ASUS skapar nytt företag: ASUS

Permalänk
Melding Plague

ASUS skapar nytt företag: ASUS

<font style="font-size: 10pt"><b>ASUS skapar nytt företag: ASUS</b></font> <small class="small">tisdag 29 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
När man pratar om företaget ASUS är det Asustek man menar. ASUS är ett märke som Asustek tillverkar direkt. Nu planerar Asustek att skapa ett eget företag som enbart sysslar med ASUS-produkter. Detta är en del av Asusteks mål att slå sig in på den amerikanska aktiemarknaden. Då ASUS-märket är mer välkänt än namnet Asustek eller Asusteks andra mindre företag som Asusalpha (bärbara datorer) och Asrock (budgetprodukter) hoppas Asustek att detta kommer göra det lättare för företaget att nå sitt mål.
<br />
<br /><a href="http://www.digitimes.com/systems/a20051128PR201.html" target="_blank">DigiTimes</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Uhm. Okej.

Hur som helst ,visste inte att Asrock var samma som Asustek. Alltid bra att veta.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Inte jag iheller.. Trodde Asrock var ett helt annat bolag

Permalänk
Avstängd

Jag känner mig yr.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, då är de kanske inte så dåliga ändå

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Luktar nästan lite JoS, nä dom har säkert rent mjöl

Permalänk
Medlem

Är inte AOpen också ett underföretag till Acer?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

|| Asustek ||
| ASUS | ASrock | Asusalpha

Var väl inte så svårt

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Friamannen - svårt om man inte visste att det var så innan ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Får la hoppas att dom inte håller tillbaks Asrock då, så man kan få lite rediga officiella BIOS till 939-dual Sata kortet.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

trodde asrok var ngt budget skitöretag som ville härma ASUS :D:D:D

Permalänk
Medlem

nej nej nej ;), ASrock är bara ett lågprismärke som oftast använder billigare chippset med lite färre inegrerade grejor, men då det är "tillverkat" av ASUS så är det fortfarande riktigt bra kvalité på dem!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
nej nej nej ;), ASrock är bara ett lågprismärke som oftast använder billigare chippset med lite färre inegrerade grejor, men då det är "tillverkat" av ASUS så är det fortfarande riktigt bra kvalité på dem!

Precis. Grymt bra grejer för priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
Precis. Grymt bra grejer för priset.

,

Instämmer... beställd precis ett ASRock 939S56-M med SiS756 bryggan Fick fina recensioner på digi-life.. ska bli kul att leka med det