Pentium 4 säljes, OBS: ommärkt

Permalänk
Melding Plague

Pentium 4 säljes, OBS: ommärkt

<font style="font-size: 10pt"><b>Pentium 4 säljes, OBS: ommärkt</b></font> <small class="small">söndag 20 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Ommärkta processorer är inget nytt problem, det har länge funnits fabriker runt om i världen som köper billiga processorer och modifierar utseendet för att se ut som dyrare och kraftfullare modeller. Detta är inte alltid lagligt och aktiviteten brukar stoppas förr eller senare.<br /><br />Nu har dock en kinesisk entreprenör klurat ut att om han tar Celeron 1,7 GHz-processorer, märker om dessa till Pentium 4 3,6 GHz och sedan talar om detta för hela världen har han inte gjort något fel. Genom att berätta för potentiella kunder att processorerna faktiskt är ommärkta hoppas han att Intel inte kommer att bry sig.<br /><br />Här skulle man kunna fråga sig varför i hela friden någon medvetet skulle köpa en ommärkt processor. Väldigt få gör detta, utan företagets största kunder är mindre datortillverkare och butiker i Asien och Afrika som vill lura sina kunder utan att själva märka om processorerna.<br /><br /><a href="http://www.computerworld.com/hardwaretopics/hardware/story/0,..." target="_blank">ComputerWorld</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan vad lågt

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

Inte lika lågt som Glocalnet

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Fan vad lågt

Lägre än glocalnet till o med ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Inte lika lågt som Glocalnet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK

Lägre än glocalnet till o med ^^

LOL

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

och Opteron 144 och 146 är FX 57 fast med låst multiplier,något bra iallafall

Permalänk
Medlem

Om man inte märker skillnad mellan Celeron 1,7 GHz och Pentium 4 3,6 GHz så är det något som är fel... väldigt fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Om man inte märker skillnad mellan Celeron 1,7 GHz och Pentium 4 3,6 GHz så är det något som är fel... väldigt fel.

Skulle dom flesta som köper en ny "Speldator" på siba göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Skulle dom flesta som köper en ny "Speldator" på siba göra.

Eller som köparna oftast uttalar de, "SpelDATA"

Visa signatur

En TB borde räcka för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anyaem
Eller som köparna oftast uttalar de, "SpelDATA"

Om de inte märker någon skillnad så har de väl inget problem da

Offtopic: Hatar folk som säger MP3 när de menar MP3-spelare...

Permalänk

Snurrigt skrivet!

Permalänk
Medlem

Smart ide, ska nog etablera iden här i sverige på Blocket

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Eller sälja programmet som släpper lös kraften i celeronprocessorn

"Zhan said. In addition, the company provides buyers with software that masks the identify of the remarked Celerons from a computer’s BIOS and Microsoft Corp.’s Windows XP operating system, fooling the software into believing the chip is actually a 3.6-GHz Pentium 4 processor, he said."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Bah vem köper p4 or överhuvudtaget ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

Fy fan, nu kan jag änkligen bli av med min Celeron 700 på blocket

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

det där med att säga mp3 istället för mp3-spelare hatar jag! jag går i 9an och dom flesta tjejerna i klassen är fjortisar som lyssnar på sina "mp3or". om jag tar med min mp3-spelare brukar det låta: "mattis, kan jag få låna din mp3?" .. då får jag damp :}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
det där med att säga mp3 istället för mp3-spelare hatar jag! jag går i 9an och dom flesta tjejerna i klassen är fjortisar som lyssnar på sina "mp3or". om jag tar med min mp3-spelare brukar det låta: "mattis, kan jag få låna din mp3?" .. då får jag damp :}

Off Topic: Haha ^^
Ännu mer Off Topic: Säger du mobil eller mobiltelefon?

Lite On Topic: Liknar reklamen för Toyota (Som är extremt kass enligt mig) där de skryter om att ha Sveriges bästa verkstäder, genom att en person med en bil av annat märke har tryck dit ett Toyotamärke i fronten.

Och, så då skulle jag kunna ta min gamla Celeron 1.7GHz och märka om den till P4 3.6GHz och sedan berätta det för kunden och sälja den? Moget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anyaem
Eller som köparna oftast uttalar de, "SpelDATA"

Du menar väl spel data?

Permalänk
Medlem

Inte första gången Intel råkar ut för sådant här.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

how gives a fuck? intel suger pung, over and out

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Du menar väl spel data?

eller kanske spel dator......

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Inte första gången Intel råkar ut för sådant här.

Inte bara Intel som haft problem med det. AMD hade problem med ommärkta processorer när K7 var ny också.
Bara att löda in ett mini-GFD och byta en klisterlapp så kunde du sälja en billig Athlon 500 som en Athlon 750 för 8000:- eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WreXlaM
Ännu mer Off Topic: Säger du mobil eller mobiltelefon?

Nalle heter det ju

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Inte bara Intel som haft problem med det. AMD hade problem med ommärkta processorer när K7 var ny också.
Bara att löda in ett mini-GFD och byta en klisterlapp så kunde du sälja en billig Athlon 500 som en Athlon 750 för 8000:- eller nåt.

Påminner mig om att jag en gång i tiden köpte en Compaq med en s k Intel Pentium II MMX processor. X antal år sedna senare då jag dissikerade datorn uppteäckte jag att jag hela tiden haft en K6:a :S

Detta är INTE lågare än Glocalnet för lägre kommer man ej... Råkar nämligen vara en av de olyckliga människor som råkade gå på deras erbjudande...