$100-datorn blir dyrare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
en massa text

mvh iPodkommunisten.

haha.. klockren.. speciellt de sista

Permalänk
Medlem

och jag tvivlar på dina, så då är vi överens om det.
förresten, har jag inga "gästarbetare" men skit i samma.. du är ju mästare på att "se allt på ditt sätt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

haha.. klockren.. speciellt de sista

tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
och jag tvivlar på dina, så då är vi överens om det.
förresten, har jag inga "gästarbetare" men skit i samma.. du är ju mästare på att "se allt på ditt sätt"

och du verkar vara mästare på att anpassa verkligheten efter argumenten:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi

många av mina anställda är från andra "fattigare" länder, dock får de ändå betalt så att de är nöjda och kommer hit. Försöker du mena att jag inte betalar för mig? då är du verkligen ute och cyklar, gå och plåta några nya bilder på din Ipod, och kom tillbaka när du växt up grabben. Du har ju knappast någon koll på vare sig politik, eller socialaförhållanden (om det inte gäller "neverland" iof.)

så ursäkta om jag blir förvirrad wasabi.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

dock är de inte "gästarbetare" eftersom de flyttar hit för att de tycker det är bättre här.
Det kallas nog för "invandrare" enligt dem.

oh ja, du kallade mig grön, därför kallade jag dig omogen. Tycker du borde förstå när du kastar sten.

Hur som helst, en gästarbetare är oftast "korttidsanställd". inte heltid som jag syftar på. Så ja, jag jobbar med folk som har utländsk bakgrund. Vissa kom hit andra Födda här, andra är svenskar, tolka som du vill. Knappast fair att kalla detta "problemet" tycker jag.

jag tycker att man skall PM (snälla gör det inte) om skall gå OT så här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
dock är de inte "gästarbetare" eftersom de flyttar hit för att de tycker det är bättre här.
Det kallas nog för "invandrare" enligt dem.

oh ja, du kallade mig grön, därför kallade jag dig omogen. Tycker du borde förstå när du kastar sten.

Hur som helst, en gästarbetare är oftast "korttidsanställd". inte heltid som jag syftar på. Så ja, jag anställer folk som har utländsk bakgrund.
Hoppas du förstår. Dock kom de, eller deras föräldrar hit i hopp om att det var bättre. Ny hoppas jag du inte misstolkar detta. Oh JA dem betalar också för sig, och jag tycker inte de är "giriga". Jag jobbar både med svenskar OCH folk med utländsk bakgrund, därför blir jag förbannad när folk säger att det är jag som är problemet, eller att det är JAG som förstör naturen i utlandet.

Får man fråga hur gammal du är? Bara undrar om du jobbat etc? seröst, är svårt att märka det på dig (även fast du pratar stort). Menar ingent illa, bara undrar om du själv jobbat (varit anställd)?

grön syftade inte bara till omogen, uttrycket "grön om gälarna" kan användas på någon som är upprört nog till att känna sig kvalmig tex.

jaha. du anställer dem och sen får de betala för sig? låter helt solklart som arketypen av gästarbetare. kan man iaf få veta vad de får per månad och hur mycket de ska betala för logi? (eller vad det är)

varför är det svårt att märka det på mig? det är ju trots allt du som har svårt att formulera en sammanhängande mening och kommer med så stora inkonsekvenser i det du skriver att jag fortfarande tvivlar på att du har ett företag alls. (min hypotes är att det bara är en efterkonstruktion för att rättfärdiga en förflugen kommentar av en smårasistisk femtonåring (taget på hur du skriver bla) med mytomandrag.

jag är 27. själv?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
grön syftade inte bara till omogen, uttrycket "grön om gälarna" kan användas på någon som är upprört nog till att känna sig kvalmig tex.

jaha. du anställer dem och sen får de betala för sig? låter helt solklart som arketypen av gästarbetare. kan man iaf få veta vad de får per månad och hur mycket de ska betala för logi? (eller vad det är)

grön om gälarna = oops,, jag läste helt enkelt som grön. Slarvigt.
Sorry, då skulle jag inte svarat som jag svarat, utan förklarat i stället

Vad jag sa var att de betalar för sig själva, alltså att de inte stjäl, eller springer från notan, att det betalas skatt för de etc. alltså normalt ANSTÄLLDA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Förresten, tittar man på de flesta länder som har varit "koloniserade" så har det mindre problem än de som vi "låtit vara". Hur förklarar du det?

Va? Vilket land snackar du om? Alla land i Afrika blev koloniserade förutom Etiopien, som istället blev ockuperat av Italien. De som fick ta mest skit under kolonialtiden är det än idag kaos i (Rwanda, Kongo-Kinshasa mfl). Sydamerika blev helt koloniserat också. I Asien blev en bunt land koloniserade. Flera av dem präglas av instabilitet. Japan och Kina blev inte koloniserade. För dem går det bra.

Det känns som att du hittar på fakta lite hursomhelst.

Förresten pratar många stort om u-landsbidraget och hur generösa vi är och att det hela är afrikanernas fel och blahabaha bs. Saken är att vi får tillbaka 3 gånger så mycket i och med skuldavbetalningar.

Permalänk
Medlem

Tao. Du ska inte glömma att Japan efter WW2 var ockuperat av USA under en längre tid. Kina som så blev aldrig koloniserat. Landet var dock uppdelad i handelszoner och både brittern o portugiserna har haft delar av landet som kolonier( Hong Kong och Maco). Ska tilläggas att Kina var inte stabil under väldigt många år... kejsare efter kejsare föll under många århundrade. Landet blev inte stabilt förrän det kommunistiska övertagandet 1948. Sen har landet hållits i schack med hjälp av hotelser och hårt kontrollerade myndigheter. Än idag har Kina fortfarande problem i sin västra provinser där en stor del av medborgarna är muslimer.

Edit: har för mig eritirera inte var koloni iheller. Men det låter jag vara osagt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi

grön om gälarna = oops,, jag läste helt enkelt som grön. Slarvigt.
Sorry, då skulle jag inte svarat som jag svarat, utan förklarat i stället

Vad jag sa var att de betalar för sig själva, alltså att de inte stjäl, eller springer från notan, att det betalas skatt för de etc. alltså normalt ANSTÄLLDA.

en ny helomvändning. varför tog du upp utländsk arbetskraft öht som ett argument iom din ekonomi om du ändå betalar vettiga löner? och utan att säga vad ditt företag sysslar med vill vi inte höra nått om expertis mm.

en önskan om smidig sorti bara får man anta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tao. Du ska inte glömma att Japan efter WW2 var ockuperat av USA under en längre tid. Kina som så blev aldrig koloniserat. Landet var dock uppdelad i handelszoner och både brittern o portugiserna har haft delar av landet som kolonier( Hong Kong och Maco). Ska tilläggas att Kina var inte stabil under väldigt många år... kejsare efter kejsare föll under många århundrade. Landet blev inte stabilt förrän det kommunistiska övertagandet 1948. Sen har landet hållits i schack med hjälp av hotelser och hårt kontrollerade myndigheter. Än idag har Kina fortfarande problem i sin västra provinser där en stor del av medborgarna är muslimer.

Edit: har för mig eritirera inte var koloni iheller. Men det låter jag vara osagt..

visst, men glöm inte att Japan var på en helt annan teknisk nivå före okupationen. nästan asamma som Tyskland. (ironin i det hela är ju att Japan kunde bli en militär stormakt tack vare forcerat handelstvång från Europa och USA i första stället..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

visst, men glöm inte att Japan var på en helt annan teknisk nivå före okupationen. nästan asamma som Tyskland. (ironin i det hela är ju att Japan kunde bli en militär stormakt tack vare forcerat handelstvång från Europa och USA i första stället..)

Jo de är bra att vara efterklock.. skulle dock inte säga det till en japan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tao

Förresten pratar många stort om u-landsbidraget och hur generösa vi är och att det hela är afrikanernas fel och blahabaha bs. Saken är att vi får tillbaka 3 gånger så mycket i och med skuldavbetalningar. [/B]

Hur fungerar detta? får man vi tillbaka så pass mycket? eller är många av lånen avlösta?? Är det inte det man pratat om men USA etc. att sänka dessa lån??

edit: Japse? bara undar är detta ok att säga? serös fråga..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Hur fungerar detta? får man vi tillbaka så pass mycket? eller är många av lånen avlösta?? Är det inte det man pratat om men USA etc. att sänka dessa lån??

Säg att vi skänker 10 miljoner till ett "demokrati projekt" i något uland... Dom tio miljoner kommer tillbacka tio falligt i form av naturresurser och billigt arbetskraft... speciellt naturresurser

Edit: Efter du e känslig ändrade jag från japse till japan. Mer nöjd ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tao. Du ska inte glömma att Japan efter WW2 var ockuperat av USA under en längre tid. Kina som så blev aldrig koloniserat. Landet var dock uppdelad i handelszoner och både brittern o portugiserna har haft delar av landet som kolonier( Hong Kong och Maco). Ska tilläggas att Kina var inte stabil under väldigt många år... kejsare efter kejsare föll under många århundrade. Landet blev inte stabilt förrän det kommunistiska övertagandet 1948. Sen har landet hållits i schack med hjälp av hotelser och hårt kontrollerade myndigheter. Än idag har Kina fortfarande problem i sin västra provinser där en stor del av medborgarna är muslimer.

Edit: har för mig eritirera inte var koloni iheller. Men det låter jag vara osagt..

Ja, det är sant. Men min poäng i första inlägget var att de länder där imperierna kommit och förändrat hela samhällsstrukturen har ofta gått åt skogen. Och där har västvärlden idag ett enormt ansvar, som jag personligen inte tycker att den/vi tar på sig. Snarare tvärtom, fortfarande utnyttjar väst Afrika som om det vore världens bakgård.
Sen var Kinas instabilitet i första halvan av 1900-talet till stor del också imperierna skyldiga till (Opiumkriget osv), men återigen, poängen var att den vita mannens erövringar världen över knappast gjorde världen till ett bättre ställe.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Hur fungerar detta? får man vi tillbaka så pass mycket? eller är många av lånen avlösta?? Är det inte det man pratat om men USA etc. att sänka dessa lån??

edit: Japse? bara undar är detta ok att säga? serös fråga..

Alltså om man ser på flödet av pengar till och från u-länderna så går tre gånger så mycket pengar från länderna, än vad som i form av u-hjälp kommer till länderna. Mycket av återbetalningen är ju dessutom räntor, så skulderna minskar inte vidare snabbt heller.
Mm, man har pratat om skuldavskrivningar, och jag har för mig att man till slut kom fram till att man skulle skriva av skulderna för en bunt afrikanska länder. Dock så följde det med en bunt villkor för den här skuldavskrivningen, som inte var helt okontroversiella (kommer inte ihåg något nu, men jag minns att flera organisationer som propagerat för skuldavskrivningar inte alls var nöjda med villkoren).

Permalänk
Medlem

tyvärr verkar det ALLTID finnas vissa grupper som inte är nöjda. Vissa tycker ju att man skall avskriva, skicka mer, och inte ställa krav. Vilket jag inte tycker leder till bättre samhälle.

Hmm.. om Koloniseringen, Jag tänkte främst på Hong Kong, Singapore, och till viss del syd afrika. Dessa länder växer, och har i alla fall inte gått åt skogen tycker jag. Har SJÄLV varit HK, singapore, och Kina och kan säga att de flesta i Hong Kong var rädda för att bli återförenade med Kina. Nej, jag frågade inte VARJE person

edit: angående Japs, bara undrade, tycker det är roligt att folk säger så, när de inte vågar eller vill säga någon om färgade etc..
jag är inte känslig, du får säga Japse om du vill. Det är ett fritt land...eller är det ? Dock har jag många vänner därifrån, och vet att de blir "överkörda" hela tiden. Folk gör det för att de kan.. de skulle aldrig våga säga det till en färgad eller någon från andra länder, eftersom dessa "slår tillbaka". och JA dette har jag pratat med de om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

Jo de är bra att vara efterklock.. skulle dock inte säga det till en japan

jag förstår inte riktigt. menar du att Japan har antagit en sorts teknisk kreationism eller vad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi

edit: angående Japs, bara undrade, tycker det är roligt att folk säger så, när de inte vågar eller vill säga någon om färgade etc..
jag är inte känslig, du får säga Japse om du vill. Det är ett fritt land...eller är det ? Dock har jag många vänner därifrån, och vet att de blir "överkörda" hela tiden. Folk gör det för att de kan.. de skulle aldrig våga säga det till en färgad eller någon från andra länder, eftersom dessa "slår tillbaka". och JA dette har jag pratat med de om

nu är vi ju inte längre förvånad över att du har nära vänner från vartenda land på planeten, men du kanske kan förklara närmare vad du menar med "och vet att de blir "överkörda" hela tiden" exakt?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

jag har varit och bott kortare tid i Japan, så jag kan både berätta varför och hur jag själv varit "diskriminerad" delvis, men med din inställning och ditt tonfall får jag inte lust att berätta. sorry, tycker du låter mer nedlåtande mesta dels av tiden, en sak att lägga argument, men du attakerar personliga aspekter av mina inlägg.

