Trådlösa högtalare, någon?

Permalänk
Melding Plague

Trådlösa högtalare, någon?

<font style="font-size: 10pt"><b>Trådlösa högtalare, någon?</b></font> <small class="small">torsdag 24 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Toms Hardware Guide har testat ett spännande högtalarpaket från Logitech. Att paketet är 5.1 eller är THX-certifierat är inte så häpnadsväckande idag. Det som är speciellt med Logitech Z-5450 är att högtalarna är trådlöst anslutna till basenheten. Helt trådlöst är det dock inte eftersom högtalarna kräver att man ansluter dem till ett nätuttag för att fungera.
<br />
<br /><i>”Mängden kablar och sladdar som trasslar ihop sig bakom datorn är redan alarmerande - men när de hotar att ta över rummet måste något göras. Vissa har redan gett upp 5.1- eller (med ännu fler sladdar) 7.1-högtalarsystem, trots deras uppenbara lockelse. För att förbättra situationen erbjuder Logitech ett system utrustat med trådlösa bakre högtalare. Är det en bra lösning?”</i>
<br />
<br />Perfekt om du hatar sladdar. Läs vidare hos <a href="http://www.tomshardware.se/multimedia/hogtalare/20051124/inde..." target= "_blank">Toms Hardware Guide Sverige</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sladdar är ju manligt ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Sladdar är ju manligt ^^

inte sladdar men sladd.

Permalänk

Riktigt bra av Logitech! Ett steg i rätt riktning!

Permalänk

Härligt. Slipper man försöka dra en sladd från TVn till bakom soffan.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Hmm, och detta är inte på bekostnad av ljudkvalite?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

men det blir ju lite jobbigt att man ska varje högtalare kopplad till ett nätuttag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
men det blir ju lite jobbigt att man ska varje högtalare kopplad till ett nätuttag.

Håller med.. lär juh bli lika mycket sladddragandes plus att kablar som kalrar av 230v brukar vara lite bredare =(

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Avstängd

har inte hört på grejerna men de ser ut att vara lite aningen för klena för min smak för kolla på filmer med.

Permalänk
Medlem

Kabelkanaler överallt snart i min lägenhet, är min lösning.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med bilder på allt installerat. Det lär ju bli precis lika mycket sladd som vanligt om högtalarna ska ha ström också.

Permalänk

g4bb3 - Du borde lyssna!
Då det är ett par högtalare som är specialgjorda för mindre rum, och som inte innehåller dvd-spelare, reciever och annat trams, så får man bra mycket bättre ljud ur ett sådant här system än valfritt hemmabiosystem för det dubbla.

Hur som helst, då dom kräver strömkablar så är det egentligen ingen stor skillnad. Fast har man ett strömurtag vid fronthögtalarna (där datorn osv. sitter) och ett bak i rummet (Eller snarare ett väggurtag precis utanför rummet bakom) så kan man tjäna lite "snygghet".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Jag väntar fortfarande på trådlös elektricitet

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Jag väntar fortfarande på trådlös elektricitet

Jo, de hade sanerligen förenklat kabeldragningen i datorn

Permalänk

trådlös elektricitet. Kallas batterier och är ett jävla helvete o hålla på med. ps. köp aldrig bluetooth tangentbord/mus, musen måste jag byta batt på varje dag efter 10 timmars arbetande. Ok, granted nu e dom lite sletna med tanke på att jag kör återuppladdningsbara...but still, jag varvar typ 10 batts

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Riktigt bra av Logitech! Ett steg i rätt riktning!

OT:
Är snyggingen på din avatar Ryuk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Jag väntar fortfarande på trådlös elektricitet

Det finns!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det finns!

Tror det som åsyftas är vad Tesla försökte utveckla...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tror det som åsyftas är vad Tesla försökte utveckla...

Philips kommer tydligen med trådlös julgransbelysning till jul, hade för mig att det även var fler projekt på gång men jag hittar inga länkar för tillfället.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.