Vattenkylt 7800GT testat

Permalänk
Melding Plague

Vattenkylt 7800GT testat

<font style="font-size: 10pt"><b>Vattenkylt 7800GT testat</b></font> <small class="small">lördag 26 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.ocprojects.com/modules.php?name=Content&pa=showpag..." target="_blank">OC Projects</a> har testat ett GeForce 7800 GT från BFG. Det speciella med BFG:s modell är att det är överklockat från fabrik, och för att lösa värmeproblemen är produkten därför vattenkyld. Från fabrik. BFG 7800GT OC H2O har ett vattenblock med 1/4"-gängor men en 3/8"-adapter följer med så kortet enklare ska kunna installeras i befintliga system.
<br />
<br /><i>Most VGA waterblocks compatible with the GF6 and 7 (and comparable to block included with the OC H2O) costs about $40-50 and when you add shipping costs you're probably looking at $60 (or more for international shipping). That means there is a $40 dollar difference between the OC H2O and a comparable setup. But that also means the user has to assemble the card/waterblock and detaching the stock HSF to do so means you void your warranty.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.ocprojects.com/modules.php?name=Content&pa=showpag..." target="_blank">OC Projects</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sidan / länken funkar ej?

Permalänk

Ahh, fästena ser ju ut att kunna funka ihop med min DangerDen 6800 kylare. Som ju är mycket bättre än den där sketna kylaren i testet då den täcker minnena också.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Funkar för mig. Dock så finns inga BFG-produkter i Sverige.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Musikälskare

såg väldigt klen ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Meningslös produkt... De kunde ju iaf fixat ett bättre block.

Permalänk
Avstängd

det blev en bra score i 3dmark 03 efter klockningen jämfört med innan.
går det ha peltier på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Tycker att dom kunde ha använt ett block som täckte minnena

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Mitt dåliga Zalman ger bättre resultat tillomed

Lite kul attdet är likadana minnes kylare som till Zalman blocket oxo...

Storbild
http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_gwb1_c_p.jpg

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Tycker att dom kunde ha använt ett block som täckte minnena

Jag håller med. Då de endå gör grafikkortet vattenkylt från scratch kunde de lika gärna dragit vattnet över minnana. En av fördelarna med vattenkylning är just att man får ut en stor del av värmen ur chassit via radiatorn...

Permalänk
Medlem

Hah, vilket jävla skit!
Bättre å kirra fulltäckande block, det blir rätt hett om minnena om dom ska kylas passivt med kylflänsar. Man har ju rätt crap luftcirkulation kring grafikkortet om man kör vattenkylt, meningen är ju att man inte ska behöva ha fler fläktar än den som sitter på radiatorn.

Dessutom så är det där blocket gjort för vattenkylningssystem som kör med små-slangar. Riktiga män kör med 1/2" ID!

Permalänk
Discokungen

Vattenblock som täcker minnena suger dolme. Stoppar flöde och ger ingenting jämfört med bara ett block som kyler GPU:n... Grymt kort men lite klent block bara.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Vattenblock som täcker minnena suger dolme. Stoppar flöde och ger ingenting jämfört med bara ett block som kyler GPU:n... Grymt kort men lite klent block bara.

eller så kör man med ett vattenblock för varje minnes modul som jag gör på mitt XFX 7800GT

tunt?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
eller så kör man med ett vattenblock för varje minnes modul som jag gör på mitt XFX 7800GT

tunt?
http://web.telia.com/~u15011312/xfx2.jpg

haha det där såg nice ut.
är det inte lite flödes hämande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
eller så kör man med ett vattenblock för varje minnes modul som jag gör på mitt XFX 7800GT

tunt?

Använder du en turbin från Vattenfall för att trycka vattnet genom det där? Snyggt var det inte iaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Använder du en turbin från Vattenfall för att trycka vattnet genom det där? Snyggt var det inte iaf

LOL
en vanlig Eheim 1046 pump är det som gäller.
ok den kanske får jobba lite mer men det är inget problem med flödet,minst lika bra som förut.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
eller så kör man med ett vattenblock för varje minnes modul som jag gör på mitt XFX 7800GT

tunt?
http://web.telia.com/~u15011312/xfx2.jpg

Måste bara fråga. Kunnde du komma högre på minnerna med hjälp av den kylning?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Måste bara fråga. Kunnde du komma högre på minnerna med hjälp av den kylning?

det borde man annars är det nåt fel
jag har ett kasst nätagg vilket jag tror sätter stopp för mer överklockning,får kika på det när man har skaffat ett OCZ Modstream 520W istället.
1.18Ghz funkar stabilt på minnet just nu

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Discokungen

Ett sånt såg jag när jag letade efter ersättare till mitt X850XT, alltså ett 7800GTX med den kylningen. Men det var både för dyrt (90€ var de va?) och såg inte speciellt effektivt ut.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Håller med att det verkar vara rätt så oeffektivt. Ett par små koppar/aluminium flänsar gör samma jobb. Men det ser jävligt cool ut. UV-vatten så man har en vinnare.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen

Det kan jag hålla med om, mumma
Ganska OnTopic: Någon som vet var man kan få tag i ett vattenblock, helst ett som passar alla hålen på olika grafikkort och kyler enbart GPU:n? Hade varit snällt, blocket ska vara effektivt och kosta under 7-800, frakt inkluderat.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld