ATI överklockar X1800 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Att Nvidia korten kostar så mycket nu är inte särskilt konstigt. Finns det någon konkurerande produkt att slås med? Svar NEJ. Den dagen XT1800XT finns i någon större omfattning kommer priserna att sjunka. Simpel marknadsekonomi.

Nope, verkar inte finns test på 256MB version trots att jag är säker på att jag sett det!!

Jag kommenterade ditt inlägg för att jag inte riktigt höll med om det du sa att det inte var någon större skillnad på priset mellan de två, 1500 är en klar skillnad tycker jag. Att 7800GTX 512 är dyrarare har jag dock full förståelse för, som sagt man får alltid betala extra för det absolut bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jag kommenterade ditt inlägg för att jag inte riktigt höll med om det du sa att det inte var någon större skillnad på priset mellan de två, 1500 är en klar skillnad tycker jag. Att 7800GTX 512 är dyrarare har jag dock full förståelse för, som sagt man får alltid betala extra för det absolut bästa.

Du glömde den lilla faktorn som kallas bristande konkurrens

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan vara så att Anandtech vissar Average FPS genom sina test. Dom använder ju en FX 57 och låg latens ram(står ej hur mycket (GB) dock).

Citat:

Ifall det "inte bara gäller nu" så faller fortfarande ditt argument. Du ska inte glömma Nvidia korten har funnits ute sedan i sommras. Med andra ord har dom haft prestanda tronen rätt länge för denna generationen.

Mitt argument faller inte, det är högst levande nu när X18X* 'är på ingång. X18XT reference kort har funnits ute ett tag oxå. Men ja, Nvidia har fått många nya konsumenter som verkar vara nöjda med deras produkter och tjänat rejält med pengar säkert. R5** är högst levande, R580 kommer inom sin tid. Får se när ATI leverera den. Dom som kommer att förlora pengar.

Citat:

Vild gissning är TSMC fabrik i kina (med reservation för fel)

http://www.tsmc.com/tsmcdotcom/PRListingNewsAction.do# Om det är så.
Vet ej, nånting för oss att kanske kolla upp? :>