Permalänk
Melding Plague

Logitech MX610

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech MX610</b></font> <small class="small">söndag 27 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">CoolTechZone</a> har recenserat en mus från Logitech som av någon anledning utrustats med lysdioder som indikerar om man fått epost eller någon skickat ett meddelande över Instant Messaging. Musen heter Logitech MX610 och förutom kommunikationsindikatorerna är musen en typisk trådlös lasermus ala Logitechs tidigare konstruktioner. Är epost-/IM-dioderna en smart funktion eller lika irriterande som mediaknapparna på tangentbord?
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">CoolTechZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ruggigt ful. Funktion för form eller?

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.

Permalänk
Medlem

Det vore bättre om "mail indiktorn" började blinka om man hade fått post i den riktigta brevlådan ute vid grindstolparna.

Permalänk
Medlem

Tycker den såg väldigt skön ut. förutom dom lysande dioderna. Sedan är det ett STORT plus att det finns 2 st tumknappar igen! Förstår inte varför dom tog bort en på G5 och G7.

Permalänk
Medlem

borde inte logtech köra upp lysdioderna i röven?

Permalänk
Medlem

Brr... när skall företagen förstå...
bara för att de tycker att saker skall användas på ett sätt är det sällan de gör det...

Bättre vore väl om de helt enkelt haft lysdioderna där, men att man själv kunnat välja vad de skall stå för... jag hade ju hellre haft en som indikator över hur det stog till med nätverkskontakten med servern och den andra för samma sak fast till htpc:n....

fast helt hade man ju inte haft några alls...
Men annars verkar den vara ok.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Är epost-/IM-dioderna en smart funktion eller lika irriterande som mediaknapparna på tangentbord?

personligen så tycker jag att de absolut inte är irriterande utan tvärtom mycket praktiska... skulle sakna dom oerört om dom "försvann" en vacker dag...

säkert samma sak med detta när/om man har vant sig med funktionen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jan-banan
borde inte logtech köra upp lysdioderna i röven?

Herr Banan, tänk igenom vad du postar för skräp i fortsättningen. Annars blir ditt konto inte långlivat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Mycket bra mus.

Ruggig bra mus. Har haft den sen 12 november och måste säga att känslan har aldirg varit bättre än med den här musen.
Har skrivit bra om den tidigare och kan säga igen att har ni chansen att köpa den så missa inte den chansen för den är exemplarisk bra. Hel musen är kvalitet alla knappar kan man konfigurera hur man än önskar sig. Riktigt skön i handen.
Sen när det gäller lysdioder så är dom Astängde i Default. Vill man ha påminelse så kan man aktivera det.
Sen tycker jag att den funktionen är bra för jag har ställt in att t.ex den tänds när jag får mail från en viss person. Och när mailer rammlar in med den mailadressen så tänds lampan och indikerar det. Sen kan man ställa in att den skall vara på i 5sek eller 1 timme.
Har fortfarande batt. nivån hög sen 12 nov. så visst är det smart funktion att musen stänger av sig när man stängar av datorn eller den går i stand by läge.
2.4ghz teknink skall man ha om det skall vara duglig trådlösmus. Utan minsta hack kan jag styra den från 5m avstånd. Behöver inte ha nån musmatta går bra mot soffan, golvet, jeans (mitt ben), tröjan. Den funkar på vilka som helst underlag.

Tycker att musen för en gång skull förtjänar bra betyg och det är den här.

Permalänk
Medlem

Jag har bara provat tafsa lite på en såndär i butik, och tyckte den såg/ser helt OK ut, men "extraknapparna" sitter helt fel för mig!

Kunde inte komma åt de där plus/minus knapparna uppe till vänster utan att vinkla fingrarna mycket onaturligt, och tumknapparna kändes inte heller klockrena såvitt jag minns. (Den främre av tumknapparna är rejält svår för mig att nå utan att i praktiken byta grepp om musen, men så har jag iofs tyckt om de flesta logitechmöss med dubbla tumknappar )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

jag använder media knapparna faktiskt på mitt Logitech tangentbord!
väldigt smidigt att sänka volymen med, byta låt och pausa om det händer något speciellt i ett spel (inte ofta med andra ord )

har detta Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition (phew långt ord )
och använder i stort sett varenda knapp, utom webcam knappen.
skulle dock vilja se kalkylatorn på detta tangentbord annars inget som jag saknar

så irriterande media knappar tycker jag är upp till var och en om de är irriterande eller ej.
skribenten tycker antagligen inte om dom så han kanske föredrar att sitta på ett stenåldersbord istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bling-bling råtta..
den har säkert bara stöd för msn

nä, min mx1000 får duga ett bra tag till

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Recension, var?

Njae, en recension var det väl inte direkt. Snarare en lite förhandstitt (eller snarare bara titt för den har ju redan varit ute i handeln ett tag). Kan förresten bara rekommendera denna mus.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

riktigt snygg tycker jag

Permalänk

Riktigt jävla ful.
Uhm, jag tar för givet att man bör kunna ändra så lysdioderna visar något annat. Hur som helst, hur ofta tittar man ner på musen? Möjligtvis om det är ett någorlunda starkt ljus, så man ser det på kvällarna.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag använder media knapparna ofta, iaf "Media" och start/stopp osv..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Lång batt-tid.

Har haft min sen 12 november och batt håller fortfarande ... I går fick jag första medd att batt nivå är låg.
Man får väl säga att det grymt bra att batt har hållit över en månad.
Trots att den har indikerat att batt-status är låg så funkar det utmärkt och jag kommer att köra tills den dör helt.
Spännande se hur länge den klarar sig.

Använding är normal, dvs jag avänder den varje dag eftersom det är min primära datorn. Har spelat litel, surfar klickar hit å dit så man får väl säga att det är normalt -> lite mer än normal.

Underbart.