ATI kritiserar GeForce 7800 GTX 512MB

Permalänk

klart man får. men det var då nu är vi i nuet så varför bry sig om de nu ?. jag ville baara kommentera att Ati också fuskade.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

No.21: Spydiga kommentarer ?? skicka gärna

Orkar inte kolla igenom dina inlägg och leta efter dom som är spydiga. Men dom finns. Kolla själv.

Permalänk
Medlem

En seriös tillverkare låter produkterna tala för sig själv. Och man ser till att leverera dessa produkter till kunderna. Integritet är viktigt om ett företag vill att kunderna skall kunna känna förtroende...Har man sämre produkt får man helt enkelt sätta sig vid ritbordet och arbeta. Och se till att få fram något bättre. Att ägna sig åt att manipulera och åt skitsnack straffar sig i längden...Sådant kommer man att få äta upp förr eller senare...Fattar inte vad ATI hoppas vinna på det här...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
men det var då nu är vi i nuet så varför bry sig om de nu ?

Håller med. Alltid ska pro-ATI människor ta upp 2-4år gammla saker som argument mot nVidia när diskutionen handlar om nuet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
Orkar inte kolla igenom dina inlägg och leta efter dom som är spydiga. Men dom finns. Kolla själv.

Väldigt smart svar. Det som är säga; Du är dum i huvet! - Varför då? - Nä jag orkar inte säga varför du är dum, det får du själv kolla upp.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Håller med. Alltid ska pro-ATI människor ta upp 2-4år gammla saker som argument mot nVidia när diskutionen handlar om nuet.

Väldigt smart svar. Det som är säga; Du är dum i huvet! - Varför då? - Nä jag orkar inte säga varför du är dum, det får du själv kolla upp.

Det jag ville få fram med mitt inlägg är att det är så jävla löjligt att skriva, som en viss idiot här gör, saker som "Ati häng er" "plz häng er en gång till". Ja verkligen, ATi är utan tvekan pure evil och förtjänar inte sin plats på grafikkortsmarknaden, pga deras små betydelselösa fuck-ups. Att Nvidia är ett företag som följer alla de etiska regler som finns i världen, det vet vi alla...

DataNusse är väl ett hopplöst uppdrag att förklara för en otroligt korkad människa att han är korkad. Och svaret till varför denna korkade människa är korkad ligger i hans inlägg som generellt håller kindergarten-nivå... ser inget fel i det No. 21 har skrivit.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Det jag ville få fram med mitt inlägg är att det är så jävla löjligt att skriva, som en viss idiot här gör, saker som "Ati häng er" "plz häng er en gång till". Ja verkligen, ATi är utan tvekan pure evil och förtjänar inte sin plats på grafikkortsmarknaden, pga deras små betydelselösa fuck-ups. Att Nvidia är ett företag som följer alla de etiska regler som finns i världen, det vet vi alla...

DataNusse är väl ett hopplöst uppdrag att förklara för en otroligt korkad människa att han är korkad. Och svaret till varför denna korkade människa är korkad ligger i hans inlägg som generellt håller kindergarten-nivå... ser inget fel i det No. 21 har skrivit.

Visserligen är det säkert många som minns Nvidias skandalösa beteende och strul under FX-perioden. Men två fel blir inte rätt...Det ursäktar inte hur ATI uppträder idag.

Och om grafikkort som aldrig kommer längre än till pappersprodukter och testexemplar och som människor förgäves väntar på månad efter månad räknas som "små betydelselösa fuck-ups" i Ati:s värld.-Ja- Då hoppas jag att vi slipper se några alvarliga fuck ups från deras sida.
Sådant visar på förakt både för kunderna och för alla som testar produkterna och berättar om release datum.

Naturligtvis är det inte värre om ATi uppträder illa än om andra gör det. Inklusive Nvidia...
Men kanske är det många som trodde på ATi när Nvidia höll på med sitt FX-fiasko som känner sig djupt besvikna idag...Som så att säga fått sina illusioner krossade. ATi har visat att man inte är något etiskt, moraliskt företag som respekterar sina kunder. Att Nvidia inte kan leva upp till den beskrivningen visste vi redan...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

Jag håller med Ro.ARM och det jag har skrivit i denna tråd är inte på något sätt ett försvar mot ATIs uppträdande, de har verkligen inte visat sin bästa sida på senare tid.

Det jag har skrivit är för de som nu skriver saker som "åh vad lågt av ATI bla bla" och har fått för sig att nVidia skulle vara på något sätt bättre på den här punkten.

Att dra upp sånt som är ett par år gammalt ser jag verkligen inte som irrelevant, nVidia har inte sparkat hela sin ledning eller är är pånyttfödda på nåt sätt. Bara för att de är i en bättre position för tillfället och precis som ATI under FX tiden egentligen inte behöver säga nåt utan kan låta sin produkt tala så är de inte helt plötsligt några änglar. Det är bara att inse att båda företagen håller på med denna löjliga smutskasting, vem som kastar mest beror på vilken position de befinner sig i förtillfället.

Permalänk

Ro.ARM, med "små betydelselösa fuck-ups" syftar jag på det som nämns i denna nyhet, inte x1K-lanseringen. Den har ATi misslyckats med, hands down. Men att skriva idiotiska saker som "ATi häng er" pga denna nyhet är ju bara så jävla löjligt. Sen tycker jag fortfarande inte att ett företags historia är irrelevant på något sätt, men det verkar du inte heller tycka så

Anser folk som skriver "ATi har inget att komma med" "dem suger" "fan stick ATi ni har inget här att göra" är en jävla bunt hycklare. Precis samma sorts personer fördömde Nvidia å det grövsta under FX-tiden, men sedan, 1-2 år senare, sitter de likt förbannat med Nvidias hårdvara och hyllar Nvidia.

Jag finner det svårt att respektera och ta sådana personer seriöst.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Väldigt smart svar. Det som är säga; Du är dum i huvet! - Varför då? - Nä jag orkar inte säga varför du är dum, det får du själv kolla upp.

För att jag orkar inte hålla på och spendera mer tid än det behövs. När han "borde" veta vad/hur/varför etc. han har skrivit/tänkt etc.
Jag har "inte" kallat han dum. Hans sätt att uttrycka sina tankar/tycke har sina brister(tycker jag), men åtminstone ger han sin tanke åt det, vidare den är bra eller ej, får var och en avgöra slutligen.