Novell problem... kan inte komma åt mappar helt plötsligt!

Permalänk
Medlem

Novell problem... kan inte komma åt mappar helt plötsligt!

Är på ett ställe där dom kör med novell för att komma åt olika mappar på en novell server jag är väldigt dålig på detta med novell och nu är problemet det att helt plötsligt så funkar det inte att komma åt dom mapparna?

förr har det varit så att man bara startar och loggar in på vanliga XP inloggen så ligger novell genvägarna som diskar i den här datorn... det gör dom även nu,,, men klickar jag in på en mapp så kommer jag bara till "public" och "login" mappar inte alls dom mapparna som var där innan?

någon osm har en aning om vad som kan ha hänt ?!
hur kan jag göra för att få tillbax det som va innan?

jag har inget minne av att jag har rört novell alls för 5 öre?
är det något på servern eller klient datorn som felar?

det enda som är "ändrat" vad jag vet är att Daemoon tools är installerat men det ska väll kvitta?

snälla någon hjälp!

Visa signatur

Uhm....

Permalänk
Medlem

Daemon tools kan ha roffat åt sig enhetsbetäckningarna.

Detta har egentligen inte mycket med UNIX/Övriga OS att göra.

Permalänk
Medlem

jag viste inte vart jag skulle posta det utan gisade på att det skulle hamna här.. det har juu inte med "microsoft" i sig att göra heller?

enhetsbetekningarna är det inga problem med då man ser alla dom diskarna som förut fast när man klickar in på dom så är där inte det inehåll som varit där förr

Visa signatur

Uhm....

Permalänk
Medlem

Har nog med det eftersom du sitter på Windows XP.

Men prova avinstallera Daemontools. Folk brukar inte köra Novellklient på sina hemmadatorer så det är troligtvis nån företags eller skoldator som du leker med.

Permalänk
Medlem

det är ett företags som jag är vid...
dom hade inte nero och därför va jag tvungen mounta en iso fil jag gjort hemmifrån och bränna ut där därför är det installerat...

men vi får väll testa att avinstallera det... inga andra ideer på hur man kan lösa det om det inte funkar?

Visa signatur

Uhm....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sigang
men vi får väll testa att avinstallera det... inga andra ideer på hur man kan lösa det om det inte funkar?

Som sagt, Daemon Tools har förmodligen tagit över enhetsbeteckningen som nätverksresursen mappas mot. Testa att ändra enhet på den virtuella dvd-läsaren i Deamon Tools så borde det fungera som tidigare.

Visa signatur

Tjo Göingar!