råd med dessa konsoler o dom som köper dom får ta det verkligen lugnt ett tag framöver. Om man är medel inkomsttagare

Ne folk är verkligen beredda att betala nästan hur mycket som helst för en konsol tror säkert dom skulle kunna tagit 1000,kr mer o samma "vissa" urdumma människor skulle köpa en ändå.

När 360 kostar under 2000,kr kan jag tänka mig köpa en om spelen lockar mig tillräckligt mycket. Om man kollar på revolution spekuleras det att priset på den kommar att hamna vid 2000,kr gränsen eller billigare så en sådan har jag nog råd med i alla fall redan från början.

Samma med spelen som många har klagat dom är för "Dyra" finns väldigt många spel jag vill ha men jag väntar tills dom blir billigare. Har inte tänkt så mycket om priserna/spelen man köpt förut men när man tänker efter så ångrar man sig att man lagt ut så många tusen på spel så man blir lite grinfärdig. Allt över 500,kr är rena rånet och är inte värt några timmars spelning om man ska vara logisk

Ska nog köpa mig en GameCube Platinum till julklapp om priset inte ökar

Med tanke på att då PS2 släpptes och Xbox släpptes så kosta dem runt 5000-6000kr, så tycker jag inte Xbox är nå vidare dyrt. Det är ändå mer eller mindre en "multimediamaskin". Att bygga en HTPC kostar ibland det dubbla osv...

Urdumma människor är sådana som du som tycker folk gör fel genom att köpa saker. Att köpa en dator på 10 000kr eller 20 000kr är helt rimligt, om man vill spela? Datorer har överpriser, där man måste uppgradera efter 6 månader för grafikkortet börjar bli slappt.
Xbox, PS, Gamecube, osv behöver man inte upprusta hela tiden, de är till för att spela på och billigare spelmaskiner går inte att få tag på (om man jämför med datorer).

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Får hålla med High1ander här... 3000 för basmodellen och 4000 för Platinum version är inte mycket pengar. Ge det dessutom 6 månader(lagom till PS3) sen kommer den att falla 1000kr...

Det enda som stör mig är priserna på spel. 500-700kr/spel... aldrig att jag tänker betala såna summor.
För dom pengar kan man få en billig resa till polen, några flak öl och ett billigt l**** i hamnen

Då är det mer motiverat att köpa en 1GB minne till datorn istället

Permalänk
Medlem

Sällar mig till skaran ovanför.
Om man tittar på vilken kraft man får är 4000kr inte mycket...
Ni som klagar kan ju ägna er åt att bygga en kraftigare dator för samma pris.
Men som sagt, spelen, aldrig att jag betalar 700kr för ett spel, inte en chans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Sällar mig till skaran ovanför.
Om man tittar på vilken kraft man får är 400kr inte mycket...
Ni som klagar kan ju ägna er åt att bygga en kraftigare dator för samma pris.
Men som sagt, spelen, aldrig att jag betalar 700kr för ett spel, inte en chans

Sen är ju frågan om du överhuvudtaget betalat för ett spel? ;P

700:- är mycket för ett spel, men har man is i magen så väntar man ju några månader innan man köper spelet om man nu verkligen måste ha det.

Och vidare är väl inte 5000:- jättemycket pengar för en konsoll som beräknas hålla i åtminstone tre eller fyra år. En dator uppdaterar ju gamernörden minst en gång om året.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
Sen är ju frågan om du överhuvudtaget betalat för ett spel? ;P

700:- är mycket för ett spel, men har man is i magen så väntar man ju några månader innan man köper spelet om man nu verkligen måste ha det.

Och vidare är väl inte 5000:- jättemycket pengar för en konsoll som beräknas hålla i åtminstone tre eller fyra år. En dator uppdaterar ju gamernörden minst en gång om året.

Så trött på denna mentaliteten...
Självklart har jag betalat för spel, väldigt många spel, till väldigt många olika format...
Dock inte särskilt ofta jag köper fullprisspel (inte särskilt ofta jag spelar alls längre).
Men 700kr tycker jag absolut inte är rimligt, och kommer aldrig betala.

Permalänk
Medlem

kostade inte xbox spelen oxå så mycket när xbox var nytt. har för mig att det var samma komentarer då "vem köper ett spel för 800 kr" :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Enligt vissa av er så stämmer följande alltså. Om dom skulle ha gjort en ännu kraftigare 360 som skulle gå på 5000 till 7000,kr så skulle det fortfarande vara ett bra pris på en konsol? Orsaken är att den är ännu kraftigare/starkare och vad gör någon/några tusenlappar då

Sedan att jämföra en dator med en konsol rent av är dumt, man kan göra så mycket mer på en dator och inte bara spela tänk på det före man säger något. Tror knappast det finns någon som aldrig gör något annat än spelar spel på sin dator.

High1ander
Det är såna som dig som jobbar för att sälja o inte bryr sig om medelsvensson här. P

"tycker folk gör fel genom att köpa saker"
Vilka saker har jag sagt här då du antyder att jag sagt menat olika saker tydligen? Jag har bara pratat om 360 o priset så nu vill jag höra från dig vart du har fått det du skriver ifrån.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge