Silverstone LC16M testad

Permalänk
Melding Plague

Silverstone LC16M testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Silverstone LC16M testad</b></font> <small class="small">fredag 25 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=715" target="_blank">Sudhian</a> har recenserat ett HTPC-chassi från Silverstone. Modellen heter LC16M och är svart i aluminium för att se lyxig ut. Chassit är rymligt och klarar av ATX-moderkort och fullstora PCI-kort, däremot får inte riktigt långa grafikkort rum men detta gör förmodligen ingenting i en HTPC. Kan vara ett intressant val att använda till mediadatorn.
<br />
<br /><i>We liked the Silverstone LC16M a lot despite our initial overheating issues with our Prescott. It looks like it belongs in a home theater, very spacious inside, and can accommodate plenty of hard drives and full-size ATX motherboards. Build and paint quality are superb as expected from Silverstone. The front mounted VFD and buttons not only complete the consumer electronic look but they’re also functional with Windows Media Center Edition 2005 and other applications as well.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=715" target="_blank">Sudhian</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

tja det där chassit är ok men oj så högt det är

Det jag funderar också på är varför de envisas med att skicka med så långa kablar till allt? vaför behöver man 90cm långa usb-kablage när det verkliga avståndet mellan usb-portarna på moderkortet å fronten på chassit är låt säg i grova lag 20 cm?

Stora grafikort bör få plats men då får man offra en av de 2 hdd-racken(de måste endå tas bort när man monterar diskar i dem) iof beroende på vad för moderkort man har men ex gigabyte k8nf-9 sitter ju pciE rätt långt ner å kommer typ framför hddracket

sedan är monteringen av IR till ATX-kontakten lite jobbig också, lite onödigt med kablage helt enkelt man kunde löst det p åett smidgare sätt.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

fan alltid något.

skulle ett 850 pro få plats?

Permalänk
Discokungen

Troligen då det är ungefär lika stort som ett X800.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Nu har jag nästan (smärtsamt) bestämt mig för att köpa LC-16M. Det blir mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig men chassit var så otroligt snyggt och VFD'n verkar ju perfekt.

Men jag har nu också tänkt på nytt grafikkort till det. Som jag fattat så funkar inte alla. Jag vill ha ett relativt billigt som är tyst och klarar spel som typ Hitman Blood Money. Spelar annars inte så mycket.

Nu har jag ett GeForce4 Ti4280. Moderkortet är ett EPoX EP-4PEAD. Funkar dessa i LC-16M?

Jag skulle också vilja styra TVn ifrån datorn så behöver ett billigt TV-kort. Som TV har jag Viewpia LC-32IE21.

Vilken PSU rekomenderas till detta? Aktivt/Passivt och gud vet allt. *Vilsen i djungeln*