"nu är vi ju inte längre förvånad över att du har nära vänner från vartenda land på planeten,"

onödigt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
jag har varit och bott kortare tid i Japan, så jag kan både berätta varför och hur jag själv varit "diskriminerad" delvis, men med din inställning och ditt tonfall får jag inte lust att berätta. sorry, tycker du låter mer nedlåtande mesta dels av tiden, en sak att lägga argument, men du attakerar personliga aspekter av mina inlägg.

"nu är vi ju inte längre förvånad över att du har nära vänner från vartenda land på planeten,"

onödigt tycker jag.

ja det var ju tråkigt. men du gick ut rätt hårt själv med personliga påhopp så jag trodde ju aldrig du var känslig för sånt då. men för att vara en världsvan globetrotter har du förvånansvärt inskränkta och har mycket konstiga åsikter samt en till synes ringa bildning. att du inte vill berätta nu låter ju bara som ännu en brist i din konstruktion. (nej jag tror inte du har varit i Japan heller..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Konstiga åsikter? Annorlunda, kanske, men om de är felaktiga, det vet ju bara jag, det är ju MINA åsikter

där gör du det igen, "ringa bildning", syftar du på att jag är obildad också? ja tack.. det är ungefär samma som att tycka någon har för mycket tid för att de tar bilder på sin ipod?? tycker det låter ganska roligt faktiskt..

sedan skiter jag i vad du tror igentligen. Har inte bildad min uppfattning här hemma och genom att titta på STV, utan genom ganska så mycket resande

och du tror inte ens jag varit i japan.. hehe, vad oväntat. WASABI- valde jag också som för att passa min efterkonstruktion.. nej men vänta.. där han du inte före

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Konstiga åsikter? Annorlunda, kanske, men om de är felaktiga, det vet ju bara jag, det är ju MINA åsikter

där gör du det igen, "ringa bildning", syftar du på att jag är obildad också? ja tack.. det är ungefär samma som att tycka någon har för mycket tid för att de tar bilder på sin ipod?? tycker det låter ganska roligt faktiskt..

sedan skiter jag i vad du tror igentligen. Har inte bildad min uppfattning här hemma och genom att titta på STV, utan genom ganska så mycket resande

och du tror inte ens jag varit i japan.. hehe, vad oväntat. WASABI- valde jag också som för att passa min efterkonstruktion.. nej men vänta.. där han du inte före

ja, du stavar dåligt och kan inte skilja på de/dem/dom etc. typiska misstag som femtonåringar gör. och ändå hävdar du dig driva ett företag med flera anställda. du tycker inte själv det låter konstigt? och som jag sagt tidigare läcker allt du säger som ett såll dessutom.

nej du har inte varit i Japan, du fattade ju inte ens wasabi-skämtet. (även om det var uppenbart och dåligt) övertyga mig genom att berätta om rasismen du råkade ut för där, om du var där. (gubbar som överlevde kriget och stirrar surt på dig på monorailen räknas inte)

och hur gammal är du?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

just det, de och dem är något jag alltid blandar, beror dock på att jag inte pratar svenska hela dagen och inte bott här.. eller det kanske är en konstruktion. Men det tror du säkert inte på heller. spelar maki-rulle, det är bättre än ditt skämt..
nej tyvärr fattade inte ditt, utan läste det som "grön", som sagt, har redan förklarat.

edit: ändrade ltie stavle fel .. haha, för att jag orkar skriva nogrannnnt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
just det, de och dem är något jag alltid blandar, beror dock på att jag inte pratar svenska hela dagen och inte bott här.. eller det kanske är en konstruktion. Men det tror du säkert inte på heller. spelar maki-rulle, det är bättre en ditt skämt..
nej tyvärr fattade inte ditt, utan läste det som "grön", som sagt, har redan förklarat.

jag skrev det för hundan i kursiv stil.

förklara skämtet. förklara rasismen, du glider undan igen. (för att du bara hittar på) ..patetiskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

vilket skämt? mitt skämt? Maki-rulle.. suck.. NM.

exakt jag bara hittar på. Du tror du vet allt om mig, det är DET som är patetiskt, hur himla fel man kan ha. Bara för att man stavar lite fel, är det ett av tecknen att man ljuger. Man kan inte heller vara berest, eller äga företag. Du skulle inte ens tro på en liten del utav sanningen, så varför skall jag berätta? nu kan väl du hitta på något igen? som tex... att jag använder många punkter vilket tyder att man är skruvad.. eller att man börjar meningar med liten bokstav, vilket kan tolkas som att jag är en Mac hatare.. kom igen hitta på något mer roligt..

edit: vi är BÅDA inne på en fredag och skriver en massa skit, Det är väl det mest patetiska.. JA . jag har faktiskt lite självkritik hehe. ohh.. kanske du sitter inne på Sture och i så fall SORRY

Måste bara fråga, vad är det du inte tror på? bara undrar, så att jag kan skriva en bättre story nästa gång hahaa.. verkligen, något fick dig att reagera, undrar vad det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
vilket skämt? mitt skämt? Maki-rulle.. suck.. NM.

exakt jag bara hittar på. Du tror du vet allt om mig, det är DET som är patetiskt, hur himla fel man kan ha. Bara för att man stavar lite fel, är det ett av tecknen att man ljuger. Man kan inte heller vara berest, eller äga företag. Du skulle inte ens tro på en liten del utav sanningen, så varför skall jag berätta? nu kan väl du hitta på något igen? som tex... att jag använder många punkter vilket tyder att man är skruvad.. eller att man börjar meningar med liten bokstav, vilket kan tolkas som att jag är en Mac hatare.. kom igen hitta på något mer roligt..

edit: vi är BÅDA inne på en fredag och skriver en massa skit, Det är väl det mest patetiska.. JA . jag har faktiskt lite självkritik hehe. ohh.. kanske du sitter inne på Sture och i så fall SORRY

suck.. att skriva "Maki-rulle" utan sammanhang är inget skämt, bara en maträtt.

nej sambandet mellan allt det jag påpekat indikerar mytomani. vill du motbevisa så skriver du om något. du skriver ingenting här, varför är ju uppenbart då. undanflyende nonsenssvar på vartenda inlägg är inte särskilt bra argumentation.

har ingen aning om vad "Sture" är, men att det inte är bra kan man ju utläsa i kontext den här gången. (grattis) jag sitter vid ritbordet, dina inlägg ger lite skön humor och avkoppling för handen iaf, men inte mycket annat.

(bara versaler inleder ovan märk väl, det är ingen uppsats. http://susning.nu/Versalisering )

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hehe läser själv om

http://www.textfixarna.se/spraktipset_10_2005.html

brukar ha wasabi brediv makin, som sagt det är sammanhang nog för mig, du behöver inte se det, för JAG gör det.

Eh Sture är inget dåligt i sig, men du läser det mesta som negativt iaf.

Skön humor,,, (se upp för trippel komma, betyder??)
tycker inte detta var värst roligt, men bra att öva svenskan ser jag.

Vänta!! är detta en paradox??
"nej sambandet mellan allt det jag påpekat indikerar mytomani. vill du motbevisa så skriver du om något. du skriver ingenting här, varför är ju uppenbart då."

Om jag inte skriver, då motbevisar jag ingenting, skriver jag, då är jag en mytoman?? fan den var ju nästan halvt-Clever.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe läser själv om

http://www.textfixarna.se/spraktipset_10_2005.html

brukar ha wasabi brediv makin, som sagt det är sammanhang nog för mig, du behöver inte se det, för JAG gör det.

Eh Sture är inget dåligt i sig, men du läser det mesta som negativt iaf.

Skön humor,,, (se upp för trippel komma, betyder??)
tycker inte detta var värst roligt, men bra att öva svenskan ser jag.

Vänta!! är detta en paradox??
"nej sambandet mellan allt det jag påpekat indikerar mytomani. vill du motbevisa så skriver du om något. du skriver ingenting här, varför är ju uppenbart då."

Om jag inte skriver, då motbevisar jag ingenting, skriver jag, då är jag en mytoman?? fan den var ju nästan halvt-Clever.

nä det kan ju vara vadsomhelst, kort för en krog eller en psykfarm. jag talar inte Stockholmska.

motsägelserna i det du sägar indikerar mytomani, att du postar mer svammel istället för att svara på frågor du säger dig vara expert på indikerar dagisretorik, vilket återigen inget man förväntar sig från någon som driver företag och är värlsdsvan. det är inget clever i det här alls faktiskt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nä det kan ju vara vadsomhelst, kort för en krog eller en psykfarm. jag talar inte Stockholmska.

motsägelserna i det du sägar indikerar mytomani, att du postar mer svammel istället för att svara på frågor du säger dig vara expert på indikerar dagisretorik, vilket återigen inget man förväntar sig från någon som driver företag och är värlsdsvan. det är inget clever i det här alls faktiskt..

nej, just det, inget man FÖRVÄNTAR sig.. och därför kan det inte vara sant ?

expert- nej, jag sa att det var min åsikt baserat på vad jag sett.. Sedan är jag annorlunda, och du håller inte med, fine.

hur som helst, jag skall låta dig återgå till ritbordet (NEJ jag menar inte detta nedlåtande, det lämnar jag upp till andra), tackar för din åsikt, dock har säkerligen ingen av oss ändrat uppfattning om det hela, vilket bara bevisar att det lönar sig knappt att dela med sig av sina åsikter.
(det var min hypotes när jag började) yep, därför Svamlar jag. Jag tror att vi båda har föruppfattade meningar, dock låter det alltid bättre om man "hjälper" den drabbade.. då kan man klanka ner på ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
nej, just det, inget man FÖRVÄNTAR sig.. och därför kan det inte vara sant ?

expert- nej, jag sa att det var min åsikt baserat på vad jag sett.. Sedan är jag annorlunda, och du håller inte med, fine.

hur som helst, jag skall låta dig återgå till ritbordet (NEJ jag menar inte detta nedlåtande, det lämnar jag upp till andra), tackar för din åsikt, dock har säkerligen ingen av oss ändrat uppfattning om det hela, vilket bara bevisar att det lönar sig knappt att dela med sig av sina åsikter.
(det var min hypotes när jag började) yep, därför Svamlar jag. Jag tror att vi båda har föruppfattade meningar, dock låter det alltid bättre om man "hjälper" den drabbade.. då kan man klanka ner på ganska mycket.

ja nog är du annorlunda alltid, det medger jag. omväxling förnöjer.

men eftersom du inte delger vad du sett är referensramarna för dina åsikter helt okända och därmed omöjligt att avgöra om du fortsätter fabricera för att passa åsikterna eller ens om åsikterna är förståliga. efter att du uppmärksammades på dina problem att hålla en konsekvent historia övergick du till denna "säger jag inget kan ingen säga att jag ljuger" det är illa det. vore kul att se nån i en seriös debatt försöka med den stilen framgångsrikt iof.

vad du och andra tycker om ritbord bryr jag mig inte om. men nog vore det kul att höra din historia som motiverar det eventuella föraktet för dem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hehe, nej där har du fel igen, har ingen förakt, ritar Själv (dåligt, men ritar). Vill ha en htpc, och använder sketchup, som du säkert inte tror på heller

ehh detta är ingen serös debatt, eftersom i en serös debatt skulle man knappast börja med samma intro som jag.. hehe. inte här i alla fall.

Sist, kan jag bara säga, att jag önskar världen vore perfekt, skulle inte behövas så mycket debatt då alls..

förresten, glömde tacka för din "komplimang", hehe är på bra humör,så jag läser det som en (+).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe, nej där har du fel igen, har ingen förakt, ritar Själv (dåligt, men ritar). Vill ha en htpc, och använder sketchup, som du säkert inte tror på heller

ehh detta är ingen serös debatt, eftersom i en serös debatt skulle man knappast börja med samma intro som jag.. hehe. inte här i alla fall.

hehe, notera att jag garderade mig mot att ha fel tidigare..

jodå, det kan jag tro på faktiskt. (att du vill ha en HTPC och kör Sketchup alltså) men bara tills nått inte stämmer igen givetvis.

nä det hoppas jag. gonatt på dig Wasabi.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

yepp fan dags att sussa, tat lugnt

Oh nej, det fanns inga elaka gubbar på JR i Tokyo... dock skulle jag akta mig för att ta näsdukar som de ger gratis på gatan.. ta aldrig, låt de ge själva... du kommer fatta när du åker dit.. det är sant