Permalänk
Melding Plague

Intel Fab 28 närmre

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel Fab 28 närmre</b></font> <small class="small">tisdag 29 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Intel jobbar för fullt på att skapa en ny fabrik i Israel. Fab 28 kommer den heta och kostnaden ligger på cirka 23 miljarder kronor. På grund av jobben som fabriken kommer ge har Israel gett Intel ett bidrag på 4,2 miljarder kronor. Detta är bra för både Intel och Israel då fabriken kommer att kunna tillverkas snabbare.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.theinquirer.net/?article=28001" target="_blank">The Inquirer</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med lite fler fabriker kanske de snart kan ta att sänka priserna på sina produkter.

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem

Tycker dom kan satsa mer på utvecling och släppa vettiga cpu:er...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tycker dom kan satsa mer på utvecling och släppa vettiga cpu:er...

Att de utvecklar mycket värme är enda nackdelen vad jag vet förutom pris/prestanda-ration. Jag skulle lätt välja Intel om pris/prestanda var bättre än för AMDs processorer.

Hur den snabbaste processorn presterar för respektive företag känns helt ointressant för mig, min budget för processor är ändå bra mycket mindre än 10.000.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Att de utvecklar mycket värme är enda nackdelen vad jag vet förutom pris/prestanda-ration. Jag skulle lätt välja Intel om pris/prestanda var bättre än för AMDs processorer.

Hur den snabbaste processorn presterar för respektive företag känns helt ointressant för mig, min budget för processor är ändå bra mycket mindre än 10.000.

Vad mer än pris/prestanda-ration är relevant när man ska köpa en processor?

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tycker dom kan satsa mer på utvecling och släppa vettiga cpu:er...

Tycker dom har släppt mycket bra cpus på senare tid Om vi ser på mobilmarknaden tycker jag AMD inte är samma kvalitet som Intel.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tycker dom har släppt mycket bra cpus på senare tid Om vi ser på mobilmarknaden tycker jag AMD inte är samma kvalitet som Intel.

Läst testerna på laplogic? Turion vinner i allt förutom batteritid...

Permalänk

Snyft, snyft.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Läst testerna på laplogic? Turion vinner i allt förutom batteritid...

Med desktop arbetet vann den även den ronden i testet jag läste, med powersaver eller vad deras teknik nu heter på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Läst testerna på laplogic? Turion vinner i allt förutom batteritid...

Eh, och det viktigaste med en processor till en bärbar dator? Jo att den drar lite ström...

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara sverige det.. de skulle kanske skjuta till 4 miljoner kronor för att fixa mängder mer arbetstillfällen och skatteinkomster... eller vafan tjatar jag om, intel vill inte skänka 60% av sina slantar till svenska staten.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Läst testerna på laplogic? Turion vinner i allt förutom batteritid...

Och sen är något annat intressant? Jag som jobbar hela dagarna med laptop värdesätter det högst. Samt den presterar mer än vad en laptop för arbetsbruk behöver.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

turion har längre batteritid under drift, centrinon håller bara längre när datorn står och idlar ... och det är marginellt...