Test av Silverstone LC16M HTPC

Permalänk
Melding Plague

Test av Silverstone LC16M HTPC

<font style="font-size: 10pt"><b>Test av Silverstone LC16M HTPC</b></font> <small class="small">måndag 28 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Bjorn 3D har tittat närmare på ett HTPC-chassi från Silverstone. Förutom att chassit ser flådigt ut i aluminium och passar bra ihop med övrig hembioutrustning, bjuder det på några intressanta funktioner som en inbyggd VFD-display, en funktionsratt, IR-mottagare och fjärrkontroll medföljer samt mjukvaran Imon Media Center. Bjorn 3D berömmer chassit för att den är stabilt byggd, tar upp till sex stycken hårddiskar, och att fjärrkontroll och display medföljer. Men den får också kritik bland annat för det höga priset (billigaste priset vi hittade på Buggy var 2531 SEK) och att IR-mottagaren bara fungerar med den medföljande fjärrkontrollen och Imod-mjukvaran.
<br />
<br /><i>”If you want a sturdy, high-quality HTPC case that offers a lot of style, storage capacity and nice features, then you should take a look at the SilverStone LC16M HTPC case. It isn't cheap and might cause you some frustration, but once you are done working in it and have integrated it into your A/V setup, its style and clean lines will be all you can remember.”</i>
<br />
<br />Om du är intresserad av ett HTPC-chassi läs testet hos <a href="http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=857" target="_blank">Bjorn 3D</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Samma chassie var ju på nyhetssidan igår, testat an nån annan då iofs.
Vad jag inte fattaf är vaför dom gör så jäkla stora HTPC burkar, jag skulle vilja bygga en, men då mera i storlek som en DVD ist för kylskåp.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk

jag har en lc17, samma modell fast utan skärm (lite bättre utrymme invändigt)
jag tycker dessa är kanon, jag vill ha en kraftfull dator som ändå inte syns
då denna burk har samma dimensioner och färg som min förstärkre så ställer jag den bredvid i min hifi-möbel, den smälter då in och ser ut som vilken A/V-produkt som helst, jag har inte så mycket utrymme i min lägenhet så en "separat" pc är det inte tal om, dessutom så är det ine snyggt med ett datorbord och en stor ful burk.
kör sedan pcn på plasman med trådlöst tbord och mus från tvbordet, kanonbra

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lallare
Samma chassie var ju på nyhetssidan igår, testat an nån annan då iofs.
Vad jag inte fattaf är vaför dom gör så jäkla stora HTPC burkar, jag skulle vilja bygga en, men då mera i storlek som en DVD ist för kylskåp.

Dem har även små burkar..

Men stora burkar är till fördel på många sätt och vis. Bättre kylning, enklare installation, större valmöjligheter av hårdvara m.m

Men som sagt det finns ju itx, mATX chassin även ifrån Silverstone.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com